• Chapel of Love

    han har rivit sönder dom

  • Svar på tråden han har rivit sönder dom
  • tonårsmorsa

    Men vill han gifta sig då? Har läst i en annan tråd där du skrivit om hans ointresse i bröllopsplanerigen. (Förlåt om jag låter hård, men tyvärr verkar många brudar vilja förverkliga en dröm snarare än ingå äktenskap.)

  • Småland09

    men herregud! stackars dig! Se till att HAN betalar nya!
    *kramar*

  • Chapel of Love

    allt detta med bröllopet är bara skit
    allt går åt helvete
    jag känner att jag inte vill mer
    absolut inte
    han har stuckit hemifrån
    jag vill inte änns att han ska komma tillbaka
    han har sårat mig riktigt mycket ny
    att han bara rev isönder dom framför mig
    nej jag tycker inte att vi ska ingå i ett äktenskap absolut inte
    det kommer bli att vi gifter oss o sen bråkar för att vi ska skilja oss
    600kr ska jag ha av han
    annars så går jag ut i storarummet o häller superlim i han ps3
    o bränner hål i bio duken med en cigg

  • aikidoaasa

    Fan vilket svin!
    Men varför skulle han göra något sådant... låter inte helt frisk den där typen...

  • shakynose

    Oj! Blir alldeles jätteledsen för din skull. Det var verkligen en rejält fientlig handling! Bråkade ni om bröllopet eller nåt annat?

    Förstår att du är både arg och ledsen, men försök att reda ut tankarna för dig själv!

  • elsi

    dela ni hem? Ta vara på allt du hålla kär, skålar böcker, smyken blider djur, packa en väska i smyg ha den gömt någonstans.

    Om han inte tycker ni ska vara gifta så ska ni inte vara det, För ni ska bli två om beslutet.
    Glöm pengarna, du ska inte stå ut med psykisk våld. Det är livsfarligt. Man kan inte kämpa mot psykiskt våld med pyskiskt våld han komma alltid att ligga ett steg förre.
    Gör han så här bara 5månader innan ni ska gifter er så komma något sånt att händer igen.

    förlåt om jag är så hård, du ska inte lida, du få inte lida. Jag led, jag ståg ut, han krossade mig. Jag fick fly, jag fick anliter advokat, jag gav honom 50% av lägenheten när han skulle bara ha 1/3, för att jag var rädd att han skulle bli arg,

    Starkas starkas dig,, nu är det du som gäller, tänk på dig själv och ditt välmående, han verker bara elak

  • Flisa80

    Tycker att det var bra att han drog så får du en stund för dig själv att samla tankarna. Det spelar egentligen ingen roll vad ni bråkade om, hur stort eller litet det än var, han rev sönder era inbjudningskort och det tycker jag är ett hån mot ert bröllop!

    Är du inte redo att bryta helt så skjut i alla fall på bröllopet, för detta låter inte bra...

  • Indil

    Dåligt av honom. Verkligen.
    Men varför gifter ni er då? Och på vilket sätt skulle det bli bättre av att du förstör hans grejer?

  • elsi

    Du ska icke förstör någonting som tilhöra honom.
    Du ska icke sjunker ned till hans nivå.

  • Bumlis

    Jag kan tycka att det är bra att det visar sig nu hur han förhåller sig till att gifta sig med dig. Med motvilja säger jag: vad GLAD att det visar sig nu!!! Du känner säkert att du sitter mitt i skiten, men det går att komma ur den. Jag tycker precis som elsi att du inte ska gå lös på hans saker, det löser ingenting. Använd istället den energin till att vara en nivå över och fatta rätt beslut. Och komma på rätt väg. Var glad att du inte sitter fast i ett äktenskap med honom som är fyllt av bråk.

  • tonårsmorsa

    Såg nu i den andra tråden att det var HAN som friat så jag antar att han faktiskt vill gifta sig. Men jag läste också att DU bokat kyrka och att han inte ville gifta sig i den kyrkan. Är det möjligen så att ni missat i kommunikationen och att det är det som ställer till det för er?

