• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • andbeyond

gröna brudens skrev 2008-11-25 11:51:43 följande:

ja. vi har nästan gått å längtat ihjäl oss senaste veckan:D det låter som en bra plan:). man orkar mer om man har lite ny energi. mm. de lät jättegott! kan amnlaga det utan kycling med?jag ska laga räkO och fullkorns couscous. räkO är en sås med räkor, tomtkross, svamp,kryddor och morötter/broccoli. smidigt för då kan både jag och min älskling äta det.
    Det lät ju supergott! Båda rätterna.

RäkO:n - har du något recept med hur mkt du brukar ta av varje? :)
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-25 11:53:44 följande:
    Jag startade på 78,6 i slutet av juni, i fredags sa vågen 68,1 :)Skulle gärna vilja se en 5:a längst fram så 59,5 är mitt mål :D (är 164 lång kan tilläggas).Jag tränar Box-pass på Friskis och man är SÅ trött efter men SÅ glad :) Rekommenderas om ni vill testa något nytt! I Januari tänkte jag börja på fäktning, ska bli spännande. Tydligen apjobbigt men bra för styrka, kondition och koordination. Annars är väl min diet - "Lite av allt är ok utom choklad för då kan jag inte sluta"-dieten :)
    Vad duktig du är, önskar med att det kunde hända lite mer på vågen än vad det gör. Förstår inte varför det ska gå så sakta... Jag skulle vara jättenöjd om jag gick ner till 65 kg. Har 12-13 kg kvar tills dess....har gått ner 16kg hittills, så det är jag ju nöjd med
    Det låter jättkul, men tror det skulle vara roligare om man hade nån att gå med...
  • gröna brudens

okej. låter mumma. det måste jag testa någon dag!
    räkO gör jag själv. jag brukar alltid gör den på måfå. beror på hur mkt man har av varje hemma.
    salt och peppar är given men ibland så kör jag dill i, ibland basilika,oregano oh timjan. fast min favvo är med curry,chili och lite kanel.
    fy va hungrig jag blev nu:D

SaraPayam skrev 2008-11-25 11:54:17 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 11:51:43 följande:
    Mmmm vad gott det lät, gör du det själv eller kan man köpa det?Jo men visst kan du göra det med ris. Blanda saffran med lite varmt vatten & sen med lite yoghurt & sen med riset, sen kan man krydda med salt & peppar...mmmm det är sååå gott. Men det är en fördel om det får stå & dra sig lite
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 12:01:46 följande:

okej. låter mumma. det måste jag testa någon dag!räkO gör jag själv. jag brukar alltid gör den på måfå. beror på hur mkt man har av varje hemma.salt och peppar är given men ibland så kör jag dill i, ibland basilika,oregano oh timjan. fast min favvo är med curry,chili och lite kanel.fy va hungrig jag blev nu:D
    Hahaha

Hmmmm men är det sås m räkor, tomatkross, svamp, morötter & broccoli, salt, peppar, dill, basilika, oregano, timjan. Eller byta ut de kryddorna mot curry, chili & kanel. Har jag fattat det rätt? Det låter ju jättemumsigt. Kan man ha räkor i med?
  • gröna brudens

hehe,jag byter ut dom...annars så smakar det lite skumt ( min älskling som inte är så händig i köket gjorde det en gång:D)

ohj, glömde skriva att det är räkor i med såklart. så varierar mellan dom olika kryddblandningarna. ;)
    nu ska jag ta mej ut på promenaden. hoppas jag kommer hem utan att snubbla på näsan:D
    wish me luck!

SaraPayam skrev 2008-11-25 12:06:38 följande:
    gröna brudens skrev 2008-11-25 12:01:46 följande:
    Hahaha Hmmmm men är det sås m räkor, tomatkross, svamp, morötter & broccoli, salt, peppar, dill, basilika, oregano, timjan. Eller byta ut de kryddorna mot curry, chili & kanel. Har jag fattat det rätt? Det låter ju jättemumsigt. Kan man ha räkor i med?
  • SaraPayam

gröna brudens skrev 2008-11-25 12:15:24 följande:

hehe,jag byter ut dom...annars så smakar det lite skumt ( min älskling som inte är så händig i köket gjorde det en gång:D)ohj, glömde skriva att det är räkor i med såklart. så varierar mellan dom olika kryddblandningarna. ;)nu ska jag ta mej ut på promenaden. hoppas jag kommer hem utan att snubbla på näsan:Dwish me luck!
    Good luck

Det är faktiskt ganska skönt ute, va & handlade lite innan.

HAhaha det kan jag tänka mig att det skulle bli Mmm men det ska jag verkligen testa nån dag framöver
  • gröna brudens

tillbaka i ett stycke, blev bara en vurpa:) de va fint ute men halt som tusan.
    ska hålla mej inne nu:D

• SaraPayam

Jo det är halt, kan bara tänka mig hur det blir i natt när det fryser på...hmm inte alls bra. Jag har tränat, men tog bara en halv timma, kör kanske en sväng till i kväll

• Esonda

Hallå Tjejer!!
    oj två sider och jag har misszat allt :P
    Själv tränade jag lite med mamma i helgen och efter det så var det bubbelpool och bastu :) Allt har gått bra för mig men detta extrema godissuget har jag kvar. Men som sagt man får skämma bort sig liiiite iblan ;P

Har vägt runt 60 nu ett bra tag nu, men det är ingen jätepanik att bli av med dom heller... Märks dock på mina favorit byxer att det börjar gå uppåt, Men så vägde jag mig igår och väger nu 57 kg :D jag har som mål att väga mina 55 igen då det är normalt för min längd :) så det är bara 2 kg kvar och en massa situps för att få magen att bli fast :)

andbeyond : Välkommer wow det var ju jättebra :)

Alla ni är så duktiga ^^

• SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-25 15:08:20 följande:
    Hallå Tjejer!! oj två sider och jag har misszat allt :PSjälv tränade jag lite med mamma i helgen och efter det så var det bubbelpool och bastu :) Allt har gått bra för mig men detta extrema godissuget har jag kvar. Men som sagt man får skämma bort sig liiiite iblan ;P Har vägt runt 60 nu ett bra tag nu, men det är ingen jätepanik att bli av med dom heller... Märks dock på mina favorit byxer att det börjar gå uppåt, Men så vägde jag mig igår och väger nu 57 kg :D jag har som mål att väga mina 55 igen då det är normalt för min längd :) så det är bara 2 kg kvar och en massa situps för att få magen att bli fast :)andbeyond : Välkommer wow det var ju jättebra :)Alla ni är så duktiga ^^
    Oj vad duktig du är, bara 2 kg kvar heja heja
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2