Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Här var det mycket läsning att ta igen... :) Har nog inte varit inne bröllopstorget sen i november. Har haft fullt upp med att flytta tillbaka till Sverige och nu är jag äntligen tillbaka i Malmö igen.
Inbjudningskorten postades igår och idag damp de ner i brevlådan för de flesta (hoppas jag)! Det kändes lite som en point of no return när sambon och jag la inbjudningarna på lådan igår och jag låg och oroade mig rejält innan jag somnade över formuleringar och layout. Idag känns det dock mycket bättre!
Välkomna hem!!! Håller på med sista touchen på våra inbjudningar nu. Ska skicka dem under februari tänkte vi.
Vad säger ni om osa? Vi gifter oss 23/5...
hejsvej
har ni några åsikter/erfarenheter om Resia? (resbolaget)
Glada Emma, undrar du om lämpligt datum för osa? Vi sätter vårt 1,5månad innan...har för mig det stod nått sånt på BTs hjälpsidor (till vänster nånstans på dina sidor) och vi la på lite extra tid för vi har släktingar från utlandet....
Vi gifter oss 4 juli och har satt OSA 18 maj! Vi ska ju över till tyskland nån gång och såna där saker så vill veta i god tid!!
lillabruden... Vi använder Resia på jobb och jag har inget annat än bra erfarenheter av dem.
Jag tror vi kommer sätta osa till 15/4 så har vi lite drygt en månad på oss att fixa det sista.
Haller med om att inbjudningskorten verkligen kanns som point of no return! Vara ska skickas i borjan av februari med osa-datum 16:e mars. Da har gasterna 5 veckor pa sig att svara och vi hinner fixa det sista innan brollopet 25/4, kanns som en bra avvagning. De ar klara sa jag hoppas alla formuleringar och allt annat ar bra.
lillabruden, vi har bokat via Resia en gang och det var helt ok. Det ar nat ar sen, de hjalpte oss valja resmal.
Finfint, ska kolla upp Resia! Finns ett kontor i stan med dem...
Gladaemma, vad jobbar du med om jag får fråga?
Jag håller på att försöka få min inbjudningskorts-dikt översatt men folk är inte lika snabba på saker som jag :-/ kan inte ens beställa förrän det är gjort.....*VILL NU!*
Ni får gärna kika i mitt galleri o ge åsikter
lillabruden
Jag jobbar som speditör i Malmö - använder Resia om vi ska iväg på kundbesök och annat "kul"
En dikt...spännande =)
lillabruden: Väldigt fina inbjudningskort! Det är ju lite klurigt med översättning av dikter, jag tyckte det var svårt att bara översätta texten i vårt inbjudningskort till engelska... Har du någon som hjälper dig?
Vi har satt OSA till 5 april (gifter oss 16/5) så gästerna har gott om tid att boka resor etc och vi har gott om tid att planera det sista inför bröllpet.
Igår provade jag för övrigt min klänning för första gången sen i augusti. Var ganska nervös för att ha gått upp i vikt och att jag inte skulle tycka den var lika fin som tidigare. Men alla mina farhågor kom på skam, klänningen var exakt lika fin som jag mindes den och den passar fortfarande :)