• andbeyond

Örebro Bröllop 2009

Hej!

Verkar som att de tidigare Örebro-trådarna har handlat om bröllop 2008. Någon mer än jag som gifter sig i Örebro-trakten 2009?

Vore härligt att kunna utbyta idéer och upptäckter i sökandet efter blommor, tårta, lokaler osv.

(Jag gifter mig den 22/8 2009 i Boo Kyrka (Hjortkvarn) och har festen på Gällersta Forngård.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 14:28

30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 09:15
    28/2 Pirayamajja - Hammarskyrka
    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    4/7 Krtek - Askersund
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:45
    Brudlista, skriv gärna in er även de som står med ovan. Lättare att hålla listan aktuell på det sättet :)
    www.brollopstorget.se/Forum-5-65/m3233957.html

• Svar på tråden Örebro Bröllop 2009
  • panthera

Nu är våra festprogram klara eller innheållet ialla fall, en kompis som jobbar på tryckeri ska fixa resten ¨åt oss.

Är inte den pyssliga typen så jag kommer med ideer och sen får någon annan utföra dem, min svägerska hjälper mig med bla inbjudningskorten.

Nu börjar jag känna att jag har lite kontroll över planeringen igen och ligger nog ganska bra till i tiden också.
    Ska börja handla en del saker redan nu.

Är det någon som har koll på det här med allt pappersarbete som ska göras, namnändring, vilka företag måste man kontakta själv mm???

• goretex

Hej,
    Jag ska göra min håruppsättning på Hår och Nagelbandet samt sminkning där. De är toppen hon som ska göra heter Gabriella och är supper duktig.
    mvh sara

Med stor förväntan skrev 2009-01-25 15:40:47 följande:

Hej!Har ni tips på frisör som gör både håuppsättning och smink?Hur gör ni med festprogram? Ska ni trycka det? I så fall var? Pris?
  • Med stor förväntan
    goretex skrev 2009-01-26 09:36:02 följande:
    Hej,Jag ska göra min håruppsättning på Hår och Nagelbandet samt sminkning där. De är toppen hon som ska göra heter Gabriella och är supper duktig.mvh saraMed stor förväntan skrev 2009-01-25 15:40:47 följande:
    Vad kommer du att betala för det? Ingår det provuppsättning?
  • 4ever2

Hej
    vi ska in till Örebro för att leta vigselringar nästa vecka. Någon som har ett bra förslag på guldsmeder där, utöver de vanliga stora butikskedjorna alltså. Vad ska ni ha för ringar?

• MaLevi
    4ever2 skrev 2009-01-28 08:09:43 följande:
    Hej vi ska in till Örebro för att leta vigselringar nästa vecka. Någon som har ett bra förslag på guldsmeder där, utöver de vanliga stora butikskedjorna alltså. Vad ska ni ha för ringar?
    Jag har inte riktigt hittat DEN ringen ännu, men jag letar vidare Med tur ska jag in i helgen och leta/prova ringar. Jag återkommer med tips då, om det blir av.

Ringen som jag har sneglat på just nu är en guldring med 5 st stenar i. Men min förlovningsring är hamrad och m2b har slitit ut sin så den har blivit slät. Vi funderar på att göra om dem till släta för då blir utbudet på vigselringar större enligt oss. Men vi funderar fortfarande...

Lycka till med ringjakten!!!
  • panthera

4ever2: Kan tipsa om Cederins ligger på köpmangatan, samma sida som träffpunkt, typ mittimot Lindex underkläder.
    Där köpte vi våra förlovningsringar och gravyr brukar alltid ingå hos dem. Våra ringar är schalins och det finns vigselring som hör till förlovningsringen så den ska jag beställa på nätet för där är den 1000 kr billigare.

• Frida Mi

4ever2: vi köpte våra på Ringströms (bredvid H&M på Drottninggatan) och vi är supernöjda! Jag har en 5mm förlovningsring i rött guld och beställde vigselringen samtidigt. De har en egen kollektion och gör sina ringar själva, vilket jag tycker gör att det känns mer speciellt. De ligger också bättre i pris än tex Engelbert.

• Krtek

heandi: tack för frisörtips i Askersund! Är det någon annan Askersundare på tråden?

Glimta: Se där, veckorna efter varandra. Vart håller ni festen?

• Krtek

Heandi: Ni är väl också i Askersund i juli? Vart håller vn festen?

• heandi

Krtek: Vi har valt att ha festen i trädgården och även vigseln där. Just nu försöker vi besluta om vi ska ha det hemligt eller ej... Tanken var först ett hemligt bröllop, men nu börjar vi fundera på hur vi ska få till det. Alla kommer ju att fatta på en gång när de ser mig i klänningen. Kanske lika bra att bjuda till ett litet "avslappnat" bröllop. Vi vill ha det som en trevlig fest utan massa "pampiga" bröllops måsten.
    Var var det ni skulle vara? Är du Askersundare?

Svar på tråden Örebro Bröllop 2009