• Aurelia

"vi vill bli gravida..." etc. - OT

Kanske inte forumets viktigaste inlägg det här, men... är det bara jag som irriterar mig på att folk börjar säga "bli gravida" i plural, t.ex. "när jag och min fru blev gravida med första barnet" eller "vi vill så gärna bli gravida". Jämställdhet etc i all ära, men det är väl ändå bara en i paret som blir gravid...

• Svar på tråden "vi vill bli gravida..." etc. - OT
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2008-11-18 21:20:15 följande:
    ja jag minns det faktiskt. Delar av det. bara att en man är gravid haha... händer bara vid könsbyte!!?? XD
    Hahahahah ja det får vi ju verkligen hoppas, annars vore det ju lite konstigt *skrattar*
  • Hammerman

Esonda skrev 2008-11-18 21:20:15 följande:

ja jag minns det faktiskt. Delar av det. bara att en man är gravid haha... händer bara vid könsbyte!!?? XD
    Händer bara för Arnold Schwarzenegger på film faktiskt. Även om en shemale tagit steget fullt ut och knipsat av kvisten så saknar hon ändå äggstockar.
  • Esonda

har faktiskt hört att man kan få sånt inopererat!?

• Hammerman

I fungerande skick? Isåfall får du länka till en medicinjournal, jag har faktiskt lite svårt att tro att det är möjligt att operera om en man till en kvinna med fullt fungerande menstruationscykel.

Är det sant känns det smått surrealistiskt att det passerat min radar.

• Esonda
    Hammerman1 skrev 2008-11-18 22:04:54 följande:
    I fungerande skick? Isåfall får du länka till en medicinjournal, jag har faktiskt lite svårt att tro att det är möjligt att operera om en man till en kvinna med fullt fungerande menstruationscykel. Är det sant känns det smått surrealistiskt att det passerat min radar.
    Det är bara vad jag har hört. så himmla duktig på och hitta saker på internet är jag inte så kan tyvärr inte ge dig bevis ;)
  • Hammerman

Du förväxlar det inte med den transsexuella norskan som var på tapeten för ett år sen eller så? Hennes man tog kvinnliga könshormoner för att bli kvinna och hon tog manligt könshormon för att bli man, både hade dock könsorganen kvar och hon kunde därför bli gravid, med skägg och allt.

• 090208

Jag tycker oxa det later markligt. Och knappt.

• Esonda

nej det gjorde jag inte... vad är tapeten för nått? förutom sånt du säter på väggen för att få fint där du bor ?? :S

• SaraPayam
    Hammerman1 skrev 2008-11-18 22:25:55 följande:
    Hittade länken med min beundransvärda google-do! www.myfoxny.com/myfox/pages/Home/Detail
    Det är mannen som jag skrev om innan, som va med i Oprah för ett tag sen, tror till & med att han är gravid med sitt andra barn om jag inte missminner mig
Svar på tråden "vi vill bli gravida..." etc. - OT