Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

aha, vi åker med Apollo och bor i Kokkari. Vi valde mellan Pythagorion och Kokkari, men valde som sagt Kokkari. Pratade med en kollega som är grek och han älskar Samos och sa att Kokkari är bästa orten, så det kändes bra att vi valde det!

GladaEmma skrev 2009-01-13 18:03:18 följande:
    Så härligt. Vi ska bo i Pythagorion på hotell Naftilon - åker med Fritidsresor
  • älskarlivet

Ja, alla får tvätta händerna hos Palms innan man provar! Det är ju för att man alltid är lite fet om fingrarna!

Jag har beställt min klänning hos Palms och tyckte de var hur trevliga som helst! Även på Stiliga Högtidskläder/Romantica fick jag bra bemötande, men tyckte klassen på klänningarna var bättre hos Palms.

• älskarlivet

Jag är inte särskilt smal heller, men att de nämner något om det är säkert för att många brudar vill gå ner i vikt innan bröllopet..

De klänningar jag fastnade för kostade ungefär lika mycket (runt 4500) och kvaliteten på den på Palms betydligt bättre..

lillabruden skrev 2009-02-07 15:01:58 följande:
    ok, bra för jag kände mig smått utpekad liksom!jag kände nog att kvaliten på klänningarna var bättre ¨på Romantica, men det tror jag är beroende på vilken typ av klänning man letar efter...Jag vill ha en ganska enkel.. Dem var ju trevliga på båda butikerna!!! Men just detta med storlek och vikt är känsligt för mig, och kan tänka mig för många andra med! Så jag ville bara hem o slänga ut all mat i skåpen efter det Men jag jobbar på att inte bry mig...
  • älskarlivet

Jag har bara positivt att säga om Palm Design. Jag berättade för dem hur mycket jag ville ge för min klänning och då plockade de fram många fina klänningar och en av dem har jag nu beställt!

Kan väl säga att jag inte är den minsta, fick beställa storlek 44, men kommer sy in den en del.

• älskarlivet

Fast jag provade i storlek 38, gick på nätt och jämnt över höfterna, men var alldeles för liten över brösten. Jag fick ändå ett humm om den och den är verkligen underbar, TROTS att jag inte provat den i rätt storlek..

Pnuso skrev 2009-02-12 20:41:36 följande:
    älskarlivet, Visst var de trevliga mot mig på Palm Design men problemet var (och det gäller nog de flesta ställena jag var och provade på) att min storlek inte fanns inne att prova. Jag tycker det är jättesvårt att stå med en klänning tre storlekar för liten och gissa hur min storlek kommer att se ut. Palm Design hade en klänning man måttbeställde och de tyckte att den skulle vara bra till mig, det var bara det att den liksom inte var jag.
  • älskarlivet

ok, jag var aldrig inne och tittade på Tekla, för det jag såg på deras hemsida lockade inte mig, jämfört med vad jag hittade på Palms.

Pnuso skrev 2009-02-13 19:51:50 följande:
    älskarlivet, Javisst kan man få känslan av klänningen ändå. Men jag kände mig inte alls bekväm, förutom på Tekla (där klänningen också var liten) för där fick jag verkligen en känsla av att den jag beställde kommer passa min kropp.
  • älskarlivet

Jo visst är det så, men är det inte så att Teklas klänningar är rätt dyra? Jag tyckte det var så bra med Palm, för jag sa hur mycket jag max ville ge för min klänning och så plockade de fram förslag.

Det blev den här till slut: www.ginnis.com/description2.asp

Pnuso skrev 2009-02-13 20:21:46 följande:
    älskarlivet, Och Tekla hade precis den typ av klänning jag ville ha. Men visst har Palm jättefina klänningar, bara inte vad jag var ute efter. Men visst är det tur att det finns många ställen att titta på, vi är ju alla ute efter olika typer av klänningar :) Jag var även på Hot Coture, oj oj vilka vackra klänningar, och bra service. Men stilen var inte vad jag var ute efter.
  • älskarlivet

Tänk så olika det kan vara.. Södra högtidskläder på G A Torg tyckte jag var inte alls var trevliga.. Fick ingen hjälp alls att hitta klänning..

