• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • GladaEmma

6 månader minus en dag för mig nu =))) LÄÄÄÄNGTAR!!!

• Josefin 2009

Juli för min del! Och trots att det är så långt kvar har jag svårt att tänka på annat

• GladaEmma

Håller med dig! Visst är det mysigt!?

Jag ska titta på klänning i helgen igen. Tror jag har hittat rätt nu, men vill prova lite olika i butiken ändå - bara för att vara säker =)

• Skåne09

Hej på er

nu har jag hittat tillbaka till lite bröllopsplaneringslust. Den försvann utan anledning och vips så går månaderna. Det är ju snart bara 5 månader kvar för oss... Beställde min klänning i onsdags! Pratade med min pappa om planeringen i flera timmar i torsdags och vi kommer använda jul och nyår till att testa rödviner.
    hur går det för er andra?

• GladaEmma

Härligt att lusten kommit tillbaka. Här är det stiltje... Ska göra lite inbjudningar snart och håller på att kolla klänningar...

• Josefin 2009

Kommer under julen att välja vilka inbjudningskort vi ska ha(har beställt olika prover)och efter jul tänkte jag ta tag i att hitta en bra florist som kan realisera mina idéer jag har i huvudet(är helt snurrig, det finns ju så mkt vackert...). Kommer leta efter florister antingen i Malmö eller Helsingborg-Ängelholm med omnejd. Någon som har erfarenhet av någon som är bra?

• GladaEmma

Ska ni på mässan på Slagthuset i februari?

• Goldi

Vi gifter oss i augusti, tiden går så snabbt. Får nästan panik och är rädd att vi inte hinner med allt.

• GladaEmma

Börjar känna igen det. Tyckte jag hade så himla gott om tid på mig att fixa allt, men nu är det snart bara 5 månader kvar...och jag har inte ens beställt klänning. Får nog skärpa mig nu!

Goldi skrev 2008-12-15 16:08:13 följande:
    Vi gifter oss i augusti, tiden går så snabbt. Får nästan panik och är rädd att vi inte hinner med allt.
  • Josefin 2009

Jag hade tänkt att gå på mässan i februari!

GladaEmma - inför klännings-shoppingen: kolla runt mycket på internetsidor och i utländska brudtidningar(om du inte har gjort det redan alltså)så att du har lite koll på vad du vill ha. Jag hade bara sett en typ av klänningar (axelbandslösa, lite utställda) i fönster på brudaffärer när jag köpte min, och den var den första som skiljde sig lite mer åt. När jag sedan började köpa utländska brudtidningar så såg jag helt plötsligt väldigt klart vad som var MIN stil och då hade jag bara fått prova EN sådan. Tack och lov att det var den rätta! Jag gick dock runt och var lite orolig efteråt att jag gjort fel val och om den "riktiga rätta" fanns därute, men det kunde jag ju inte gå och leta efter eftersom jag redan köpt den! Nu har det där lagt sig och jag ÄLSKAR min klänning, men hade jag fått göra om köpet hade jag först tagit reda på vad som var "min typ av klänningar" och provat i så många affärer som möjligt innan jag slog till {#lang_emotions_laughing}.

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4