Inlägg från: Lillkotten |Visa alla inlägg
  • Lillkotten

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej pa er igen. Sen borjan pa november har mitt liv varit kaos eftersom jag erbjods ett utlandsuppdrag pa ca 4 manader som jag inte ville tacka nej till sa den 24:e nov akte jag till Spanien och jobbar nu har fram till siste mars. Detta har inneburit att brollopsplaneringen har kommit lite i skymundan minst sagt. Det ar inte helt idealiskt att jobba i Spanien till siste mars nar brollopsdatumet ar 25 april men det kommer fixa sig.

Sambon kan ju fixa en del och nu under julledigheten har jag varit hemma i Sverige och ordnat och donat en hel del. Alla inbjudningar ar klara, gjorde dem pa lille julafton och pa julafton innan vi akte till slakten. Skor till en kritvit klanning visade sig inte vara helt latt men det loste sig dagen innan nyar. Blommor ar konsulterat men behover inte bestallas forran i borjan pa april sa det ar lugnt. Kan helt enkelt ta det lugnt pa en hel del fronter nu....

Dock inte med vikten! Jag har gatt upp nanstans runt 5kg sen jag borjade i Spanien sa nu ar det viktnedgang som galler for fullt! Klanningen ar ju redan kopt, iofs med korsettsnorning, men jag ska ner till det jag vagde i borjan av november om det ska bli bra tror jag.

Har last era inlagg fran november till nu for att se hur det har gatt for er och det verkar ju lopa pa fint for alla. Gott nytt ar pa er!

• Lillkotten

Brollopsresan? Vad blir det for resmal?

Hur hade ni andra tankt gora med brollopsresa? Ska ni aka direkt efter brollopet eller vanta till senare pa sommaren eller hosten/vintern?

Vi vill aka i slutet av april/borjan pa maj men det ar tydligen en svar tid. Medelhavet har inte blivit sarskilt varmt men sasongen ar forbi pa de langvaga resmalen. Vi ville helst inte ha for dyrt heller. Just nu har vi en reservation till Thailand sa det lutar at att det blir det, norra delen i narheten av Bankok ar tydligen ok vadermassigt da och ligger inom var budget.

• Lillkotten

Grekland är fantastiskt, jag skulle gärna akt dit men resebyraerna sa faktiskt allihop att det var lite tidigt att aka dit i slutet pa april om man var ute efter att bada i havet och det är det jag prioriterar mest.

Tack för tipset, ska kolla Egypten.

Hur löser ni det med sömn när ni ska aka 06.15 dagen efter bröllopet?

• Lillkotten

Reseproblemet ar lost, sambon har betalat in handpenningen pa Thailand sa det blir Thailand. Tur att han tar lite initiativ, jag bara velar. Dubai var over var budget, det hann jag kolla men tack for alla tips.

Trakigt att resbolagen strular for dig, lillabruden. Bor du sa att du kan ga in och prata med dem tycker jag det brukar ge mest, forutsatt att man far tag i en bra person som forstar vad man ar ute efter och ger flera forslag att valja pa.

Glada Emma: somn brukar losa sig, det ar ju inte riktigt det som ar prioriterat anda

• Lillkotten

Haller med om att inbjudningskorten verkligen kanns som point of no return! Vara ska skickas i borjan av februari med osa-datum 16:e mars. Da har gasterna 5 veckor pa sig att svara och vi hinner fixa det sista innan brollopet 25/4, kanns som en bra avvagning. De ar klara sa jag hoppas alla formuleringar och allt annat ar bra.

lillabruden, vi har bokat via Resia en gang och det var helt ok. Det ar nat ar sen, de hjalpte oss valja resmal.

• Lillkotten

Har Gilda öppet pa lördagar? Jag har varit pa Gilda i Malmö flera ganger. Om man inte har problem med att behandlas i samma rum som manga andra sa ar det verkligen toppen. Det ar sa skont att bli lite ompysslad och det kostar inte sa mycket, kan verkligen rekommenderas. Dock har jag aldrig hört om haruppsattningar dar, hur hittar man det? Finns det pa hemsidan?

• Lillkotten

Helen: vad ar det for saker du inte har gjort an? Det var ganska mycket jag kollade upp i hostas men fick svaret att aterkomma i borjan pa 2009 istallet, det var for tidigt for det mesta, bland annat frisor, blommor, prast, musik i kyrkan mm. Nu har jag bokat frisor och prast och det var inga problem. Jag kollade blommor igen nu efter nyar och fick svaret att hon bokar in dagen sa att hon vet att hon maste jobba men blomvalet tar vi i borjan pa april om jag inte tvunget ska ha nanting extemt ovanligt som inte gar att fa tag pa. Da sa jag nej eftersom det blir alldeles for dyrt anda. Jag har mer en fargidé. Lycka till med nya jobbet pa mandag! Och stressa inte upp dig, har du bara kyrka och festlokal kan du ta det andra efter hand!

