• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • älskarlivet

Tänk så olika det kan vara.. Södra högtidskläder på G A Torg tyckte jag var inte alls var trevliga.. Fick ingen hjälp alls att hitta klänning..

Och Palm sa ingenting till mig om vikt, vi provade olika storlekar för att se om det var bättre att sy ut eller in..

lillabruden skrev 2009-02-14 14:50:16 följande:
    Jag har nu varit inne i Malmös Brud&fest butiker......Romantica är bra, bra service och trevliga! Palm Design var trevliga men tyckte bestämt jag skulle gå ner i vikt istället för att sy ut klänningen en cm eller beställa ny.Cinderella var faktiskt bra denna gången! Fatma som jobbade där var jättetrevlig!!!Södra Högtidskläder (på Gustav A.Torg) var supertrevliga, jag blev hjälpt av Tavida. Dem hade bra ordning och dem var jättegulliga!!! Där köpte jag min klänning imorse.Anns Fbk eller vad forkortningen är...har inte öppetider uppsatta på dörren och när jag varit där har det varit stängt....titta gärna i mitt galleri, vad tycker ni om klänningen, hur sitter den?
  • GladaEmma

Supersnygg klänning lillabruden!!!

• Sophie09

här är en till! :)
    gifter mig i juni! skulle behöva lite tips om bra skräddare eller sömmerska i malmö för omarbeten på min brudklänning.. någon som kan tipsa??

• paulaner

Hej alla Malmöbrudar, jag är också en!

Någon av er som vet hur man kan få tag på violinister eller liknande som kan spela på mottagningen??

• älskarlivet

Kolla med musikhögskolan.

paulaner skrev 2009-02-14 17:43:04 följande:
    Hej alla Malmöbrudar, jag är också en! Någon av er som vet hur man kan få tag på violinister eller liknande som kan spela på mottagningen??
  • paulaner

Sophie09: Irenas skrädderi på gasverksgatan har hjälpt mig ett par gånger, hon är jätteduktig! En av gångerna var det panik-katastrof när jag lämnat bort ett tyg som var köpt utomlands för att sy upp en tärnklänning. Den sömmerskan (amatör) visste tyvärr verkligen inte vad hon pysslade med, klänningen var så slarvigt gjort att den inte gick att använda. Men Irena räddade mig, sydde om och fixade så klänningen blev perfekt!! Det var verkligen att klara det omöjliga.

Så Irena kan jag rekommendera!

• lillabruden

tack
    förutom småfix, som på min högra sida tex, hur tycker du den sitter?

GladaEmma skrev 2009-02-14 14:57:41 följande:
    Supersnygg klänning lillabruden!!!
  • GladaEmma

Den sitter jättebra på dig! Vad är det på högra sidan? Jag tyckte den satt så bra att jag inte lagt märke till något...

lillabruden skrev 2009-02-14 18:37:01 följande:
    tack förutom småfix, som på min högra sida tex, hur tycker du den sitter?
  • MammaMiaa

Jättesöt klänning lillabruden. Jag längtar till nästa lördag då jag ska kolla in klänningar

• lillabruden
    GladaEmma skrev 2009-02-14 20:35:55 följande:
    Den sitter jättebra på dig! Vad är det på högra sidan? Jag tyckte den satt så bra att jag inte lagt märke till något...
    [/citat]
    MammaMiaa skrev 2009-02-14 21:58:15 följande:
    [citat]
    Jättesöt klänning lillabruden. Jag längtar till nästa lördag då jag ska kolla in klänningar
    tack snällt av er!
    Jag kan varmt rekomendera att titta runt MammaMiaa. Om det bara finns en av just den du kanske vill ha, fråga om den blir såld, om det går att beställa en ny till dig. Så långt tänkte ju inte jag :-/
    men jag är mer o mer nöjd med klänningen nu
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4