Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Helen: vad ar det for saker du inte har gjort an? Det var ganska mycket jag kollade upp i hostas men fick svaret att aterkomma i borjan pa 2009 istallet, det var for tidigt for det mesta, bland annat frisor, blommor, prast, musik i kyrkan mm. Nu har jag bokat frisor och prast och det var inga problem. Jag kollade blommor igen nu efter nyar och fick svaret att hon bokar in dagen sa att hon vet att hon maste jobba men blomvalet tar vi i borjan pa april om jag inte tvunget ska ha nanting extemt ovanligt som inte gar att fa tag pa. Da sa jag nej eftersom det blir alldeles for dyrt anda. Jag har mer en fargidé. Lycka till med nya jobbet pa mandag! Och stressa inte upp dig, har du bara kyrka och festlokal kan du ta det andra efter hand!
Aprirosa: Eftersom vi gifter oss samma dag kan det kanske vara svart att anvanda samma fotograf men vi ska fotas innan vigseln, mellan 13.30 och 14.30 tror jag. Vi betalar 4500 +milkostnader for den timmen och far rattigheten till alla vara bilder, allt pa cd + ett antal forstoringar. Vi har en kompis som filmar i kyrkan och gasterna tar forhoppningsvis en massa bilder hela kvallen
hejhej!
jag var o provade klänningar i veckan..... Var först på Romantica.. det var smockfullt!!! Och expiditerna var trevliga o så men inte speciellt känsliga...dem skrek ut i hela butiken att jag inte skulle bry mig att storlekn va för liten för dem kunde beställa min storlek o att det fick bli minst 2stl större! Jag är känslig för sånt....o när jag kom sa jag att jag inte visste vilken stl jag hade men ingen sa att dem var pyttesmå i storlekarna!!!
Sen var jag på Palm Design. Där fick jag tvätta händerna först. (!!!) Sen när jag provade en jag tyckte om så sa expiditen 'du ska inte gå ner i vikt?' efter att jag sa att man kan väl lägga ut den en centimeter...........
Inte så kul med klänning längre
Undrar om nån annan fått tvätta händerna på Palm Design innan ni provat? Tyckte det verkade hel knäppt! Ok om det var smink eller så...men jag hade inget smink o det nämnde hon inte!
Ja, alla får tvätta händerna hos Palms innan man provar! Det är ju för att man alltid är lite fet om fingrarna!
Jag har beställt min klänning hos Palms och tyckte de var hur trevliga som helst! Även på Stiliga Högtidskläder/Romantica fick jag bra bemötande, men tyckte klassen på klänningarna var bättre hos Palms.
ok, bra för jag kände mig smått utpekad liksom!
jag kände nog att kvaliten på klänningarna var bättre ¨på Romantica, men det tror jag är beroende på vilken typ av klänning man letar efter...Jag vill ha en ganska enkel..
Dem var ju trevliga på båda butikerna!!! Men just detta med storlek och vikt är känsligt för mig, och kan tänka mig för många andra med! Så jag ville bara hem o slänga ut all mat i skåpen efter det
Men jag jobbar på att inte bry mig...
Jag är inte särskilt smal heller, men att de nämner något om det är säkert för att många brudar vill gå ner i vikt innan bröllopet..
De klänningar jag fastnade för kostade ungefär lika mycket (runt 4500) och kvaliteten på den på Palms betydligt bättre..
Lillabruden: Usch vad tråkigt med kommenterar om vikt, jag hade också tagit illa vid mig! När jag köpte min klänning på Palms var det (som tur är) ingen som kommenterade min vikt trots att jag måste lägga ut min klänning typ 1 cm på varje sida över höfterna. Expediterna kan ju inte utgå från att alla brudar vill gå ner i vikt inför bröllopet, det är både dumt, okänsligt och framför allt oproffsigt! Har du möjlighet att gå och prova klänningar på en vardag när det inte är så mycket folk i butikerna så tror jag att du får både bättre bemötande och bättre service.
Själv har jag varit superstressad denna vecka, men har faktiskt fått en del saker gjorda; bandet till festen är klart, har varit och pratat med två restauranger för cateringen, har boket in möte med en florist och med guldsmeden som ska göra våra ringar. Hur ska ni andra göra med hår och makeup? Gå till frisör och få håruppsättning och bli sminkad av makeupartist?
Jag ska till Romantica & Palm design den 21/2 och titta på klänningar. Jag har varit på Palm desgin en gång tidigare även jag fick tvätta händerna. Det är för de är rädd om sina klänningar. Jag ska även titta på skor den dan på dom ställena. Jag vill ha riktiga brudskor.
Jag var där i onsdags.... Och det var precis som du, max 1cm på höften!!! Jag blir tokig!!! Tror inte hon fattar vad hon sa egentligen men hennes kommentar var liksom 'oj det var ett känsligt ämne ja'
Verkar som vissa bara får bättre bemötande helt enkelt. Har hört olika åsikter...
Jag har bokat en makeup artist. Hon heter Jennifer o det finns länk till hennes hemsida i mina länkar. Hon ska även fixa mitt hår Hon är jättesnäll!!!
Helen och Johan skrev 2009-02-07 18:07:44 följande:
Hej,
Jag snubblade på tråden och det är ju verkligen bra att kunna hjälpas åt med tips, prisuppgifter och sådant. Jag gifter mig inte i Malmö men all planering och inköp blir i Malmö/Lund. Jag gifter mig om ca 6 veckor och har varit lite sent ute i planeringen pga strul med våra första bröllopsplaner.
Jag har kollat efter klänning i de flesta butikerna men jag vill ha en mycket enkel och det var svårt att hitta. (Fick också tvätta händerna på Palm) Jag har alltid gillat Teklas klänningar och tillslut blev det en sådan! Jag får den uppsydd efter mina mått, och tur är det för jag har gått upp i vikt. Hade också blivit jätteledsen om någon kommenterat min vikt när jag provade. Blev tillräckligt ledsen över att alla länningarna i butiken är typ storlek 36/38. Hur ska man då veta att klänningen passar en? Hjälper inte att de beställer i min storlek om man inte vet hur den sitter på!
På måndag ska jag beställa blommorna (hos Anna Gouteva på Davidshalls torg). I veckan som gick pratade jag med en frisör också, men jag kommer inte välja henne utan låter min vanliga frisör hjälpa mig istället. Jag tänkte ha utsläppt hår med stora lockar. Smink gör jag själv eftersom jag är lite kräsen med sminket och så sparar man in lite på kostnaderna också.
I veckan ska jag till Kvinnligt under i Åkarp och kolla på underkläder. Någon som varit där? Jag ska också försöka boka in tid för att kolla på tårta.
Nästa helg ska jag till Köpenhamn och köpa lite smink plus titta på skor. Är ute efter grå/silvergrå skor med lite klack, någon som sett några?