• Leeeloo

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej, Jag har precis börjat. Vet inte hur mycket jag vill gå ner. Men ungefär 8 kg. Det har fungerat jättebra än så länge. Jag äter "vanlig" mat men bara 1000 kalorier om dagen. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en kaloriräknare men det fungerar faktiskt jättebra. Har minskat 2 cm i midjan på 1,5 veckor. Jag är jättenöjd och kommer definitivt att fortsätta. Har gått ner ca 0.8 kg under samma tid.

• Leeeloo

Egentligen inte. Jag har försökt undvika bröd och så äter jag något var 3-4 timme. Låter jobbigt men det är bara nått litet litet. en frukt eller lite youghurt (1 dl). sen har jag bara räknat kalorier, 1000 varje dag. Jag tror faktiskt att det är bättre att mäta de cm som försvinner från kroppen än att stirra sig blind på vikten. Men visst ska man hålla koll på den med.

• Leeeloo

Sedan äter jag inget efter 7-8 på kvällen.

• Leeeloo

Precis. Jag vägde mig när jag började och sen vägde jag mig faktiskt i förrgår. Men vi har ingen egen våg, vilket jag tycker är bra. Så jag väger mig bara när vi åker och hälsar på svärföräldrarna. Det är perfekt. =) Ja, jag tycker att det är jättebra att det fungerar. Sen får jag se hur mycket jag går ner tills vi gifter oss. Vi gifter oss den 23 maj så det är ju bara 4 månader kvar. Jag har redan köpt klänning och den passar perfekt. Så jag försöker att köra utan press och stress, då går det nog bäst för mig. =)

• Leeeloo

Hej! Jag började ju räkna kalorier för ganska precis 1 månad sen. Typ den 11/1. Har nu gått ner 4,5 kilo. =)

• Leeeloo

Man blir ju motiverad när man märker att det händer något. Skulle vilja gå ner kanske 5 kilo till. Jag vet inte riktigt, Vi får se hur mycket det blir.

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2