• Esonda

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Vill själv gå ner lite i vikt och samtidigt blir lite mer hälsosam och "lura" sambon till att bli det med (den maten jag lagar äter han) Nått tips på mat som man kan göra? recept på bra mat som är mindre fett i och lite sånt.

Helt ärligt vet jag Inget! Mamma har försökt att gå ner i vikt sen jag var sju och det enda hon har använt är Herbalife (som jag anser är bluff) så jag kan behöva lite hjälp.

Viktväktarna och sånna saker vill jag inte använda. bara veta om sund mat. :)

• Esonda
    SaraPayam skrev 2008-11-18 21:43:04 följande:
    Välkommen hit Det bästa du kan göra är att ta reda på hur mycket kalorier du ska få i dig under en dag & se till att du motionerar tillräckligt (du måste förbränna mer än vad du stoppar idig)Jag kan varmt rekomendera en stegräknare & crosstrainer (träningsmaskin som man springer på & samtidigt pendlar med armarna), de är superbra. Man bör gå minst 10000 steg per dag & med hjälp av stegräknaren får du veta hur mycket du går.Jag brukar träna ganska mycket på crosstrainern, det tar på hela kroppen, samtidigt som man får upp konditionen Om du går in på recept.se / nu så finns det jättemycket recept där som du kan använda dig av.Du kan ju även byta ut saker du har hemme tex pasta mot fullkornspasta osv.Har du några fler frågor så finns jag här
    Tack så mycket. stegräknare och maten är inga problem... men en crosstrainer har ajg varken plats eller råd med :( Finns det inget annat man kan göra för att anstränga kroppen (förutom att damsuga XD )
  • Esonda

jag vet inte vilken diet jag ska förja alls för det enda jag vet om är viktväktarna och herbalife så jag är rätt splittrad. Eftersom jag gärna vill lära mig att laga mer mat till mig och min sambo (han äter knappt nått annars för han "orkar inte laga" ) Sen när man är arbetslös har man inte råd till så mycket heller. så alla idéer som funkar är jätte välkommet :)

Sen handlar det inte om jätte många kilon heller. jag vill kunna äta som man ska och träna så att jag kan gå ner lite och sen behålla mig där. (Viskar hemlis: jag är totalt livrädd att gå upp för mycket i vikt och menar inte att jag har någon sjukdom eller nått jag vill bara vara hälsosam)

• Esonda

jaou det kan du göra... jo vi har en del sjukdomar i släkten med som man försöker undvika. Vet inte riktigt vart jag har fått min rädsla ifrån men jag vågar inte se mig som en större modell. Kanske för att jag ser min mamma kämpa så men att inget händer..

Nej men sköter man saker och ting så tror jag inte att man ska gå upp igen. :)

• Esonda

precis. min svärmor sa att det brukar vara normalt att lägga på sig 10 kilo. och mer än det blir svårt och få bort efter. fatta att ajg kommer vara ute och oftare när det händer :P

• Esonda

ja, det lät som en bra idé. Torsdag kommer jag in igen. har alldeles för mycket att göra imon.

Ha det bra
    Sov gott och dröm sött

• Esonda

Godmorgen tjejer (och killar om här finns nån ;) )

Jag måste säga det att jag har varit sååå duktig *ger mig själv en klapp på axlen*

Ute typ hela dagen igår och gjorde allt man nu skulle göra. först gick jag hemmifrån till mitt gamla jobb och hälsade på och pratade med den dåvarande chefen (behövde en skriftlig referens) sen gick jag till arbetsförmedlingen. Sen gick jag till min svärmor. Sen hem igen och hämtade cyklen. Sen till facket, och efter det gymnasieskolan och sen biblan och sen hem. Då vill jag också påpeka att det finns en jäkla massa backar i lilla Gislaved och dessuton är den en bra bit till varje ställe. (så är det på landet XD)

Måste införskaffa mig en våg och stegräknare snart, blir intressant och se hur många steg hjag tog och om det har hänt nån skillnad på vikten om ca 1 vecka, för det var ju sååå skönt och vara ute så :)

• Esonda

tack så mycket :) Jo det kändes som flera mil också haha.. Det ska jag ta mig tusan önska i julklapp ju haha :) Cyklade en runda idag med. skönt att kunna känna sig helt slut. och julpyntat och sak snart laga lite pasta och wok grönsaker.. mumnsigt haha.. Sen ville sambon kolla på film. Perfekt avslut på dagen!! :)

• Esonda
    SaraPayam skrev 2008-11-20 16:36:48 följande:
    Låter som om du har haft en bra dag Ja det är väl perfekt att önska sig det i julklapp, vet inte alls vad jag ska önska mig i år, tycker att det blir svårare för varje gång, det känns ju som om man har det mesta Skulle kanske kunna önska mig presentkort på underklädersaffären så att man kan köpa nåt snyggt till bröllopet
    Bra idé och sen är det alltid bäst med det om man är osäker på vad man vill ha.
    Dagen ahr varit väldigt bra. känner mig pigg och så det är super.

Filmen väntar ha de gött tjejer ;)
  • Esonda

misstänker starkt att det är denna tråden som gör en extra motiverad ;)

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2