• ogiftnickenyfiken

Vad ska jag lägga i korgen

När vi gift oss tänkte vi gå upp på hotellrummet och ta det lite lugnt och mysa innan vi ska gå ut och äta middag.

Tänkte plocka ihop lite grejer att lägga i ngn form av korg eller liknande.
    Kanske kan be personalen på hotellet att ställa in den medans vi är borta.

Men jag vet inte vad jag ska lägga i den.
    Tänkte bubbel, choklad och lite frukt.
    Men vad ska jag mer lägga i????

(kom oxå på att det kanske inte är så bra att käka en massa då vi ska äta 3-rätters sen)

Men det går ju iofs att spara till efter middagen.

Tips????

• Svar på tråden Vad ska jag lägga i korgen
  • dfk

Javisst kan ni spara till efter maten samt till morgonen efter!
    Ös på med goda praliner med handgjord chocklad, chokladdoppade jordgubbar i både vit och mörk choklad, exotiska frukter att frossa i, doftljus, inspelad romantisk musik, champagneglas som är graverade med era namn som ni kan dricka skumpan i, linneservetter,en romantisk dikt eller ett brev skrivet av dig, massageolja, en smal vas med en sammetsröd Grandprie ros och lite höga grässtrån m trädda pärlor på på bordet bredvid korgen.

• Im yours

dfk, jag vill gifta mig nu, *ler*. Vilken underbar "kärleksblandning" du bjöd på.

• annape84

Nej nej nej =)
    inte för mycket choklad nu, tänk på att ni ska äta under hela middagen. Satsa på romantisk musik, mysiga doftljus, en kall bubblig cava, mjuka lakan och nuut av varandra som nygifta! Ok, kanske lite god choklad går ner =)

Lycka till!

• Troll1

Men dfk menade också att man kunde spara lite goda praliner mm till nästa dag.
    Åhh, det lät så myyysigt!

• Troll1

Akta så ni inte somnar... Det var väl bara en liten stund före middagen, eller?  Massage är nog bättre att vänta med tills dagen efter.

• ogiftnickenyfiken

Åh så många bra förslag

Ja massageolja är ju ett måste...
    Det knepiga är ju bara att några av grejerna måste jag ju fixa på plats (kan inte smuggla med allt i väskan).
    Men en liten blandning ska man nog få ihop.

Hmmmm cd-spelare kanske bli svårt...
    Men kanske man kan koppla en liten dvd till tv:n *tänker*

Vet inte vilken tid exakt vi kommer vigas men tror det blir mellan 15-16.
    När tycker ni att man ska gå ut och äta?
    Typ framåt 20 eller?

Efteråt kommer vi nog bara gå tillbaka till hotellet och njuta av varandra...

Vill att dagen ska vara här NUUUUUUUUUUUUUUUUUU

• ogiftnickenyfiken

Hmmmmm hur ska jag få ihop det....?
    Jag menar skumpan måste ju vara kyld och om det står i en korg som personalen ska bära upp, hur gör man då???

Åhhhh jag vill ju få ihop allt men det rör till sig i huvudet på mig

• Bumlis

Du kan ju beställa champagnen direkt från hotellet. De kan ta in det du vill ha, och så ställer de fram den nån timme innan ni anländer. Brukar väl bli runt 50:- extra för "servicen". De brukar leverera den i en kylare, så det kommer bli bra.

Eller var det något annat du menade?

ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-24 22:25:41 följande:
    Hmmmmm hur ska jag få ihop det....?Jag menar skumpan måste ju vara kyld och om det står i en korg som personalen ska bära upp, hur gör man då???Åhhhh jag vill ju få ihop allt men det rör till sig i huvudet på mig
  • passionsblomman

Just det! Och cd-spelare, kan du inte låna en av ngn och smuggla dit den i förväg, med instruktion att den ska upp på rummet med skumpan?

Bumlis skrev 2008-11-24 22:29:55 följande:
    Du kan ju beställa champagnen direkt från hotellet. De kan ta in det du vill ha, och så ställer de fram den nån timme innan ni anländer. Brukar väl bli runt 50:- extra för "servicen". De brukar leverera den i en kylare, så det kommer bli bra.Eller var det något annat du menade?
  • ogiftnickenyfiken

Bor 20 mil därifrån

Det var skumpan jag oroade mig för men även de andra sakerna, då vi har rätt fullbokat dagen innan (då jag måste fixa de andra grejerna som jag inte kan smuggla med)

• Bumlis

Jag har jobbat på en massa olika hotell i många år och enligt min erfarenhet ska det inte vara något problem för hotellpersonalen att hjälpa dig. De tycker att det är mysigt och kul med brudpar.
    De har säkert en CD-spelare de kan ställa in på rummet, och de kan nog fixa champagne och mycket mer. Kolla med dem och säg att ni är ett brudpar, då får ni det finaste rummet i kategorin ni bokat, om inte en gratis uppgradering.

ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-24 22:56:23 följande:
    Bor 20 mil därifrån Det var skumpan jag oroade mig för men även de andra sakerna, då vi har rätt fullbokat dagen innan (då jag måste fixa de andra grejerna som jag inte kan smuggla med)
Svar på tråden Vad ska jag lägga i korgen