• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • Leeeloo

Precis. Jag vägde mig när jag började och sen vägde jag mig faktiskt i förrgår. Men vi har ingen egen våg, vilket jag tycker är bra. Så jag väger mig bara när vi åker och hälsar på svärföräldrarna. Det är perfekt. =) Ja, jag tycker att det är jättebra att det fungerar. Sen får jag se hur mycket jag går ner tills vi gifter oss. Vi gifter oss den 23 maj så det är ju bara 4 månader kvar. Jag har redan köpt klänning och den passar perfekt. Så jag försöker att köra utan press och stress, då går det nog bäst för mig. =)

• Humlan66

Jag vet att förra gången jag ville ner i vikt så tog jag bort godis & läsk och kakor mm och gick vääldigt mkt och 13 kg försvann då :-d så jag vet att det går. Gäller bara att komma igång och det är det svåra nu.

Jag måste börja äta frukost och köra tallriksmodellen för det sa dietisten till mig är det bästa .. så suck 10 kg känns svårt nu men det är det kanske inte

• SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-01-20 11:24:19 följande:
    Precis. Jag vägde mig när jag började och sen vägde jag mig faktiskt i förrgår. Men vi har ingen egen våg, vilket jag tycker är bra. Så jag väger mig bara när vi åker och hälsar på svärföräldrarna. Det är perfekt. =) Ja, jag tycker att det är jättebra att det fungerar. Sen får jag se hur mycket jag går ner tills vi gifter oss. Vi gifter oss den 23 maj så det är ju bara 4 månader kvar. Jag har redan köpt klänning och den passar perfekt. Så jag försöker att köra utan press och stress, då går det nog bäst för mig. =)
    Vad bra Jag börjar däremot känna mig lite stressad nu, ska ju gå ner 10-15kg inna bröllopet som är den 1 augusti. Har ju köpt klänning, fast i mindre storlek Så jag hoppas för allt i världen att jag kommer i den i augusti

Det är ju jättebra att inte ha vågen hemma, vi har det, men jag gömmer den under sängen så att man inte ska se den hela tiden
  • SaraPayam
    Humlan66 skrev 2009-01-20 11:25:54 följande:
    Jag vet att förra gången jag ville ner i vikt så tog jag bort godis & läsk och kakor mm och gick vääldigt mkt och 13 kg försvann då :-d så jag vet att det går. Gäller bara att komma igång och det är det svåra nu. Jag måste börja äta frukost och köra tallriksmodellen för det sa dietisten till mig är det bästa .. så suck 10 kg känns svårt nu men det är det kanske inte
    Du kommer att klara det jättebra, men vad skönt att du har kontakt med en dietist, då får du ju en massa tips & idéer ifrån henne

Det är ju det där extra som man stoppar i sig som gör att man går upp i vikt, så jag håller med...men visst är det svårt att sluta med kakor, godis mm. Men efter ett tag så saknar man det ju inte
  • Humlan66

Nää det är ju ett beroende som allt annat.. sockret altså
    bara man kommer ur det så går det ju lättare

Ja men tyvärr har jag inte dietisten kvar so i'm on my own
    men jag SKA skärpa mig

• SaraPayam
    Humlan66 skrev 2009-01-20 11:44:55 följande:
    Nää det är ju ett beroende som allt annat.. sockret altså bara man kommer ur det så går det ju lättareJa men tyvärr har jag inte dietisten kvar so i'm on my ownmen jag SKA skärpa mig
    Du kommer att klara det. Jag har skrivit in mig på viktklubben, det är ganska så bra, man får ju koll på vad man äter

Jo jag vet hur det är, ja va/är jättesockerberoende innan & det räcker med att jag fuskar 1 gång så är jag i samma fälla igen...jättejobbigt.
  • Baby S

Hej på er tjejer, denna tråd verkar intressant. Vill själv gärna gå ner lite.
    Men det är svåååårt....

• Guccinorth

gismart.blogg.se

Hej tjejer, på min blogg har jag tips och råd om hur man kan leva lite mer hälsosamt utan att behöva ändra hela sitt liv, bara med små medel ändra vad man äter..

kika gärna in och om någon vill ha lite mer ingånde råd och tips lämna er mail..

• Esonda

Baby S: I Know!!!! Det är skisvårt, mycket också om man har godissug. Allt jag tänker på just nu är GODIS!!!

• Baby S
    Esonda skrev 2009-01-20 17:28:43 följande:
    Baby S: I Know!!!! Det är skisvårt, mycket också om man har godissug. Allt jag tänker på just nu är GODIS!!!
    Ja men eller huuuur? Vore det inte för sockerberoendet så skulle jag nått min målvikt för hundra år sen. Ack, vad vore livet utan lakrits?
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2