• andbeyond

Örebro Bröllop 2009

Hej!

Verkar som att de tidigare Örebro-trådarna har handlat om bröllop 2008. Någon mer än jag som gifter sig i Örebro-trakten 2009?

Vore härligt att kunna utbyta idéer och upptäckter i sökandet efter blommor, tårta, lokaler osv.

(Jag gifter mig den 22/8 2009 i Boo Kyrka (Hjortkvarn) och har festen på Gällersta Forngård.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 14:28

30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 09:15
    28/2 Pirayamajja - Hammarskyrka
    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    4/7 Krtek - Askersund
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:45
    Brudlista, skriv gärna in er även de som står med ovan. Lättare att hålla listan aktuell på det sättet :)
    www.brollopstorget.se/Forum-5-65/m3233957.html

• Svar på tråden Örebro Bröllop 2009
  • goretex

Med stor förväntan skrev 2009-01-26 10:13:54 följande:

Vad kommer du att betala för det? Ingår det provuppsättning?
    Fick just reda på att min frisör ska ha barn vid tiden jag gifter mig.
    Jag är glad för hennes skulle men samtidigt inte.
    Hon har i alla fall skaffat mig en ny.

Vet inte om det ingår provuppsättning där. men provmake ingick.
    Hon har tidigare gjort håruppsättningar på mig och hon har varit min frisör snart 10år så vi känner varandra väldigt väl. Hon vet hur jag vill ha det.
    Den nya frisören har jag varit hos medans hon var mamma ledig för sist första barn och känner henne sen tidigare så jag är helt lugn.

Pris, på hår och nagelbandet skulle jag betala tror det var 2500 för hår och 400 för make.

den nya vet jag inte me kan tänka mig det blir det samma

/Sera
  • agtiwi

heandi: Festen kommer hållas i folkets hus i Askersund. Vi ska också ha mer som en trevlig fest än som något pampigt, det är mera vi!

• Glimta

Krtek: Vi har hyrt Borgmästarholmen för både vigsel och fest, vi ville absolut vara utomhus och vid vatten och det var nog enda stället jag kom på som hade både tak och dansgolv. ;)
    Vi vill oxå ha ett avslappnat bröllop och inte så formellt, hade först funderingar på att ha det hemma i trädgården men det var ju svindyrt att hyra tält!
    Vart ska ni vara??

Vet ngn nån som sminkar i Askersund??

• andbeyond
    goretex skrev 2009-01-29 19:56:56 följande:
    Med stor förväntan skrev 2009-01-26 10:13:54 följande:Fick just reda på att min frisör ska ha barn vid tiden jag gifter mig.Jag är glad för hennes skulle men samtidigt inte.Hon har i alla fall skaffat mig en ny.Vet inte om det ingår provuppsättning där. men provmake ingick.Hon har tidigare gjort håruppsättningar på mig och hon har varit min frisör snart 10år så vi känner varandra väldigt väl. Hon vet hur jag vill ha det.Den nya frisören har jag varit hos medans hon var mamma ledig för sist första barn och känner henne sen tidigare så jag är helt lugn.Pris, på hår och nagelbandet skulle jag betala tror det var 2500 för hår och 400 för make.den nya vet jag inte me kan tänka mig det blir det samma/Sera
    Hoho, jag läste provmake som att make är M2B. Det har ju varit en väldigt spännande bröllopsfrisör. Vem vet kanske något som kommer bli trendigt? :)
    (kom på mig själv sen med att det självklart var makeup men jag var allt bra fundersam innan polletten föll ned)

Idag ska jag ut och kolla på tyger till klänningen som en vän till mamma ska sy. I stockholm dock då jag bor här.

Någon som ska ha en liten brudbukett och har något bra tips på en florist i Örebro som kan göra en bukett för ca 500kr?
  • 4ever2

Tack för tipsen om Guldsmeder.

Har hittat en frisör som även fixar makeup, hon hade inte fasta priser utan tog ca 600 kr/timmma. Hur lång tid kan det ta att fixa till sig ungefär?

....börjar komma på att tidsplandering för bröllopsdagen nog kommer vara en besvärlig bit.

• bjurling

Hej! Visste inte att de fanns en örebro tråd =) Ska gifta mig i augsti. Behöver tips på frisör, är inte här ifrån så ja har inte så stor koll. Tips på vart man kan hyra transport för dagen?

• ToBeMrs

Nu är inbjudningarna på väg Imorgon är det inte en hemlighet längre! Så skoj!

Jag var inne på Cederins härom dagen för att fråga lite om ringar. Hade väldigt bra intryck av dem sedan vi köpte förlovningringarna där, men nu tänker jag aldrig mer gå dit. Jag fick en rejäl föreläsning om vikten av att ta av sig ringen varje kväll och jag trodde aldrig jag skulle komma ut genom dörren igen. Jaja, även de ska väl få ha dåliga dagar...

• 4ever2
    ToBeMrs skrev 2009-02-04 13:12:33 följande:
    Nu är inbjudningarna på väg Imorgon är det inte en hemlighet längre! Så skoj!Jag var inne på Cederins härom dagen för att fråga lite om ringar. Hade väldigt bra intryck av dem sedan vi köpte förlovningringarna där, men nu tänker jag aldrig mer gå dit. Jag fick en rejäl föreläsning om vikten av att ta av sig ringen varje kväll och jag trodde aldrig jag skulle komma ut genom dörren igen. Jaja, även de ska väl få ha dåliga dagar...
    Varför ska man ta av sig ringen varje kväll? Det har jag aldrig hört någon som sagt.
Svar på tråden Örebro Bröllop 2009