• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • stl48

Jag ska också på mässan! Det ska bli kul, har varit på en mässa i Ystad men den var ganska liten så jag har stora förhoppningar om lördag. Tjoho!
    Tänk att få bli fotad till omslagsbild, hade jag gärna velat. Men mulliga modeller brukar inte hamna på förstasidan precis

Ja tjejer, vi ses på lördag!

MammaMiaa skrev 2009-01-28 23:04:35 följande:
    Hej alla!Vi ska gifta oss den 8/8 i Löddeköpinge kyrka. Jag längtar till lördag då vi ska på mässan. Det kommer att bli super mysigt. Jag har hört att man kan testa champange på mässan. Och bli fotad om att kanske bli omslags tjej på allt om bröllop. Någon som vet vilka klädbutiker som kommer att vara på mässan.
  • Plummis83

Hur många var på mässan idag??
    Vi har varit där å det var helt ok! Var mer än vi trodde iaf!!

Träffade min fd chef bland alla utställarna så det var skoj!

Vi har ju det mesta klart så det var mest bara en mysig dag ihop å kolla lite grann! Min m2b kollade kläder å ska ringa å boka tid nån gång i feb!!

• MammaMiaa

Jag va där. Jag blev dessutom fotograferad där. Det va kul med modevisningen men de hade lite brått när de gick, tyckte jag. Jag va super nöjd med mitt besök där.

• MammaMiaa

Var ska ni beställa er bröllopstårta? Vi har funderat på Tårtesset i Staffanstorp. Det är ju inte så lång borta från där man bor.

• Plummis83

Samma här!! Vi har bokat möte med de å ska dit i februari!

MammaMiaa skrev 2009-01-31 21:16:28 följande:
    Var ska ni beställa er bröllopstårta? Vi har funderat på Tårtesset i Staffanstorp. Det är ju inte så lång borta från där man bor.
  • GladaEmma

Kan avslöja att de är himla dyra där... Bengts konditori i Staffanstorp är billigare och trevligare

MammaMiaa skrev 2009-01-31 21:16:28 följande:
  • Helen och Johan

Jag var också på bröllopsmässan igår och även om det var en trevlig mässa så tyckte jag mest att jag blev stressad över allt vi inte har gjort ännu. Och det blev inte bättre av att några av uställarna fällde kommentarer som "oj, 16 maj det är ju jättesnart, och du har ännu inte bestämt vilka blommor du ska ha i brudbuketten..."

Känner mig också stressad över att jag börjar ett nytt jobb på måndag om en vecka... men men det löser sig säkert. Idag har jag i all fall gjort en lista på alla saker som vi ska ta tag i dag och i nästa vecka, så det känns liiite bättre nu.

• aprirosa

Du kan känna dig lugn tror jag. Vi ska gifta oss den 25 april och det enda vi har fixat är kyrka, var vi ska ha festen (Staffanstorps gästis) och sen har jag lyckats få tag i tärnklänningar. Jo, och papper till inbjudningar är inköpt. Och jag är säker på att vi kommer att hinna utan stress och få en underbar dag =).

Fast det finns en sak som stressar mig - fotograferingen.
    1. Vi har inte hittat en bra fotograf ännu (med det menar jag en som inte ruinerar en)
    2. Hur vi ska hinna med detta på bröllopsdagen? Jag vill inte att min blivande man och jag ska se varandra innan vigseln och eftersom vi gifter oss sent på eftermiddagen så är det tajt att göra det mellan vigsel och fest...lägg till att vi reser till Paris dagen efter...

Hur ska ni andra lösa det med fotograferingen?

• Plummis83

Vi kommer fotograferas före vigseln just för att känna att vi har tid för varandra, min frisyr å makeup är nytt, att inte behöva känna att gästerna väntar på oss!!

• lillabruden

jag har varit och pratat med arlövs bageri här nere på sockerbitstorget. Dem tar 18kr/biten men dem visste inte så mycket om tårtorna. Dem bad mig komma igen ett annat tillfälle men jag vet att dem beställer från ett annat bageri. Ska kika in i det bageriet tänkte jag, Rosa Princess heter det.. kostar det lika mycket när allt är inräknat (bensin osv) så ska jag beställa från Arlövs bageri. Jag är bara rädd att det ska vara tråkigt innehåll i tårtorna.....

Apirosa, jag har bokat 2 amatör fotografer. Du kan få deras hemsidor om du vill. Vi ska ha varsin fotograf jag och m2b sen efter vigseln ska vi fotograferas i parken där vi gifter oss, sedan kan dem som vill fotas med oss, och sen har vi kommit överrens att "släppa iväg" fotograferna tidigare för festen vill vi nog ha egna foton (vänner och familj som fotar osv.)

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4