Inlägg från: puma74lady |Visa alla inlägg
  • puma74lady

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej får man hänga på här? vi ska gifta oss i juni den 13...
    kan va kul o givande att få dela ideer o tips på vägen i denna cirkus haha...

• puma74lady

ja vi har kommit en bra nit i hur vi vill ha det.. bokat kyrkan laddat ner massa sidor där det finna tänkbara kläder vi vill ha till oss o till tärnan o näbbarna,,, färtema o var vi ska hålla till håller på o skriver gästlistor nu för fullt o budget,,, det e ju så mycket man ska tänka på o göra..
    jag tänkte strama åt lite på vissa saker så ex vis frisyren blir något jag kommer att försöka ge mig på på egen hand har beställt löshår som jag ska hämta för att kolla om man kan gör anågot med ;) hoppas på bra kvalitet där..

• puma74lady
    mysan31 skrev 2008-11-29 08:39:03 följande:
    puma74lady: Välkommen till tråden...Vilken kyrka ska ni gifta er?Vi gifter oss den 20 juni i skultuna,sambon är uppvuxen i skultuna och har sin släkt är...
    vi ska gifta oss den 13 juni, i skultuna kyrka vi med..
    festen hoppas vi kunna ha på skultunas scoutkår men det är problem o få tag på henne man hyr av har ringt hela veckan men hon är aldrig hemma så jag ska försöka i dag också.... nästa steg för oss är väll att försöka göra lite snygga inbjudningskort har hittat en sida man kan ladda ner egna bilder o sätta på det va billigt också.... tänkte först att det kanske är lite tidigt och skicka iväg inbjudn nu det är ju typ 7 månader kvar.. eller vad tror ni hur gör ni med inbj?

tänkte försöka beställa klänningen i januari februari där.
  • puma74lady

ja optimalprint heter en sida där man kan fixa lite själv o beställa hem... klänningen har jag hittat på brudon.se o ska köpa den där,, billiga klänningar o den syr upp dem efter mått du skickar så du slipper få något so är för stort eller för litet,,

MoonGirl skrev 2008-11-29 13:37:20 följande:
    Vilken sida är det du har hittat bilder som man kan ladda ner? Vet du vilken slags klänning du vill ha? Hyra eller köpa? Jag har köpt min klänning, köpte den i början på oktober.
  • puma74lady
    mysan31 skrev 2008-11-30 19:19:24 följande:
    puma74lady: hur många ska ni bjuda till festen,vi är uppe på 78 pers...tänkte höra om du visste hur mycket dom tar för att hyra örnsalen och hur många som får plats där...Jag hittar ingen sida på nätet eller telefon nummer...
    kommer inte ihåg om de tar 70 eller 80 personer där inne men det är ju stort där o man får in ganska så många.. vi är ca 60 pers o kommer att vara i scoutstugan.. de tar inte in lika många som örnsalen,, örnsalen tar 2000 kr för en elg,, fredag till söndag..
  • puma74lady

hej känner att jag skulle behöva ett råd,, har 2 näbbar som ska ha mörklila klänningar jag ska ha en vit brudklänning sen har jag en tärna och vi har vissa problem med att hitta en klänning som går i lila nyanser men har sett en klänninh som går i silver.. låter det som en dum ide att köpa den med tanken på färgerna på brudnäbbarna eller kan man ha det så???? e alldeless villrådig

• puma74lady

miss u skrev 2008-12-30 16:44:09 följande:

Jag tycker helt klart att tärnan kan ha silverfärgad klänning. Tycker det kan vara snyggt att bryta av med en annan färg faktiskt. Det hade väl varit annat om tärnan och ena näbben hade lila och den andra silver, men i ditt fall funkar det. Dom kommer ju inte ens gå bredvid varandra, för visst går väl näbbarna före brudparet och tärnan efter? Om din blivande ska ha marsalk kan ju dennes klädsel gå åt det silvriga hållet så matchar ju dom. Lycka till! Tänk inte för mycket.
    tack för rådet,, kommer att köra på det tärnan ska ha silverfärgad klänning :)
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2