• Chiboub

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

hej hej hallå! Jag är helt ny på tråden men det är så kul och se hur ni lyckats och tyvärr misslyckats med viktminskningen. Jag har samma (ursäkta språket) jävla problem. Jag är kort och knubbig och har en riktigt fyllig donut runt magen...:(
    Men hur som helst. Jag har haft lyckan att träffa min fästman som råkar vara en ganska atletisk kille... och vi har börjat träna tillsammans och han lägger upp ett mål som för mig verkar helt idiotiskt; Han ska ner från 105 kg (han är 187 lång och tränad sen tidigare och lite av en muskelknutte/karatekid i större format) till ca 85 kg under 6 månaders tid vilket innebär att han ska ner ca 3,3 kg/mån...inte såå svårt eller hur?? Första månaden lär han gå ner 5 kg vilket innebär att så länge han går ner 15 kg under 5 månader så har han tillslut nått sitt mål.
    Det finns även andra positiva sidor till att ha långsiktiga mål som faktiskt är bättre för huden, för organen i kroppen och framförallt musklerna!!
    Huden hänger med bättre när man tappar volym, den kommer inte hänga fult eller bli rynkigt, vi blir ju inte yngre med åren så vi måste se prima ut i framtiden, vilket gör att hjärtat, njurarna och levern måste bibehålla renhållning och service på kroppen även när vi bantar.
    Jag måste säga att det känns 1000000 ggr bättre och mer motiverande att ha ett långsiktigt mål för jag behöver inte ha ångest för att jag fick lust med en varm, nybakad kanelbulle med en kopp te!! Jag behöver inte köpa sallad, bönor ja inte gillar eller sitta och räkna mina kalorier, för jag ser bara till att hålla det jag äter under rimliga förhållanden och se till att jag rör mig.
    Jag gillar inte att träna!! Jag hatar att gå på gymmet med alla smala tjejer som ser ut som dom på Eric Prytz video Call on me! Oh fy fan vad jag hatar dom som gymmar för fullt och bygger muskler för att fylla ut kläderna med (fake bodybuilders)! Jag har en hund som behöver jääättemycket motion, jag går med honom ca 1 h innan frukost, jobbar. Äter en god lunch...vilket som! åker hem och lagar middag...som varje dag...jag ser bara till att äta sånt som är nyttigt och blanda det med sånt jag tycker är gott, som bearnaisesås!!
    Vad jag än må få för mig att äta till frukost imorgon spelar ingen roll! Jag ska ner 2,5kg/mån under 5 månader och så har jag nått min "idealvikt"...:D går det åt pipan a då blir jag arg!!!
    Men ni andra, LYCKA TILL

• Chiboub

HAHAH Fatta att ja gått ner 7 KG sen 2 veckor! Jag ställde mig på vågen och min M2b blev helt ställd! Det syns inte men det är nu borta, en donut kvar att avveckla på kroppen och så har ja kommit ner till min size!!
    Lycka till ni andra flickor dör ute! Orka kämpa så kommer ni låååångT!!
    Kram banan

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2