Inlägg från: GladaEmma |Visa alla inlägg
  • GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Vi ska ev dit på söndag - beror på om vi fått nyklarna till nya lägenheten eller inte.

Plummis83 skrev 2009-01-26 13:57:26 följande:
    Hur många av er ska på bröllopsmässan till helgen?? Vi ska dit på lördag, tagit semester den dagen enbart för det
  • GladaEmma

Den är på Slagthuset i Malmö i helgen.

lillabruden skrev 2009-01-27 02:33:16 följande:
    jag har inte alls fattat var och när bröllopsmässan skulle va!! hörde att den inte alls var bra i Nacka...
  • GladaEmma

Så spännande!!!

Har ni skrivit osa till er eller har ni något värdpar som ska ta emot svaren?

Plummis83 skrev 2009-01-27 08:19:52 följande:
    Idag får förhoppningsvis alla inbjudningarna!! Blir spännande å se om någon hör av sig! De flesta vet dock om det redan men ändå!! Nu är de ju inbjudna! Är dock en inbjudan jag inte är riktigt säker på om jag ska skicka så den ligger hemma! Är en vän som stått mig väldigt nära sen många år men något har hänt under de senaste 7-8 månaderna så det känns osäkert men hur vår vänskap kommer fortsätta! lite tråkigt eftersom det var han som fick mig att flytta hit ner till Skåne för ganska precis 3 år sen!
  • GladaEmma

På fredag ska jag beställa min klänning!!! *längtar*

• GladaEmma

Kan avslöja att de är himla dyra där... Bengts konditori i Staffanstorp är billigare och trevligare

MammaMiaa skrev 2009-01-31 21:16:28 följande:
    Var ska ni beställa er bröllopstårta? Vi har funderat på Tårtesset i Staffanstorp. Det är ju inte så lång borta från där man bor.
  • GladaEmma

Usch va hemskt lillabruden! Fy så ledsen jag blivit. När jag var där fick jag kommentaren "Nä vi har inte så många klänningar i så stora storlekar". Ursäkta!!!???

• GladaEmma

VERKLIGEN!!!

Jag blev så sur så jag kommer aldrig mer sätta min fot där. Tekla däremot! Väldigt trevligt bemötande från Camilla - jag är hur nöjd som helst och har hittat min drömklänning där =)))

Hur går det för dig?

lillabruden skrev 2009-02-12 15:39:11 följande:
    Det är faktiskt klänningen som ska passa bruden, inte bruden som ska passa klänningen!!!! Eller hur?
  • GladaEmma

Supersnygg klänning lillabruden!!!

• GladaEmma

Den sitter jättebra på dig! Vad är det på högra sidan? Jag tyckte den satt så bra att jag inte lagt märke till något...

lillabruden skrev 2009-02-14 18:37:01 följande:
    tack förutom småfix, som på min högra sida tex, hur tycker du den sitter?
  • GladaEmma

Ingen aning, men kolla med konditoriutbildningen på fd Värnhemsskolan.

älskarlivet skrev 2009-02-17 16:11:02 följande:
    Var beställer ni er tårta? Vi vill helst ha bakelser, istället för tårta.Vi har hittat ett ställe i Lund som tar 30-35 kr/bit och då kan vi få fri utkörning också..Finns det något liknande i Malmö?
  • GladaEmma

Vet inte än. Antingen blir det Bengts konditori i Staffanstorp eller så blir det från konditoriutbildningen. Känner en lärare där som är jätteduktig så han har lovat mig att jag blir nöjd =)

älskarlivet skrev 2009-02-17 16:20:09 följande:
    Fast jag vill veta vad jag får och det vet vi när det gäller den i Lund. Känns inte så säkert att beställa av elever när det gäller bröllop..Varska ni själva beställa tårta?
  • GladaEmma

Ikväll ska jag pyssla med inbjudningskorten =) Har fått hjälp av ett tryckeri att fixa lite med dem och nu ska jag göra "the final touch" - ska bli sååå kul!

• GladaEmma

Royal Tryck i Limhamn. Jättetrevliga och det blev jättebra!

• GladaEmma

idag är det tre månader kvar för min del =)))

• GladaEmma

Vilket språk ska du översätta dem till? Kanske man kan hjälpa till lite?

Jag ska skriva våra inbjudningar ikväll är det tänkt så att de är färdiga att skicka imorgon...måste till posten och köpa frimärken!

lillabruden skrev 2009-02-24 03:27:02 följande:
    hur går planeringarna då?Själv är jag stressad över inbjudningarna.....väntar fortfarande på översättningen!!! *surar lite*
  • GladaEmma

Härligt. När är er dag?

Själv sitter jag och skriver namn på inbjudningarna nu - ska skickas i morgon

Pnuso skrev 2009-02-24 18:53:44 följande:
    Nu börjar en hel del bli klart. Klänningen sydd till på torsdag, kan ev. bli någon lite ändring så absolut helt klar nästa vecka. Underkläder inhandlat och foto, blommor, hår inbokat. Snart, snart...
  • GladaEmma

Kolla på Feelings uppe vid Triangeln - de är bra tycker jag. Var ute i Åkarp idag faktiskt och de var väldigt hjälpsamma. De hade ingen som satt bra, men beställde hem andra storlekar så jag ska dit igen.

Lillkotten skrev 2009-02-24 19:19:06 följande:
    är det förresten nan mer än jag som ska ha axelbandslos klänning? Hur ska ni göra med bh? Min är tubtoppsmodell och jag har byst modell större. Var ute och kollade i Malmös underklädesbutiker i helgen men det finns nästan inga vita med avtagbara axelband, varför? Det borde väl vara bra till vitklädda studenter ocksa. Funderar pa att aka ut till den i Akarp eller Hjärup, har nagon varit där?
  • GladaEmma

Åh så spännande!!!

Pnuso skrev 2009-02-24 19:29:38 följande:
    GladaEmma, 20 mars är det dax. Så tre veckor (och några dagar) :)
  • GladaEmma

Tusen tack för hjälpen Lillkotten!

Feeling ligger uppe vid Triangeln på vägen bort mot operan

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4