• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

ElinDLB skrev 2009-01-19 17:50:36 följande:
    Uj var längesedan jag var här=) Men jag har lyckats gå ner 20 kg som var mitt mål och var och provade min drömklänning i lördags. Fy vad snyggt den satt blev så otroligt glad =) vill visserligen gå ner 7 kg till men det har jag inte lika bråttom med men jag fortsätter träna varje dag och fortsätter mitt schema så går jag nog så småningom ner det med=)Kan iaf rekommendera klänning med snörning bak för oss livsstilsändrande brudar/kvinnor!Ha en bra dag nu bär det av mot gymmet för att svettas =)=)
    Åååå grattis, vad duktig du är Hur va det, körde du med nån diet, eller bara motion?
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2009-01-19 13:12:54 följande:
    hälsovakten hette de :P
    Vad är det för nåt?
  • SaraPayam
    carolaj83 skrev 2009-01-19 17:54:04 följande:
    får man vara med här, ska ner 20 kg tills september
    Det är klart att du får Välkommen kommer du använda dig av någon diet eller nåt?
  • SaraPayam
    Chiboub skrev 2009-01-20 02:42:36 följande:
    HAHAH Fatta att ja gått ner 7 KG sen 2 veckor! Jag ställde mig på vågen och min M2b blev helt ställd! Det syns inte men det är nu borta, en donut kvar att avveckla på kroppen och så har ja kommit ner till min size!!Lycka till ni andra flickor dör ute! Orka kämpa så kommer ni låååångT!!Kram banan
    Oj det är ju jättebra, har du några tips?
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-01-20 09:50:48 följande:
    Hej hopp!Vad duktiga ni är allihop! Inspirerande! :)Här har det blivit några steg bakåt senaste veckan då vi varit på semester på island.. svårt att äta nyttigt när man äter ute, eller snarare tråkigt att tänka på vad som är nyttigt när man vill äta gott ute ;)Men nu är det tillbaka till vardagen, hoppas på att jag ändå lyckas bli av med 10kg innan slutet av juli...
    Hej

Vad skönt med semester, det behöver man & det är väl klart att man ska unna sig lite då
  • SaraPayam
    Humlan66 skrev 2009-01-20 10:27:07 följande:
    Måste fråga er vad ni tror. m2b vill ner en massa kilon till nästa år och han har försökt träna flera ggr men ger bara upp för han lessnar men nu har han gjort upp ett träningschema och det är kondition & att magen ska bort som gäller : schemat till att börja med ..- bodypump måndag, -badminton onsdag,-spinning fredag..Sen måste såklart kosten ändas men det vet han *L*Är det några av era m2b som måste ner i vikt ?? Ingen som bor i Göteborg och kanske är behov av en träningkompis ??
    Välkommen hit

Tycker träningsprogrammet låter jättebra Läste nånstans att om man förbränner ca 250 kalorier mer än vad man äter varje dag så kommer man minska 1kg/månad, visst det låter inte mycket, men kommer man in i rutinerna, så är det ändå 12 kg på ett år.

M2b vill med gå ner några kg, fast han egentligen inte behöver det, men det är skönt att ha någon å träna med & som hjälper en å hålla motivationen uppe.
    Ni kan väl gå & träna tillsammans, för det är verkligen jättekul
  • SaraPayam
    gyllenfru skrev 2009-01-20 10:38:38 följande:
    Vad härligt att se alla duktiga tjejer.. Har själv gått ner 12 kg sen i augusti.. har ca 7 kvar.. motion + mindre socker & nyttigare mat är mitt recept. Till alla er som precis ska börja.. tänk på att det tar ca 6 veckor för kroppen att vänja sig vid en ny livsstil.. pallrar man sig bara igenom den tiden så är det en vana sen & då går allt mycket lättare.. tänk på det när ni känner för att sluta för att det kanske inte har hänt så mycket på vågen.. det kommer :)Lycka till!!
    Välkommen, gu va kul att det är så många nya tjejer som har kommit hit

Vad duktig du är
  • SaraPayam
    Plummis83 skrev 2009-01-20 10:59:22 följande:
    Jag har fuskat rejält ett tag nu... Men nu har jag iaf inte ätit godis på ett bra tag! Har visserligen en marabou chokladkaka på 200 g på jobbet men den har funnit där i 2 veckor nu! Dricker nutrilett 1-2 gånger/dagen + en ordentlig måltid enligt tallriksmodellen!! Skulle aldrig klara av att leva på enbart nutrilett!!Började denna morgon med promenad från sambons jobb! Tog hundarna med mig å åkte dit tillsammans med honom å gick hem, tog ungefär 45 min!!Snart ska vi ut på en kort runda igen för att sedan ta cykeln till jobbet idag!! Måste börja skärpa mig med träningen oxå, jobbat för mkt men ledig tors-sön å då borde jag tänkte jag ta tag i det igen å ska träna minst 2 gånger/veckan!!Vilken dag som helst så borde jag få ett gäng recept på hälsosam mat!! Har varit medlem i Hembakat men förra veckan fick jag ett erbjudande om hälsosam mat å ska avsluta medlemsskapet i hembakat å satsa på dessa matrecept istället!!!
    Oj vad duktig du är. Jag skulle aldrig kunna låta en chokladkaka ligga nånstans, skulle gå & små äta på den hela tiden, så för mig är det bättre att inte ha något sånt hemma
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-01-20 11:09:44 följande:
    Hej, Jag har precis börjat. Vet inte hur mycket jag vill gå ner. Men ungefär 8 kg. Det har fungerat jättebra än så länge. Jag äter "vanlig" mat men bara 1000 kalorier om dagen. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en kaloriräknare men det fungerar faktiskt jättebra. Har minskat 2 cm i midjan på 1,5 veckor. Jag är jättenöjd och kommer definitivt att fortsätta. Har gått ner ca 0.8 kg under samma tid.
    Det är ju toppen Grattis & välkommen hit förresten Har du kört nån speciell diet?
  • SaraPayam
    Leeeloo skrev 2009-01-20 11:16:14 följande:
    Egentligen inte. Jag har försökt undvika bröd och så äter jag något var 3-4 timme. Låter jobbigt men det är bara nått litet litet. en frukt eller lite youghurt (1 dl). sen har jag bara räknat kalorier, 1000 varje dag. Jag tror faktiskt att det är bättre att mäta de cm som försvinner från kroppen än att stirra sig blind på vikten. Men visst ska man hålla koll på den med.
    Visst är det så, jag väger mig bara 1 gång/ månad & sen mäter jag mig lite oftare i stället.
    Men det är ju så man ska äta för att hålla en bra förbränning Vad skönt att det fungerar.
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2