Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
lillabruden nej där har jag aldrig varit inte ens hört talas om. Men den låter intressant,
Hej alla, jag ska visserligen gifta mig lite längre uppåt kusten men all planering/alla inköp kommer ske här i Malmö så jag hoppar in här i tråden och hoppas på att jag kvalificerar mig ;) Klänning är redan införskaffad och nu söker jag efter en passande tiara. Någon som vet var man kan hitta en sån här i M-ö som inte kostar multum?
Pnuso, jag har också varit på Palms och förstått det som att de har nån form av egen syservice där och det ingår justering när man köper klänning. Prata med dem och förklara hur du känner, är de intresserade av att sälja så borde de hjälpa till tycker jag!
Hej!
Jag gifter mig den 1 augusti. Har hyrt klänning hos Romantica efter att ha provat både hos Palm och Tekla (jättefina klänningar där också, men för dyra för vår budget). Att de kommenterade "magen" uppfattade jag som helt proffessionellt, för att de måste veta helt enkelt om det går att ta ut/ sy in en klänning. Det låg liksom ingen värdering i det. Så jag tog inte särskilt illa vid mig.
Suck, har suttit i flera veckor med inbjudningarna nu. Har haft så svårt att bestämma formatet på dem. Nu blir det nog vikta, halva A4 (på längden) Vad heter det? A6? Någon som har tips på hur man kan göra snygga inbjudningar eller tips på ställen där man kan köpa billigt papper?
Även om det är ett känsligt ämne med vikt för mig, så kan jag oftast se saker från "det andra hållet". Jag stod och tittade i spegeln och drömde och så sa jag att den måste ju gå att lägga ut 1cm, då svarar hon enbart 'Du ska inte gå ner i vikt?' och jag utbrister 'VAA?!' då svarar hon med att det visst var ett känsligt ämne och svarar inte alls om klänningen går att lägga ut 1cm eller inte. Proffsigt....? Nä, inte enligt mig. Hon hade ju bara kunnat säga att den går inte att lägga ut 1cm, sen fattar jag liksom resten själv....
Men jag är glad att du fick bra bemötande! Vad blev det för klänning för dig? Finns det bild i ditt galleri?
Usch va hemskt lillabruden! Fy så ledsen jag blivit. När jag var där fick jag kommentaren "Nä vi har inte så många klänningar i så stora storlekar". Ursäkta!!!???
VERKLIGEN!!!
Jag blev så sur så jag kommer aldrig mer sätta min fot där. Tekla däremot! Väldigt trevligt bemötande från Camilla - jag är hur nöjd som helst och har hittat min drömklänning där =)))
Hur går det för dig?
Jag är sa glad! Har pratat med kantorn idag och han verkar jättebra och hade massor av bra förslag och bäst av allt; han kan redan spela det vi vill sa vi behöver inte oroa oss för vart specialval av utgangsmarch! Ska bara bestämma vad vi vill ha som solosang och andra psalm, det ar svarare an jag trodde. Har bokat in provsmakning av menyn och tarta ocksa sa nu ar jag verkligen pa gang.
Lillabruden: sag lankarna till makeupartister pa din hemsida, hoppas det var ok att jag mailade dem och fragade om pris?
Jag laste om era viktkommentarer, sa trakigt! Jag har ocksa alltid varit kanslig for kommentarer om min vikt. Nu ar jag extra kanslig eftersom jag gatt upp efter att jag kopte min klanning och jag har allvarliga problem att ga ner igen, forsoker med nutrilett och promenader. Jag vill ju inte bli nan supersmalis men tillbaks till vad jag vagde i november. Det ar svart nar man jobbar utomlands men jag har fatt tips pa en simhall nu sa om jag lyckas komma over sprakbariaren kanske jag kan skaffa ett simkort. Nan som har nat bra ga-ner-i-vikt-tips?
suamaca, jo visst ville de sälja till mig men det var en klänning de tyckte jag skulle ha och den gillade jag inte alls. Men jag känner som GladaEmma, väldigt fint bemötande på Tekla.
Jag har bara positivt att säga om Palm Design. Jag berättade för dem hur mycket jag ville ge för min klänning och då plockade de fram många fina klänningar och en av dem har jag nu beställt!
Kan väl säga att jag inte är den minsta, fick beställa storlek 44, men kommer sy in den en del.