Inlägg från: Josefin 2009 |Visa alla inlägg
  • Josefin 2009

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Juli för min del! Och trots att det är så långt kvar har jag svårt att tänka på annat

• Josefin 2009

Kommer under julen att välja vilka inbjudningskort vi ska ha(har beställt olika prover)och efter jul tänkte jag ta tag i att hitta en bra florist som kan realisera mina idéer jag har i huvudet(är helt snurrig, det finns ju så mkt vackert...). Kommer leta efter florister antingen i Malmö eller Helsingborg-Ängelholm med omnejd. Någon som har erfarenhet av någon som är bra?

• Josefin 2009

Jag hade tänkt att gå på mässan i februari!

GladaEmma - inför klännings-shoppingen: kolla runt mycket på internetsidor och i utländska brudtidningar(om du inte har gjort det redan alltså)så att du har lite koll på vad du vill ha. Jag hade bara sett en typ av klänningar (axelbandslösa, lite utställda) i fönster på brudaffärer när jag köpte min, och den var den första som skiljde sig lite mer åt. När jag sedan började köpa utländska brudtidningar så såg jag helt plötsligt väldigt klart vad som var MIN stil och då hade jag bara fått prova EN sådan. Tack och lov att det var den rätta! Jag gick dock runt och var lite orolig efteråt att jag gjort fel val och om den "riktiga rätta" fanns därute, men det kunde jag ju inte gå och leta efter eftersom jag redan köpt den! Nu har det där lagt sig och jag ÄLSKAR min klänning, men hade jag fått göra om köpet hade jag först tagit reda på vad som var "min typ av klänningar" och provat i så många affärer som möjligt innan jag slog till {#lang_emotions_laughing}.

• Josefin 2009

Åh vad bra! Tekla är ju en kanon-affär! Blir nyfiken, hur ser den ut?

• Josefin 2009

Jag och min blivande var inne hos floristen Anna Gouteva på Davidhalls torg. Vi har hört så himla mkt gott om henne. Åhhh vad fantastisk butik hon har!!! Det var det vackraste jag sett i blomsterväg! Vi bokade tid för en konsultation, och hon bara levde upp till alla förväntningar direkt; varm, personlig, proffsig, med massor av idéer! Hon ville veta allt om en själv, ens klänning(hon krävde att få se den!), tema, ja allt för att hon på bästa sätt skall kunna hjälpa till med att skapa en bukett/arrangemang som skall representera oss. Shit, alltså...jag vart bara helt såld.

• Josefin 2009

I know! Fasen vad kul det här är! Gött det med prästen förresten. Vilken kyrka? {#lang_emotions_smile}

• Josefin 2009

Jag tror brollopsmassan ar helgen 31:a januari - 1:a februari pa Slagthuset.

• Josefin 2009

Malmöbrud 2009:
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad hon tar ännu   ...En vän till mig fick sin bukett för 1500:- vilket jag tycker är helt ok, men det beror nog på vad för blommor man vill ha etc. Hon hade "EN" ros, - du vet de där buketterna som ser ut som att det är en enda jätteros(hon har en bild på en sådan på sin hemsida). Påminn mig så lovar jag att säga till när vi haft vår rådgivning! Den är i början av februari(8:e tror jag).{#lang_emotions_laughing} 

• Josefin 2009

Vi köpte våra vigselringar igår!! Tjohooo!

• Josefin 2009

Åh, jag gillar verkligen Hököpinge kyrka, den är jättefin! Vi håller också på med inbjudningskorten(vi tänkte skicka dem i januari - långväga gäster) och med hemsidan med all info som gästerna behöver.Vi köpte våra vigselringar igår...det är sjukt spännande att märka hur man kommer närmare och närmare dagen D!

• Josefin 2009

Hur går det för er Malmö-tjejer?{#lang_emotions_laughing}

Vår nya projekt är att vi precis har börjat med vår bröllopshemsida. Måste ha den klar innan vi skickar ut våra inbjudningar(slutet på januari-februari) eftersom det är så mycket extra info som inte får plats på inbjudningarna.

