Inlägg från: Helen och Johan |Visa alla inlägg
  • Helen och Johan

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Här var det mycket läsning att ta igen... :) Har nog inte varit inne bröllopstorget sen i november. Har haft fullt upp med att flytta tillbaka till Sverige och nu är jag äntligen tillbaka i Malmö igen.

Inbjudningskorten postades igår och idag damp de ner i brevlådan för de flesta (hoppas jag)! Det kändes lite som en point of no return när sambon och jag la inbjudningarna på lådan igår och jag låg och oroade mig rejält innan jag somnade över formuleringar och layout. Idag känns det dock mycket bättre!

• Helen och Johan

lillabruden: Väldigt fina inbjudningskort! Det är ju lite klurigt med översättning av dikter, jag tyckte det var svårt att bara översätta texten i vårt inbjudningskort till engelska... Har du någon som hjälper dig?

Vi har satt OSA till 5 april (gifter oss 16/5) så gästerna har gott om tid att boka resor etc och vi har gott om tid att planera det sista inför bröllpet.

Igår provade jag för övrigt min klänning för första gången sen i augusti. Var ganska nervös för att ha gått upp i vikt och att jag inte skulle tycka den var lika fin som tidigare. Men alla mina farhågor kom på skam, klänningen var exakt lika fin som jag mindes den och den passar fortfarande :)

• Helen och Johan

Jag var också på bröllopsmässan igår och även om det var en trevlig mässa så tyckte jag mest att jag blev stressad över allt vi inte har gjort ännu. Och det blev inte bättre av att några av uställarna fällde kommentarer som "oj, 16 maj det är ju jättesnart, och du har ännu inte bestämt vilka blommor du ska ha i brudbuketten..."

Känner mig också stressad över att jag börjar ett nytt jobb på måndag om en vecka... men men det löser sig säkert. Idag har jag i all fall gjort en lista på alla saker som vi ska ta tag i dag och i nästa vecka, så det känns liiite bättre nu.

• Helen och Johan

Lillabruden: Usch vad tråkigt med kommenterar om vikt, jag hade också tagit illa vid mig! När jag köpte min klänning på Palms var det (som tur är) ingen som kommenterade min vikt trots att jag måste lägga ut min klänning typ 1 cm på varje sida över höfterna. Expediterna kan ju inte utgå från att alla brudar vill gå ner i vikt inför bröllopet, det är både dumt, okänsligt och framför allt oproffsigt! Har du möjlighet att gå och prova klänningar på en vardag när det inte är så mycket folk i butikerna så tror jag att du får både bättre bemötande och bättre service.

Själv har jag varit superstressad denna vecka, men har faktiskt fått en del saker gjorda; bandet till festen är klart, har varit och pratat med två restauranger för cateringen, har boket in möte med en florist och med guldsmeden som ska göra våra ringar. Hur ska ni andra göra med hår och makeup? Gå till frisör och få håruppsättning och bli sminkad av makeupartist?

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4