• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

Hoho, här hänger vi nu brudar!

• miss u

Barret: Har ingen bild på klänningen och lyckas inte ladda ner nån heller. Du kan se den på www.asperabride.com, och sen gå in på collection, evening och så är det nr 1438 (rödrosa klänningen i mitten). Fast jag ska ha ivory-färg tror jag.

• Barret

Den var ju en jätte fin klänning! Min klänning är också ivory, tycker det är superfint! Glöm inte ta med dig lite bilder på klänningen på din resa :o).

miss u skrev 2008-11-25 15:16:54 följande:

Barret: Har ingen bild på klänningen och lyckas inte ladda ner nån heller. Du kan se den på www.asperabride.com, och sen gå in på collection, evening och så är det nr 1438 (rödrosa klänningen i mitten). Fast jag ska ha ivory-färg tror jag.
  • miss u

Tack! Jag gillade modellen jättemycket. Det går att skriva ut bilden på hemsidan i A4-format, så det tänkte jag göra till resan. Sen kommer jag nog göra en lite egen design på baksidan eftersom ursprungsmodellen inte hade nåt släp.

Ivory passar oss nordbor sa skräddaren som jag var hos, så hon hade mest såna. Knappt nå vita alls och inte i min storlek.

Barret skrev 2008-11-25 15:22:56 följande:
    Den var ju en jätte fin klänning! Min klänning är också ivory, tycker det är superfint! Glöm inte ta med dig lite bilder på klänningen på din resa :o).miss u skrev 2008-11-25 15:16:54 följande:
  • Barret

Vad kul att ge klänningen en egen touch! Då blir det ju verkligen DIN klänning! Det stämmer säkert att ivory passar oss bättre än vita, den passar i alla fall mig bättre även om många vita klänningarna också är grymt snygga!

miss u skrev 2008-11-25 15:27:13 följande:

Tack! Jag gillade modellen jättemycket. Det går att skriva ut bilden på hemsidan i A4-format, så det tänkte jag göra till resan. Sen kommer jag nog göra en lite egen design på baksidan eftersom ursprungsmodellen inte hade nåt släp.Ivory passar oss nordbor sa skräddaren som jag var hos, så hon hade mest såna. Knappt nå vita alls och inte i min storlek.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-25 15:16:54 följande:

WOW! Den var verkligen jättevacker! Det blir fint med Ivory-färg!
  • Barret

Försöker följa samtalen i båda trådarna och snacka om att jag blir förvirrad *skrattar*.

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-25 15:22:56 följande:
    Den var ju en jätte fin klänning! Min klänning är också ivory, tycker det är superfint! Glöm inte ta med dig lite bilder på klänningen på din resa :o).miss u skrev 2008-11-25 15:16:54 följande:
    Jag har ju också Ivory-färgad klänning och jag tycker att det är sååå fint! =)
  • Barret

Ja, visst är det!

MoonGirl skrev 2008-11-25 16:05:20 följande:
    Jag har ju också Ivory-färgad klänning och jag tycker att det är sååå fint! =)
  • MoonGirl

Jag passar också bäst i ivory-färgad klänning (provade många helvita klänningar, men tyckte att jag såg så blek ut i helt vitt).

miss u: Ja, modellen på klänningen var verkligen superfin! Ja, det blir fint med lite släp också =). 3000 kr var ju verkligen ett fyndpris!!! Bara att köpa =) =)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2