    Att han rivit itu inbjudningskorten behöver ju inte betyda att han är aggressiv på något vis, utan helt enkelt bara inte är överens med dig. Om han är aggressiv överlåter jag till dig att avgöra, och är så fallet kan jag bara råda dig att lämna honom omedelbart. Är det bara så att ni inte är överens så kanske ni behöver hjälp med att lära er kommunicera med varandra, familjerådgivning är ett alternativ. Men lös problemen innan ni fortsätter bröllopsplaneringen.

  • Bumlis

    Precis min tanke.
    Han behöver ju faktiskt inte vara aggressiv bara för att han river sönder inbjudningskorten. (Jag antyder inte att det är ok att riva sönder dem)


    tonårsmorsa skrev 2008-11-22 18:43:26 följande:
    Att han rivit itu inbjudningskorten behöver ju inte betyda att han är aggressiv på något vis, utan helt enkelt bara inte är överens med dig. Om han är aggressiv överlåter jag till dig att avgöra, och är så fallet kan jag bara råda dig att lämna honom omedelbart.
  • Duchess

    Vill bara puffa för elsis kloka ord. Sjunk inte till hans nivå. Gör du det så ångrar du dig senare, det kan jag lova.


    elsi skrev 2008-11-22 18:16:46 följande:
    Du ska icke förstör någonting som tilhöra honom. Du ska icke sjunker ned till hans nivå.
  • Chapel of Love

    hej alla
    jag har ställt in bröllopet
    han vill att vi ska skjuta upp bröllopet 2 månader
    jag sa till han jag vill inte gifta mig
    hela bröllopet hade kännts så falskt
    mår bättre nu faktiskt efter alla tårar
    men detta va det bästa
    han fick väl panik när vi skulle skicka inbjudningarna
    så det va väl därför han rev dom
    men som sagt jag anser att han gjorde oss en tjänst
    för han har inte varit intresserad av detta alls
    jag gick in för detta till max
    medans han bara kände paniken
    för ett bröllop
    jag önskar er alla lycka till med era bröllop
    hoppas att ni inte behöver gå igenom samma sak som jag har gjort
    puss & kram till er alla

  • Bumlis

    Åh, mitt hjärta värker för dig! Men det var den absolut rätta vägen att gå.
    Hoppas du kan sköta om dig ordentligt nu och bli läkt från det här.

    KRAM!!!

    Chapel of Love skrev 2008-11-25 13:29:06 följande:


    hej allajag har ställt in bröllopethan vill att vi ska skjuta upp bröllopet 2 månaderjag sa till han jag vill inte gifta mighela bröllopet hade kännts så falsktmår bättre nu faktiskt efter alla tårarmen detta va det bästa han fick väl panik när vi skulle skicka inbjudningarnaså det va väl därför han rev dommen som sagt jag anser att han gjorde oss en tjänstför han har inte varit intresserad av detta allsjag gick in för detta till maxmedans han bara kände panikenför ett bröllopjag önskar er alla lycka till med era bröllophoppas att ni inte behöver gå igenom samma sak som jag har gjortpuss & kram till er alla
  • shakynose

    Det är väldigt starkt av dig att kunna säga nej till honom! Du är den modiga av er, det ska du veta att jag tycker, som kan se så klart att du ställer in istället för att gå med på att skjuta upp det.

    Bra att du redan mår bättre! Jag skickar ändå massor av kraftkramar och önskar all lycka i fortsättningen!

  • 090208

    Sa da var det ju anda skont att inbjudningarna inte skickades innan du stallde in... Det besparar dig nog en massa. Usch vad hemskt och ringa runt till alla och beratta!

    Ta hand om dig och hoppas du snart mar battre.

  • Småland09

    Vad stark du är! BRA att du sa nej! Lycka till o hoppas att allt löser sig till det bästa!

Svar på tråden han har rivit sönder dom