• MulleNuh

Vad gjorde ni på bröllopsnatten?!

Hur många har egentligen myspys på bröllopsnatten? Är det inga som har somnat som stenade grisar??

• Svar på tråden Vad gjorde ni på bröllopsnatten?!
  • patti87

vi lämnade festen runt 06:00 på morgonen... (tycker ärligt talat att man inte ska lämna festen innan gästerna...:)

vi var väl lite trötta men vi hade det mysigt endå.. ;o) hihi

• bridesilly

det var rätt så tidigt på kvällen eftersom vi inte ville ha fest till långt in på natten så runt 23 kanske nånting däråt. Helt perfekt för vår del Vi var inte så stort sällskap och många var betydligt äldre (bara dom närmaste ca 30 pers) och vi hann med allt som ingår middag, tårta, lekar, tal, dansade lite gjorde alla, tja allt som brukar vara. Alla nöjda och glada

Pumpkin skrev 2008-11-24 13:30:37 följande:
    Måste bara fråga, när lämnade ni festen och anlände till hotellet?Lät verkligen jättemysigt
  • Pumpkin
    bridesilly skrev 2008-11-24 15:27:58 följande:
    det var rätt så tidigt på kvällen eftersom vi inte ville ha fest till långt in på natten så runt 23 kanske nånting däråt. Helt perfekt för vår del Vi var inte så stort sällskap och många var betydligt äldre (bara dom närmaste ca 30 pers) och vi hann med allt som ingår middag, tårta, lekar, tal, dansade lite gjorde alla, tja allt som brukar vara. Alla nöjda och glada
    Ah, då förstår jag Vi var tvärtom, vi ville ha fest länge och gick också tillsammans med de sista gästerna, typ 03.45
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Svanboet

Jag har förhoppningar om att alla de långväga gästerna ska orka komma dagen innan så vi kan äta middag med dem då innan det är läggdags för oss alla. Det innebär att vi har möjligheten att smita från festen lite tidigare, säg sådär framåt 24-01 kanske. Det är en lång dag ändå. Jag skulle gärna vilja mysa på min b-natt och prata igenom hela upplevelsen men min m2b brukar inte vara så pigg på sådant. Han kallar det för att älta men jag tycker det är en så konstig beskrivning för det är negativt för mig.

• bridesilly

Jag skulle aaaaldrig orka va uppe sålänge..hahahhaaa min krona hade vart på sne och bruden hade somnat i matbordet..fniss...
    börjar nog bli för gammal

Pumpkin skrev 2008-11-24 15:33:37 följande:
    Ah, då förstår jag Vi var tvärtom, vi ville ha fest länge och gick också tillsammans med de sista gästerna, typ 03.45
  • Pumpkin

Haha

bridesilly skrev 2008-11-24 15:38:25 följande:
    Jag skulle aaaaldrig orka va uppe sålänge..hahahhaaa min krona hade vart på sne och bruden hade somnat i matbordet..fniss...börjar nog bli för gammal
    Nej, för oss var det verkligen viktigt att festa med våra vänner så länge det bara gick, man har ju bara bröllopsfest en gång i sitt liv (förhoppningsvis) - sova/ha sex kan man göra andra nätter (/dagar/morgnar/when ever)
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Troll1

Vi kom hem ngn gång efter 2 sådär. Min man hade städat och gjort jättefint i sovrummet under tiden jag var hos frissan och mejken. Jag blev så glad när jag såg att han fixat så fint. (Fattar inte hur han hunnit, med lillskruttan runt benen...) När jag var på toa tände han också en massa små värmeljus där inne. Så vi hade allt myspys på natten.

• Troll1
    Svanboet skrev 2008-11-24 15:35:52 följande:
    Jag har förhoppningar om att alla de långväga gästerna ska orka komma dagen innan så vi kan äta middag med dem då innan det är läggdags för oss alla. Det innebär att vi har möjligheten att smita från festen lite tidigare, säg sådär framåt 24-01 kanske. Det är en lång dag ändå. Jag skulle gärna vilja mysa på min b-natt och prata igenom hela upplevelsen men min m2b brukar inte vara så pigg på sådant. Han kallar det för att älta men jag tycker det är en så konstig beskrivning för det är negativt för mig.
    Älta kan man i så fall kalla när det snackas i evigheter på tv efter fotbollsmatcher osv.
  • Svanboet

*FNISS*

Helt klart! SKulle nog inte vilja kalla det för älta om det rör sig om bröllopsfest och förhoppningsvis även natten...

Troll1 skrev 2008-11-24 16:01:07 följande:
    Älta kan man i så fall kalla när det snackas i evigheter på tv efter fotbollsmatcher osv.
  • PennyJenny

Var aptrötta när vi kom till hotellet så vi låg bara och pratade en liten stund och sedan somnade vi. Vi hade hotellet bokat kvällen efter oxå men i vårt fall innebar det inget speciellt det heller eftersom vi var helt slut dagen efter oxå. Det känndes som jag var bakis efter 14 dagar festande typ och vi drack verkligen inte mycket under vår egen bröllopsfest. Däremot var det helt underbart att bo kvar på hotellet en natt till (vi bodde dessutom där redan på fredagkvällen så vi hade tre nätter där tillsammans) och inte behöva åka hem och bo hos mamma och pappa (gifte oss på min barndomsort där vi inte bor) och all annan släkt utan bara få vara för oss själva.

Men jag tycker å andra sidan att vi hade 363 andra dagar/kvällar på året att ägna oss åt "mys" och ville ge oss hän åt bröllopsdagen med allt vad den innebar istället. Så det känndes som helt rätt val för oss.

Svar på tråden Vad gjorde ni på bröllopsnatten?!