• Pnuso

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej,
    Jag snubblade på tråden och det är ju verkligen bra att kunna hjälpas åt med tips, prisuppgifter och sådant. Jag gifter mig inte i Malmö men all planering och inköp blir i Malmö/Lund. Jag gifter mig om ca 6 veckor och har varit lite sent ute i planeringen pga strul med våra första bröllopsplaner.

Jag har kollat efter klänning i de flesta butikerna men jag vill ha en mycket enkel och det var svårt att hitta. (Fick också tvätta händerna på Palm) Jag har alltid gillat Teklas klänningar och tillslut blev det en sådan! Jag får den uppsydd efter mina mått, och tur är det för jag har gått upp i vikt. Hade också blivit jätteledsen om någon kommenterat min vikt när jag provade. Blev tillräckligt ledsen över att alla länningarna i butiken är typ storlek 36/38. Hur ska man då veta att klänningen passar en? Hjälper inte att de beställer i min storlek om man inte vet hur den sitter på!

• Pnuso

På måndag ska jag beställa blommorna (hos Anna Gouteva på Davidshalls torg). I veckan som gick pratade jag med en frisör också, men jag kommer inte välja henne utan låter min vanliga frisör hjälpa mig istället. Jag tänkte ha utsläppt hår med stora lockar. Smink gör jag själv eftersom jag är lite kräsen med sminket och så sparar man in lite på kostnaderna också.

I veckan ska jag till Kvinnligt under i Åkarp och kolla på underkläder. Någon som varit där? Jag ska också försöka boka in tid för att kolla på tårta.

Nästa helg ska jag till Köpenhamn och köpa lite smink plus titta på skor. Är ute efter grå/silvergrå skor med lite klack, någon som sett några?

• Pnuso

suamaca, jo visst ville de sälja till mig men det var en klänning de tyckte jag skulle ha och den gillade jag inte alls. Men jag känner som GladaEmma, väldigt fint bemötande på Tekla.

• Pnuso

Nu har vi bokat in lite saker och ja känner mig på bana med bröllopet äntligen. I helgen ska jag till Köpenhamn så håll en tumme att jag hittar det jag letar efter (framför allt skor och BH). Just nu letar vi efter också ett fint boende att tillbringa bröllopshelgen på.

• Pnuso

älskarlivet, Visst var de trevliga mot mig på Palm Design men problemet var (och det gäller nog de flesta ställena jag var och provade på) att min storlek inte fanns inne att prova. Jag tycker det är jättesvårt att stå med en klänning tre storlekar för liten och gissa hur min storlek kommer att se ut. Palm Design hade en klänning man måttbeställde och de tyckte att den skulle vara bra till mig, det var bara det att den liksom inte var jag.

• Pnuso

älskarlivet, Javisst kan man få känslan av klänningen ändå. Men jag kände mig inte alls bekväm, förutom på Tekla (där klänningen också var liten) för där fick jag verkligen en känsla av att den jag beställde kommer passa min kropp.

• Pnuso

älskarlivet, Och Tekla hade precis den typ av klänning jag ville ha. Men visst har Palm jättefina klänningar, bara inte vad jag var ute efter. Men visst är det tur att det finns många ställen att titta på, vi är ju alla ute efter olika typer av klänningar :)

Jag var även på Hot Coture, oj oj vilka vackra klänningar, och bra service. Men stilen var inte vad jag var ute efter.

• Pnuso

Ja, det är ju bra. Man vill ju inte att de ska visa klänningar över ens prisklass. Klänningen var jättefin :)

• Pnuso

Vi har bestämt oss var vi ska ta vår tårta nu. Jag pratat med/surfat på och läst om en massa ställen och tillslut blev det där vi ska äta (visste inte att de gjorde tåårtor först)

• Pnuso

Jag ska också ge morgongåva, men har inte riktigt bestämt mig.

• Pnuso

älskarlivet, Vi har vårt bröllop och middagen efterråt på Kronovalls slott. De kan göra tårtan precis som vi vill ha det och det känns jättebra för vi vill inte ha marsipan, grädde eller nötter i och det gör det hela lite svårare. Nu kommer vi att ha små individuella tårtor till gästerna och en till oss att skära i, smakerna är inte bestämda än. Finns ju så mycket gott att välja på!

Annars kollade vi på Hovby Nr 9 i Lund (chocklad-ställe) och de verkade bra och var inte så dyra.

Adagio, Visst är det kul när något man inte trodde på blev jättebra!

• Pnuso

Nu börjar en hel del bli klart. Klänningen sydd till på torsdag, kan ev. bli någon lite ändring så absolut helt klar nästa vecka. Underkläder inhandlat och foto, blommor, hår inbokat. Snart, snart...

• Pnuso

Lillkotten, Jag har samma problem, har varit i Åkarp men gillade inte den de i butiken tyckte. Jag kan inte ha vita underkläder utan måste ha off white eller hudfärgat. Handlade faktiskt mina på Illum i Köpenhamn. Men som GladaEmma sa så är Feeling bra. Var faktiskt där idag och handlade på en en svart BH, bara för att jag äntligen hittar. Vet att de har en enkel MarieJo i off white med avtagbara axelband som går upp till minst E-kupa.

• Pnuso

GladaEmma, 20 mars är det dax. Så tre veckor (och några dagar) :)

• Pnuso

Japp, men det har varit (och är) väldigt stressigt. Ska bli skönt när allt är bokat. Just nu letar jag som besatt efter skor, har köpt ett par med de passar inte jättebra med klänningen. Vad finns det för skobutiker i Lund, någon som vet? (förutom de stora kjedjorna)

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4