Inlägg från: Småland09 |Visa alla inlägg
  • Småland09

Vad kostar det att åka till Thailand och när ska man åka?

Vi var där förra året i november - och då kom det en cyklon över hela södra Thailand (vi var på Koh Samui) vilket gjorde att det SPÖREGNADE konstant i 3 dagar och det var inte bra förrän sista veckan typ Skulle nog rekommendera er att åka i december eller i slutet av november, tror att november är slutet på regnperioden - vi trodde att det skulle gå bra men det blev tyvärr en besvikelse.. (ingen kan ju förutse en cyklon dock så det var ju rätt oväntat, folk som bott hela livet på Samui hade ALDRIG varit med om så mkt regn).

Vi lyckades dock tajma in 3 kanonfina dagar på Koh Phangan som var FANTASTISKT! Älskade den ön, så kanonvacker - vi snorklade med fiskar och vandrade till ett vattenfall och sanden var så mjuk o len (vi lyckades undvika full moon festival oxå, då är det nog rätt drängigt där)..

Koh Samui rekommenderar jag inte. Visst - jättefint på sina ställen men huvudorterna är som vilken annan grekisk eller spansk turiststad som helst - brittiska och svenska barer överallt och folk som försöker lura en på dyra grejer..

Krabi vet jag inget om, men Koh phangan kan jag rekommendera iaf

• Småland09

sorry, svarade inte på kostnadsfrågan.. beror på vart ni ska oxå men åker ni till t ex Koh phangan är det bättre att ni inte bokar eller bara bokar en natt - vi fick tag i värsta LYXhotellet för 60 kr natten lyxbungalow med utsikt över solnedgången VÄLDIGT romantiskt

Så jag skulle rekommendera er att boka flyg med Thai air och sedan försöka hitta något boende på plats - eller boka ett par nätter om ni vill vara på säkra sidan..

Svar på tråden Vad kostar det att åka till Thailand och när ska man åka?