Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Vi gifter oss i Malmö i juni!

• älskarlivet

Var kan man hitta snygg vigselring i Malmö? Gärna någon lite mindre kedja, inte Guldfynd eller så..

• älskarlivet

Det kostar 100 kr eller något sådant!

lillabruden skrev 2008-12-30 02:07:35 följande:
    tjenis! vi gifter oss 25juli utanför Malmö...Ska genast kolla upp om jag är ledig inför bröllopsmässan!! Kostar det inträde, vet ni?
  • älskarlivet

Nu har vi varit och tittat på vigselring till mig! Har hittat två favoriter, en finns på Caroli Juvel och en annan på MK Juvel. Väldigt trevligt bemötande på båda ställena!

På fredag ska jag ut och titta efter klänning. Jag vill ha en benvit klänning med röda inslag. Någon som tittat i Malmös brudbutiker och sprungit på någon sådan klänning?

• älskarlivet

Vad ligger priserna på för teklas brudklänningar?

GladaEmma skrev 2008-12-30 16:58:12 följande:
    Vi fixade våra förlovningsringar hos MK Juvel på gågatan och ska antagligen även köpa vigselring genom dem. De är så suveränt trevliga!!!Tekla har brudklänningar där man kan få detaljer i färg...
  • älskarlivet

ok, det tycker jag är alldeles för mycket, tyvärr.. Vill ge max 4500-5000..

GladaEmma skrev 2008-12-31 14:09:58 följande:
    Tror de ligger runt 8.000:-
  • älskarlivet

Gah, blir tokig! Vi prel.bokade kyrka i september. Egentligen ville inte kyrkan ta emot bokningar så tidigt, men gjorde ett undantag. Idag skulle jag ringa för att bekräfta kyrka.. Då visar det sig att det inte finns någon bokning gjord för oss!!

• älskarlivet

"Vår" tid är ledig, men av någon anledning ville hon på expeditionen prata med kyrkoherden först.... Hon skulle återkomma efter lunch, men har inte ringt och nu har hon gått för dagen..

GladaEmma skrev 2009-01-02 11:23:42 följande:
    Men fyyy så surt!!! Löser det sig eller?
  • älskarlivet

Vi kommer åka en vecka efter bröllopet. Kunde åkt dagen efter, men då flyget går 6.30 från Kastrup så ville vi inte det. Vi ville inte heller vänta hur länge som helst med resan, så det blir en veckas väntande!

• älskarlivet

Vad roligt! Vi åker också till Samos, två veckor, men väntar till en vecka efter bröllopet! Vi åker 21/6, var ska ni bo?

GladaEmma skrev 2009-01-13 08:02:04 följande:
    Vi bokade två veckor på Samos igår =))) Underbart!Vi åker 06.15 dagen efter bröllopet. Hem och byta om efter festen och sen Kastrup - perfekt!Lillkotten: Kolla Egypten - där är nog säsong då...
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4