Vill också bara berätta en liten solskenshistoria om en bridezilla-knäpp jag fick i jul . Jag har ju köpt min klännning på Palm Design och de har varit underbart gulliga, men jag fick värsta brudklänningsflippen när jag var i USA nu över julen! Jag var inne i en massa brudaffärer(bland annat för att köpa min slöja) och många av de brudaffärerna som finns där är ju bara SÅÅ fantastiska: de är gigantiska med utsökt skyltning, stora podium och hela spegelväggar i alla vinklar för bruden att stå och prova på, maximal uppassning och hundratals klänningar som hänger vackert synliga var för sig...Ja, jag antar att jag blev lite bröllopsbiten, och då min klänning är lite mer enkelt skuren så började jag väl inne i detta brudklänningsparadis tvivla på att jag valt rätt...Så mycket att jag var tvungen att ringa till Palm Design från USA och fråga om ev. byte etc, och innan jag visste ordet av hade jag berättat hela storyn för Karin på Palm, hahahaha! Jag var rejält uppjagad, men jag kan bara säga att det tålamodet, övertygan och vänligheten som Karin på Palm Design visade mig i telefon var typ finare än min mamma skulle ha gjort. Hon tog sig nog tid med mig i typ 20 min och sa alla de rätta sakerna och fick mig att minnas hur det var när jag var i butiken och hittade min klänning, och givetvis när jag kom hem och provade min klänning så var jag ju lika förälskad som jag varit tidigare {#lang_emotions_laughing}. Shit. Normalt sett så är jag ganska grabbig och vet vad jag vill men det här med bröllop tar knäcken på mig, hahahaha!

• Josefin 2009

Ja, de är en ynklig men söt historia, haha!

Om ni skall flytta förstår jag att ni har mycket just nu! Men på klänningsfronten; är det Tekla fortfarande? Tror du att det blir den som är hjärtskuren i ringningen eller vilka står det mellan?

GladaEmma skrev 2009-01-08 12:34:48 följande:
    Josefin - vilken underbar historia *tihi*! Så härligt!!! För vår del står det lite still för tillfället. Vi ska flytta nu vid månadsskiftet så det är mycket cirkus runt det istället. Måste ju dock snart se till att bestämma mig för klänning - det är ju dags att beställa den snart!

• Josefin 2009

Ja det är verkligen snyggt! Ja 8.000 är ju rätt mycket pengar, speciellt om man kan sy upp en klänning precis som man själv vill ha den för ett billigare pris. Då spelar det ju liksom ingen roll om den är från Tekla eller någon annan tycker jag, bara man vet att den andra skräddaren också är seriös. Skall den vara rak, A-linjeformad eller "fluffig"? 

Det är så kul med brudklänningar för man har liksom oftast en preferens för en viss typ av skärning, men efter det kan det(i alla fall för mig) variera ganska kraftigt vad man gillar. Om jag skulle ha ett andra-val hade jag nog kunnat tänka mig lite vidare klänning i kjolen och längre släp, men eftersom min fästman är 5 cm kortare än mig(vi kör Tom Cruise och Katie Holms-style ) vill jag undvika att vara en stor marängig amazonkvinna bredvid honom, hahaha! 

• Josefin 2009

Men vilken go' story! Vad kul att du hittade den rätta - vilket märke är Bella förresten? Jag blev nyfiken och försökte hitta klänningen på internet med fick bara upp en massa annat. Har du bild?

stl48 skrev 2009-01-09 13:42:47 följande:
    Hoppsan! Kom visst åt fel knapp fortsätter min historia nu:Det var inte Karin som hjälpte mig men hon gick förbi mig och frågade: Ska du ha den hårfärgen när du gifter dig?Jajemansan sa jag och hon for ut på lagret och kom tillbaka men världens finaste klänning (Bella, Cookie i ivory)Så det hela slutade med att jag köpte en tub-klänning, så det blev inte som jag hade tänkt utan muycket bättre tack vare Karin

• Josefin 2009

Oj vad fin du var i den! Väldigt fint med släpet och draperingen, ser ut att passa dig väldigt bra i modellen. Och färgen är ju helschysst, lite softad liksom. Jag gillar ivory, benvit etc, min är inte heller vit.

Beträffande ett synligt galleri så tog det ett litet tag innan jag hajade hur man skulle göra också. Det känns som om hälften av alla som är med på bröllopstorget missat att göra sitt galleri synligt än vilket inte är så konstigt med tanke på att det inte precis är tydligt att man måste gå in i "inställningar" för att klicka för denna funktion innan galleriet visas för alla. Jag tror att det är massor med medlemmar som går runt och tror att de har ett fullt synligt galleri när de i själva verket inte har det!

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4