• Aurelia

"vi vill bli gravida..." etc. - OT

Kanske inte forumets viktigaste inlägg det här, men... är det bara jag som irriterar mig på att folk börjar säga "bli gravida" i plural, t.ex. "när jag och min fru blev gravida med första barnet" eller "vi vill så gärna bli gravida". Jämställdhet etc i all ära, men det är väl ändå bara en i paret som blir gravid...

• Svar på tråden "vi vill bli gravida..." etc. - OT
  • Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:33:48 följande:

Det är mannen som jag skrev om innan, som va med i Oprah för ett tag sen, tror till & med att han är gravid med sitt andra barn om jag inte missminner mig
    Jepp, men poängen är att han inte *föddes* som man, äggstockar och äggledare och livmoder och allt vad det är hade han sen förut, där inte inopererat i efterhand.
  • Hammerman

Esonda skrev 2008-11-18 22:32:08 följande:

nej det gjorde jag inte... vad är tapeten för nått? förutom sånt du säter på väggen för att få fint där du bor ?? :S
    ... idiomatiska uttryck?
  • Esonda
    Hammerman1 skrev 2008-11-18 22:36:17 följande:
    Esonda skrev 2008-11-18 22:32:08 följande:
    ... idiomatiska uttryck?
    nu är jag så trött att jag fattar nada.... Men ajg tror bestämt att ajg har hört det någonstans eller så gjorde jag det inte...
  • SaraPayam
    Hammerman1 skrev 2008-11-18 22:35:22 följande:
    SaraPayam skrev 2008-11-18 22:33:48 följande:
    Jepp, men poängen är att han inte *föddes* som man, äggstockar och äggledare och livmoder och allt vad det är hade han sen förut, där inte inopererat i efterhand.
    Nej det vet jag!!!!

Du verkar vara en liten besservisser...hmmmm jobbigt....
  • Hammerman

Esonda skrev 2008-11-18 22:38:26 följande:

nu är jag så trött att jag fattar nada.... Men ajg tror bestämt att ajg har hört det någonstans eller så gjorde jag det inte...
    Jag är övertygad om att det inte går med dagens teknik. Ett könsbyte av idag är egentligen inte mer komplicerat än att man skulpterar om befintlig vävnad för att skapa en replika av motsatta könets könsorgan och behandlas med könshormon för att stimulera ökad muskeltillväxt, mer kroppsbehåring, få basröst etc (eller få mer feminina former, minskat behåring och ljusare röst om det är en man som tar östrogen). Att sätta in hela den kvinnliga reproduktionsapparaten i en man är nog nästintill omöjligt och det hade nog blivit stora skriverier om det ifall det lyckats. Ska det dessutom bli barn utav det måste man på något sätt få igång menstruationscykeln och det är nog mycket, mycket svårt.
  • Esonda

De har ju lyckats att klona människor och göra svarta hål vad är det som säger at de inte kan operera in en livmoder i en man och få det och fungera? ;)

• Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:39:31 följande:

Nej det vet jag!!!!Du verkar vara en liten besservisser...hmmmm jobbigt....
    Är jag en besserwisser för att jag ifrågasätter något som jag är tämligen säker på inte är sant?
  • SaraPayam
    Hammerman1 skrev 2008-11-18 22:47:55 följande:
    SaraPayam skrev 2008-11-18 22:39:31 följande:
    Är jag en besserwisser för att jag ifrågasätter något som jag är tämligen säker på inte är sant?
    Mmmm det märks, det kan kanske vara bra för DIG att tona ner lite, det finns faktiskt andra som även kan ha rätt
  • Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:48:56 följande:

Mmmm det märks, det kan kanske vara bra för DIG att tona ner lite, det finns faktiskt andra som även kan ha rätt
    Jag förstår inte varför du tar åt dig? Det enda jag har ifrågasatt var Esondas påstående att man opererat in fullt fungerande livmödrar i män och alstrat barn utav det, något jag aldrig hört talas om och kräver bevis för att tro på.
Svar på tråden "vi vill bli gravida..." etc. - OT