• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • lillabruden

Tack
    Jag har bett min kusin översätta, men det blev inte så bra så jag frågade min pappa...han lärde sig portugisiska under tiden han och mamma var gifta. Pappa är italienare. Vi får se hur det blir....

Vill du ha hjälp med dina? Jag tittar gärna på texten om du vill. Jag är ganska bra på engelska..

Skönt att klänningen fortfarande är rätt!! Ska kika om du har bild i galleriet!

Helen och Johan skrev 2009-01-24 11:57:57 följande:

lillabruden: Väldigt fina inbjudningskort! Det är ju lite klurigt med översättning av dikter, jag tyckte det var svårt att bara översätta texten i vårt inbjudningskort till engelska... Har du någon som hjälper dig?Vi har satt OSA till 5 april (gifter oss 16/5) så gästerna har gott om tid att boka resor etc och vi har gott om tid att planera det sista inför bröllpet.Igår provade jag för övrigt min klänning för första gången sen i augusti. Var ganska nervös för att ha gått upp i vikt och att jag inte skulle tycka den var lika fin som tidigare. Men alla mina farhågor kom på skam, klänningen var exakt lika fin som jag mindes den och den passar fortfarande :)
  • GladaEmma

Har hittat en fin låt jag kan tänka mig gå in till =)

• Plummis83

Idag skickar vi inbjudningarna!!! jippie

• lillabruden

GladaEmma, vilken är det???

Plummis, gud va kul!!!

• GladaEmma

Johann Sebastian Bach - ?Jesus, Joy of Man?s Desiring?
    Harp wedding music, guitarist?s wedding music

Den var med i ett avsnitt i "How I met your mother" och jag blev helt såld. Det tog mycket energi att hitta vilken det var dock...så ÄNTLIGEN =)

• Plummis83

Ja verkligen men jag insåg en sak när jag hade klistrat igen alla kuvert att jag hade missat skriva sista datum för att boka rum på boendet!! haha, men det är bara "mina" gäster som är långväga eftersom jag kommer ifrån Dalarna (flyttade till Skåne för 3 år sen) å har alla vänner å släktingar uppåt så jag mailar de på ons lr tors om det tillägget!!

lillabruden skrev 2009-01-26 13:23:57 följande:
    Plummis, gud va kul!!!
  • Plummis83

Hur många av er ska på bröllopsmässan till helgen?? Vi ska dit på lördag, tagit semester den dagen enbart för det

• GladaEmma

Vi ska ev dit på söndag - beror på om vi fått nyklarna till nya lägenheten eller inte.

Plummis83 skrev 2009-01-26 13:57:26 följande:
    Hur många av er ska på bröllopsmässan till helgen?? Vi ska dit på lördag, tagit semester den dagen enbart för det
  • lillabruden

jag har inte alls fattat var och när bröllopsmässan skulle va!!
    hörde att den inte alls var bra i Nacka...

• GladaEmma

Den är på Slagthuset i Malmö i helgen.

lillabruden skrev 2009-01-27 02:33:16 följande:
    jag har inte alls fattat var och när bröllopsmässan skulle va!! hörde att den inte alls var bra i Nacka...
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4