Aprirosa: Eftersom vi gifter oss samma dag kan det kanske vara svart att anvanda samma fotograf men vi ska fotas innan vigseln, mellan 13.30 och 14.30 tror jag. Vi betalar 4500 +milkostnader for den timmen och far rattigheten till alla vara bilder, allt pa cd + ett antal forstoringar. Vi har en kompis som filmar i kyrkan och gasterna tar forhoppningsvis en massa bilder hela kvallen

• Lillkotten

Jag är sa glad! Har pratat med kantorn idag och han verkar jättebra och hade massor av bra förslag och bäst av allt; han kan redan spela det vi vill sa vi behöver inte oroa oss för vart specialval av utgangsmarch! Ska bara bestämma vad vi vill ha som solosang och andra psalm, det ar svarare an jag trodde. Har bokat in provsmakning av menyn och tarta ocksa sa nu ar jag verkligen pa gang.

Lillabruden: sag lankarna till makeupartister pa din hemsida, hoppas det var ok att jag mailade dem och fragade om pris?

Jag laste om era viktkommentarer, sa trakigt! Jag har ocksa alltid varit kanslig for kommentarer om min vikt. Nu ar jag extra kanslig eftersom jag gatt upp efter att jag kopte min klanning och jag har allvarliga problem att ga ner igen, forsoker med nutrilett och promenader. Jag vill ju inte bli nan supersmalis men tillbaks till vad jag vagde i november. Det ar svart nar man jobbar utomlands men jag har fatt tips pa en simhall nu sa om jag lyckas komma over sprakbariaren kanske jag kan skaffa ett simkort. Nan som har nat bra ga-ner-i-vikt-tips?

• Lillkotten

Jag har borjat fundera pa det har med morgongava. Ar det nan annan som har agnat det en tanke? Ska ni ge era brudgummar nagot och i sa fall vad?

• Lillkotten

Tartdiskussionen tror jag egentligen att jag ska halla mig utanfor eftersom vi ska ta var tarta fran en konditor i Glumslöv, det ingar i vart middagspaket. Dock kan jag inte lata bli att säga Hollandia pa gagatan i Malmo, jag vet inte hur de ligger pa brollopstartor prismassigt men vi bestaller alltid fodelsedagstartor darifran, de gor jattegoda tartor. Enligt hemsidan tar de 384kr for en 15-bitars som vi hade sist, kan verkligen rekommendera passionsfrukt/choklad. (www.hollandia.se)

Angaende morgongava har jag funderat pa manschettknappar, armbandsur, upplevelse av nat slag, en weekend till forsta brollopsdagen eller en spa-dag mellan brollopet och brollopsresan (vi har ju nastan en vecka pa oss daremellan). Sen har jag last om det där med att ge foton pa sig sjalv "lattkladd" men vad ska man med det till sen? Han kan ju knappast rama in och ha pa skrivbordet.... Jag kommer ingenvart, antingen kanns det onodigt (min blivande använder nästan aldrig manschettknappar) eller for dyrt eller for svart att fa det ratt (män kan vara lite kräsna med armbandsur)...Nä nu blev jag lite deppig, jag vill ju sa garna att det ska bli bra, att han ska bli glad

• Lillkotten

Folk vi träffade i helgen upplyste oss glatt om att "nu är det bara 8 veckor kvar!" Vi bad dem genast omformulera detta till 2 manader, det känns mycket längre med 2 manader än 8 veckor Känner stressen komma smygande.....

• Lillkotten

min planering gar fint tror jag I nulaget oroar jag mig bara lite over blommorna men det blir nog bra. Kanns lite sent att ga igenom detaljerna for brudbuketten i borjan pa april nar man gifter sig den 25:e, eller vad sager ni?

Lillabruden: det blev nina sjoholm som sminkar mig, jag hittade ju henne via dina lankar, tack! Jatteskont att hon kommer hem till mig sa behover inte jag flyga omkring den dagen.

Jag har en jattebra chef, nar jag pratade med honom idag sa han att man kan ju säga att det ar en sjättedels ar kvar sa kanns det annu battre an 2 manader .-)

• Lillkotten

är det förresten nan mer än jag som ska ha axelbandslos klänning? Hur ska ni göra med bh? Min är tubtoppsmodell och jag har byst modell större. Var ute och kollade i Malmös underklädesbutiker i helgen men det finns nästan inga vita med avtagbara axelband, varför? Det borde väl vara bra till vitklädda studenter ocksa. Funderar pa att aka ut till den i Akarp eller Hjärup, har nagon varit där?

• Lillkotten

Feeling? Den maste jag ha missat, var ligger den?

• Lillkotten

GladaEmma: under kontaktuppgifter pa din sida har det smugit in ett skrivfel: OSA senast 15 aptil 2009. Jag hade nog valt att skriva: "meddela om du onskar/behover specialkost" istallet for "matpreferenser" men det ar nog for att jag rakat ut for lite konstigheter tidigare, folk som berattar vad de tycker om och inte tycker om, typ "jag gillar inte lamm sa jag vill ha annat kott". Sidan är toppen, jattebra upplagg!

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4