• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • Esonda

jaou det kan du göra... jo vi har en del sjukdomar i släkten med som man försöker undvika. Vet inte riktigt vart jag har fått min rädsla ifrån men jag vågar inte se mig som en större modell. Kanske för att jag ser min mamma kämpa så men att inget händer..

Nej men sköter man saker och ting så tror jag inte att man ska gå upp igen. :)

• SaraPayam

Nä jag hoppas ju inte det i alla fall. Får se till att inte gå upp för mycket den dagen när man väl blir gravid...skulle vara riktigt jobbigt att dra på sig en massa extra kilon då...

Jo jag har med en mamma som alltid har jojjo bantat & visst har det satt sina spår, även om hon inte tycks förstå det. Man får ju en fel bild av hur människas levende ska / bör vara...

• Esonda

precis. min svärmor sa att det brukar vara normalt att lägga på sig 10 kilo. och mer än det blir svårt och få bort efter. fatta att ajg kommer vara ute och oftare när det händer :P

• SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:45:19 följande:
    precis. min svärmor sa att det brukar vara normalt att lägga på sig 10 kilo. och mer än det blir svårt och få bort efter. fatta att ajg kommer vara ute och oftare när det händer :P
    Jo men verkligen, det får vi se till att förebygga
    nähä nu ska jag gå & sova

Ha det gott
  • Esonda

ja, det lät som en bra idé. Torsdag kommer jag in igen. har alldeles för mycket att göra imon.

Ha det bra
    Sov gott och dröm sött

• SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 22:49:03 följande:
    ja, det lät som en bra idé. Torsdag kommer jag in igen. har alldeles för mycket att göra imon. Ha det braSov gott och dröm sött
    Detsamma

Kram
  • Lantzakeri

Halloo hoppar in här..

Jag behöver gå ner ca 20kg.. de har liksom smugit sig på..

Men jag tror inte på dieter jag tror att allt handlar om att äta rätt och motionera. Dietar man kommer man att gå upp de kilona igen. Det handlar om en livsstil om man inte ändrar den livsstil man har idag kommer man att hamna där igen för antagligen är det ju det som är fel.

Men jag har själv sån dålig diciplin så det är den jag msåte jobba på.

• SaraPayam
    Lantzakeri skrev 2008-11-19 13:20:39 följande:
    Halloo hoppar in här..Jag behöver gå ner ca 20kg.. de har liksom smugit sig på..Men jag tror inte på dieter jag tror att allt handlar om att äta rätt och motionera. Dietar man kommer man att gå upp de kilona igen. Det handlar om en livsstil om man inte ändrar den livsstil man har idag kommer man att hamna där igen för antagligen är det ju det som är fel. Men jag har själv sån dålig diciplin så det är den jag msåte jobba på.
    Välkommen hit

Jo men visst smyger de sig på, det är ju det som är så hemskt. Blir det typ tallriksmodellen som du ska köra efter då?

Jag är med väldigt skeptisk till alla dessa olika dieter, och visst man går ner i vikt, men frågan är hur länge det sen håller sig....
  • gröna brudens

..hihi..snart har vi hela jkpg här i tråden:D

• juma

Då lägger jag till den här tråden nu, vad bra att du startade en.
    Nu har det gått ca 1,5 v sen jag tog tag i viktminskningen och måste nog bara känna att det gåår lite trögt, har lyckats någorlunda med ad jag stopar i mig men mina promenader om jag skull göra har det inte blivt något av,har till och med en Orbi trek som jag kan stå på och den fungerar ju faktiskt bara man ställer sig där och trampar och inte har den som dammsamlare;)
    Det är väl bara att sätta igång och röra på sig så försvinner det förhoppningsvis någor gram iallafall

Hoppas det går lite bättre för er andra

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2