• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Leeeloo skrev 2009-01-20 11:24:19 följande:
    Precis. Jag vägde mig när jag började och sen vägde jag mig faktiskt i förrgår. Men vi har ingen egen våg, vilket jag tycker är bra. Så jag väger mig bara när vi åker och hälsar på svärföräldrarna. Det är perfekt. =) Ja, jag tycker att det är jättebra att det fungerar. Sen får jag se hur mycket jag går ner tills vi gifter oss. Vi gifter oss den 23 maj så det är ju bara 4 månader kvar. Jag har redan köpt klänning och den passar perfekt. Så jag försöker att köra utan press och stress, då går det nog bäst för mig. =)
    Vad bra Jag börjar däremot känna mig lite stressad nu, ska ju gå ner 10-15kg inna bröllopet som är den 1 augusti. Har ju köpt klänning, fast i mindre storlek Så jag hoppas för allt i världen att jag kommer i den i augusti

Det är ju jättebra att inte ha vågen hemma, vi har det, men jag gömmer den under sängen så att man inte ska se den hela tiden
  • SaraPayam
    Humlan66 skrev 2009-01-20 11:25:54 följande:
    Jag vet att förra gången jag ville ner i vikt så tog jag bort godis & läsk och kakor mm och gick vääldigt mkt och 13 kg försvann då :-d så jag vet att det går. Gäller bara att komma igång och det är det svåra nu. Jag måste börja äta frukost och köra tallriksmodellen för det sa dietisten till mig är det bästa .. så suck 10 kg känns svårt nu men det är det kanske inte
    Du kommer att klara det jättebra, men vad skönt att du har kontakt med en dietist, då får du ju en massa tips & idéer ifrån henne

Det är ju det där extra som man stoppar i sig som gör att man går upp i vikt, så jag håller med...men visst är det svårt att sluta med kakor, godis mm. Men efter ett tag så saknar man det ju inte
  • SaraPayam
    Humlan66 skrev 2009-01-20 11:44:55 följande:
    Nää det är ju ett beroende som allt annat.. sockret altså bara man kommer ur det så går det ju lättareJa men tyvärr har jag inte dietisten kvar so i'm on my ownmen jag SKA skärpa mig
    Du kommer att klara det. Jag har skrivit in mig på viktklubben, det är ganska så bra, man får ju koll på vad man äter

Jo jag vet hur det är, ja va/är jättesockerberoende innan & det räcker med att jag fuskar 1 gång så är jag i samma fälla igen...jättejobbigt.
  • SaraPayam

Hur går det för er tjejer...?

Här går det inget vidare, har haft ont i halsen i 3 veckor nu...men idag tänka jag börja träna lite smått igen....börjar få lite smått panik att jag inte kommer hinna gå ner de där kg....

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:00:18 följande:
    Ingen panik! Det kommer ordna sig ska du se! Jag har också varit förkyld mycket i början av året men nu har jag kommit igång igen. Har börjat på balett också, så kanske det finns en liiiten möjlighet att jag kommer se graciös ut i bröllopsklänningen ;)Ligger still på mina 67kg (har gjort sedan december) men känns som att kroppen förändras ändå. Och det är ju skönt att jag kan hålla vikten trots jul, nyår, mammas 60-årskalas och förkylning. Det här med att se positivt hjälper.. :)Ikväll är det skivstång på Friskis. Box med en väninna på söndag, balett på måndag och medelpass på onsdag. Full fart! (Så lite godis på lördag är väl ok?)
    Men oj vad kul med balett Tror inte att det finns någr sånna kurser här i Jönköping...annars hade det vart jättekul

Jo men det är väl klart att man måste få unna sig lite gott med Vi hade tre-års dag i onsdags, så vi hade det lite mysigt med middag & sen åt vi semla till efterrätt...mums vad gott det va....men 1 / år kan ju inte vara så farligt

Imon ska vi provsmaka maten inför bröllopet, så det ska bli lite spännande...ska även träffa frisören osv