Och Palm sa ingenting till mig om vikt, vi provade olika storlekar för att se om det var bättre att sy ut eller in..

lillabruden skrev 2009-02-14 14:50:16 följande:
    Jag har nu varit inne i Malmös Brud&fest butiker......Romantica är bra, bra service och trevliga! Palm Design var trevliga men tyckte bestämt jag skulle gå ner i vikt istället för att sy ut klänningen en cm eller beställa ny.Cinderella var faktiskt bra denna gången! Fatma som jobbade där var jättetrevlig!!!Södra Högtidskläder (på Gustav A.Torg) var supertrevliga, jag blev hjälpt av Tavida. Dem hade bra ordning och dem var jättegulliga!!! Där köpte jag min klänning imorse.Anns Fbk eller vad forkortningen är...har inte öppetider uppsatta på dörren och när jag varit där har det varit stängt....titta gärna i mitt galleri, vad tycker ni om klänningen, hur sitter den?
  • älskarlivet

Kolla med musikhögskolan.

paulaner skrev 2009-02-14 17:43:04 följande:
    Hej alla Malmöbrudar, jag är också en! Någon av er som vet hur man kan få tag på violinister eller liknande som kan spela på mottagningen??
  • älskarlivet

Något ska jag ge men vet inte vad än...

Lillkotten skrev 2009-02-17 16:07:01 följande:
    Jag har borjat fundera pa det har med morgongava. Ar det nan annan som har agnat det en tanke? Ska ni ge era brudgummar nagot och i sa fall vad?
  • älskarlivet

Var beställer ni er tårta? Vi vill helst ha bakelser, istället för tårta.
    Vi har hittat ett ställe i Lund som tar 30-35 kr/bit och då kan vi få fri utkörning också..
    Finns det något liknande i Malmö?

• älskarlivet

Fast jag vill veta vad jag får och det vet vi när det gäller den i Lund. Känns inte så säkert att beställa av elever när det gäller bröllop..

Varska ni själva beställa tårta?

GladaEmma skrev 2009-02-17 16:18:26 följande:
    Ingen aning, men kolla med konditoriutbildningen på fd Värnhemsskolan.
  • älskarlivet

Var är det någonstans?

Pnuso skrev 2009-02-17 19:13:20 följande:
    Vi har bestämt oss var vi ska ta vår tårta nu. Jag pratat med/surfat på och läst om en massa ställen och tillslut blev det där vi ska äta (visste inte att de gjorde tåårtor först)
  • älskarlivet

Nu har vi hittat stället vi ska beställa vår tårta/bakelser ifrån! Tasty House! Vilka underbara bakelser de har där! Och bra pris, 20 kr/styck!

• älskarlivet

Vi ska troligen ha bakelser med vi chokladmousse och någon hallon/jordgubbskräm inuti. Det var den vi gillade bäst båda två!

lillabruden skrev 2009-02-22 09:26:18 följande:
    MammaMiaa, jättestilig klänning!!!! Och jättesöta skor! Köpte du skorna där med?älskarlivet, det hade jag inte ens tänkt på!!! måste jag ju kolla på!! vad blir det för typ av tårta du ska ha?
  • älskarlivet

Jag köpte min bh på Lindex igår. Har 75D, och har sen köpt band på Twilfit, sådana som gör att man kan dra ner bandet på ryggen så det inte syns och sen knäpper man banden från Twilfit, på magen liksom.

Lillkotten skrev 2009-02-24 19:19:06 följande:
    är det förresten nan mer än jag som ska ha axelbandslos klänning? Hur ska ni göra med bh? Min är tubtoppsmodell och jag har byst modell större. Var ute och kollade i Malmös underklädesbutiker i helgen men det finns nästan inga vita med avtagbara axelband, varför? Det borde väl vara bra till vitklädda studenter ocksa. Funderar pa att aka ut till den i Akarp eller Hjärup, har nagon varit där?
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4