• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • Esonda

ja du, jag har inte råd med godis eftersom jag endast får 1800 i ersättning coh det ska räcka till min hyra på 5500 så jag kan inte köpa godis XD men jag tar istället en frukt som tex Sharon eller vindruvor som är söta.. en kopp te och tänker på annat (men det är så svårt)

• Baby S

Har provat under en period att ersätta sockret med clementier, päron, cashews, torkad frukt och i en nödsituation en ruta mörk choklad.
    Dessvärre håller det bara under en viss tid.

(hur får du ihop din hyra i det läget???)

• Esonda

ja du en väldigt bra fråga... Min sambo har ju precis fått ett jobb nu och han har fortfarande inte fått sin slutlön från det andra jobbet som han blev uppsagd ifrån så det är ju hans pengar som vi får ta. sen ska jag till do på facket imorgon och fråga vafan dom håller på med för jag har ju vart medlem i ett år nu och ska få ny prövning och framför alt mer ersättning. Vi får se... lånar pengar av morsan i värsta fall.

Om det går att hålla suget borta genom att tex äta godis en gång i veckan då borde det inte vara så farligt... så du har testat naturgodis med?? finns nötter so är supergoda och stilalr en hel del (nyttigt med)

• Baby S

Vilket fack btw?

Jo, naturgodis, men det hjälper inte på mig. Iallafall inte under lingonveckan då är det bara att feeetglömma allt annat än något riktigt.

• lönnsjö

8 km promenad idag oxå Tog den andra hållet idag och jag flåsade som ett lokomotiv. Himmel vad jobbigt det var, men jag var så himla glad när jag var klar. Det går om man ger sig sjutton på det och det har jag gjort denna gången. Blir promenad imorgon oxå. Ska köpa gångstavar innan. Någon som har tips om det, använder själv?
    Kämpa på alla duktiga där ute. Det är svårt till en början sen lättar det...bokstavligen talat

• Esonda

Baby S: If metall är det.. jo jag vet hur det känns :(

• carolaj83

ojoj vad jag är sugen på nånting, men SKA inte stoppa annat än vatten i magen nu resten av dagen....jag kör på viktklubb, rätt kalorier för min kropp + motion....

min sambo har oxå gått med o han ska kämpa bort 40 kg så skönt at vi gör de ihop

• Plummis83

Idag har jag varit duktig *stolt över mig själv*

Började ju morgonen med lång promenad med hundarna, sen frukost (som tyvärr inte blev nyttig -scones å varma koppen men var så SUUUUUUGEN), ut med hundarna en vända till igen innan jag cyklade (första gången jag cyklar i januari) till jobbet (40 min), sen på jobbet cyklade jag 30 min med en av de boende! Sen åt jag rester från igår innan vi tog en kvällspromenad på jobbet på 30 min!! Och har bara ätit frukt under dagen förutom en liten yoghurt!!
    Min sambo fick dock hämta mig när jag slutade för det hade frusit!! Kom hem för 20 min sen!!

Är det lika fint väder imorgon så tar jag cykeln till jobbet igen, jobbar natt imorgon...

• Baby S
    carolaj83 skrev 2009-01-20 20:45:36 följande:
    ojoj vad jag är sugen på nånting, men SKA inte stoppa annat än vatten i magen nu resten av dagen....jag kör på viktklubb, rätt kalorier för min kropp + motion....min sambo har oxå gått med o han ska kämpa bort 40 kg så skönt at vi gör de ihop
    Viktklubb, är det den där aftonbladet grejen på nätet?
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2