Tänkte ut å promenera en sväng....det är ju bättre än inget i alla fall...
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:10:44 följande:
    Promenera är jättebra, luft och sådant där. Svårt här i sthlm dock - vet inte om luften är så jättebra att andas in. Försöker åka ut till Mamma i skärgården emellanåt och andas annat än avgaser ;)Jo, baletten är verkligen kul. Men aj så ont jag får på ställen jag inte ens visste att jag kunde få ont på. Jag tror inte ens det är farligt med 1 semla/vecka i februari så länge man rör på sig. (*intalar sig själv då jag ska ut och fika vid 3 tillfällen nästa vecka*)Vad kul med provsmak! Vad blir det för mat? Vi har precis köpt 2 hjortar från jägaren där M2Bs föräldrar bor, dom ligger i svärmors frys :D Ska bli tjälknöl och potatisgratäng av det hela.
    Åååå vad gott det lät Vi kommer att få välja ut 2 menyer som vi ska provsmaka så vi har de här å välja på www.bjertorpslott.se/page/page.asp
    Så vi kommer nog få lite bekymmer med vilka vi ska smaka, för allt låter ju jättegott

Hehehe nä men man får intala sig det i alla fall Men va de inte väldigt tidiga med semlorna den här gången, här i stan började de redan i nov/dec...

Hahaha vad jobbigt...men då tränar du ju muskler som du annars inte använder Jo det är nog så...jag har bara vart i Stockholm 3 ggr så har ingen dirket erfarenhet av avgaserna Men skärgården måste väl vara helt underbart att promenera i
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-02-13 10:19:55 följande:
    Hej! Jag började ju räkna kalorier för ganska precis 1 månad sen. Typ den 11/1. Har nu gått ner 4,5 kilo. =)
    Jo vad duktig du är, grattis
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:56:51 följande:
    Wow, vilka menyer :) Hoppas ni hittar en favorit!
    Det är ju sååå svårt, vilken tyckte du lät godast??
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-02-13 10:27:27 följande:
    Man blir ju motiverad när man märker att det händer något. Skulle vilja gå ner kanske 5 kilo till. Jag vet inte riktigt, Vi får se hur mycket det blir.
    Jo men så är det ju
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 11:25:29 följande:
    öh.. kära nån. Fru Maria och Boberg tror jag.. men hälften av orden förstår jag ju inte ;D
    Hahahaha så där känner jag med De får förklara menyerna ordentligt imon...så att vi vet vad vi ger oss in på
    Åååå det kommer bli så svårt att välja...allt låter ju gott...
  • SaraPayam
    Plummis83 skrev 2009-02-13 11:44:42 följande:
    Nu är jag igång igen!! Har inte hänt så mkt med min vikt, stått stilla eller så har jag gått upp det jag gått ner!! Men nu är jag som sagt igång igen och har inte druckit läsk på länge, nått glas nån kväll när jag jobbat natt lr varit ute å ätit har hänt men inte mer. Dricker vatten annars istället!Köper knappt något godis. Köpt keso å frukt istället *mums*Sen försöker jag följa tallriksmodellen och har bestämt att inte äta efter 19 men min kära sambo har lite svårt för att fatta det men isf får jag laga egen mat å äta precis 19 *skratt*Är även igång med träningen igen *jippie* Kändes så skönt igår efter aerobic passet!!
    Vad duktig du är plummis83

Ååå det låter jättegott, älskar keso med hallon mums vad gott Jag har med börjat testa å inte äta efter kl 19 & om jag inte lyckas så blir det typ en apelsin eller liknande
    Vill med komma igång med träningen igen, men har fortfarande ont i halsen.
    Funderar på att köpa lite vitaminer...man kanske får i sig förlite...Nån som har tips på någon bra sort?? Berocca ska väl vara bra??
  • SaraPayam
    Plummis83 skrev 2009-02-17 10:10:42 följande:
    Usch, känner mig inge duktig alls!! Har troligtvis åkt på nån magkatarr, om det inte är något värre vilket jag inte hoppas på!!Så kan knappt äta, inte träna osv för det gör så himla ont i magen!! Fy vad jobbigt det är... Och min sambo som är i England kan inte pyssla om mig
    Du är verkligen duktig, ta åt dig
    Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre. Jag är med sjuk igen...har feber å jätteont i halsen...är så trött på att vara sjuk nu...
    När kommer din m2b hem då? Det är ju inte kul å vara hemma själv..
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2