• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

Ja, nu har jag några sidor att läsa ikapp...

• miss u

Moongirl: Kände du dig tvingad att gå in och skriva lite här när jag sa till dig? Himlans trevligt att stöta på dig på stan iallafall

Jag har köpt dubbelhäftande tejp på Silvan. Kostade kanske runt 25-30 kr för 5 meter elller nåt sånt. Kommer inte ihåg! Vi har inte satt igång med inbjudningskorten än, så jag vet inte hur långt det kommer att räcka. Det återstår att se.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-12-12 07:39:01 följande:

Moongirl: Kände du dig tvingad att gå in och skriva lite här när jag sa till dig? Himlans trevligt att stöta på dig på stan iallafall Jag har köpt dubbelhäftande tejp på Silvan. Kostade kanske runt 25-30 kr för 5 meter elller nåt sånt. Kommer inte ihåg! Vi har inte satt igång med inbjudningskorten än, så jag vet inte hur långt det kommer att räcka. Det återstår att se.
    Nej, jag kände mig inte tvingad, men jag kände att jag lär nog skriva här i forumet så att ni ser att jag lever i alla fall! . Ja, det var riktigt trevligt att träffa dig på stan igår!

Jag måste ner på stan idag och köpa mer dubbelhäftande tejp, ska nog gå förbi Silvan då. Jag visste inte att de hade dubbelhäftande tejp där. Tejpen på Panduro räckte så lite.

Ang monogram-historien: Jag har bett min kompis hjälpa mig nu, så nu ska det väl bli någon ordning på det hela! Får man hoppas! I värsta fall så får jag väl skippa det här med monogram, jag tror jag överlever utan monogram också, men det vore roligt att ha en lite mer personlig prägel på våra trycksaker....
  • Barret

MoonGirl:
    Jag kör med tejp från Biltema! Jag köpte min första rulle förra sommaren och den räcker fortfarande... nu har jag med den rullen kanske gjort 35 inbjudningskort och minst lika många julkort/födelsedagskort etc. Så jag tror du klarar dig på en!

Om ni inte får ordning på monogramet så kan jag hjälpa dig. Jag tycker också att photoshop kan spöka lite så jag använder mig av ett annat program för att bestämma storlek och skriva ut. Säg till bara så kan jag skapa PDF:er till er som du bara kan skriva ut!

• mysan31

moongirl: Vem har gjort monogrammet åt dig...Det var jättefint...
    Vad heter den som du har valt...

• Elide

Om mindre än 24 timmar så åker vi.....Jippi!!

• mysan31

tessisen: Ha det så kul nu i thailand så hörs vi mer när ni kommer hem...
    kollar din blogg sen hur ni har det...
    Ha det bra...

• MoonGirl

Alla: Vi har suttit och hållt på med inbjudningskorten i ett par dagar nu. Vi ska ha sådana här pärlemo-brads (som egentligen är till scrapbooking) i våra trycksaker till bröllopet. Vi har satt dit pärlemo-bradsen i alla våra inbjudningskort nu. Sedan skulle jag på stan igår eftermiddag och köpa flera "brads" till festprogrammet och till vigselprogrammet och det är slut på Panduro!!Det finns inte fler att köpa! Ev. så var "bradsen" slut i lager också!! TYPISKT! Vi hade ju tänkt ha de här pärlemo-bradsen i ALLA våra trycksaker!!! Jag ska ringa till Panduro senare idag (lördag) och fråga om de kan kolla med dem i Malmö (lagret) om de kan beställa hem fler pärlemo-brads ändå på något sätt. Annars får jag försöka kolla runt med andra Panduro-affärer. Det kan ju finnas brads kvar i butikerna, att de inte är slut där. Min bror i Stockholm, jag får fråga honom om han kan besöka Panduro där. Jag tänkte ev. ringa butiken där senare idag och kolla med dem.

Åhhhh! Först ska det krångla med monogrammen och sedan nu med de här pärlemo-bradsen!!! Jag blir nog aldrig klar med mina trycksaker!!! Gaaah!

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-12-12 20:19:44 följande:
    moongirl: Vem har gjort monogrammet åt dig...Det var jättefint...Vad heter den som du har valt...
    Tack för att du tyckte om monogrammen! Det blir monogrammet där det står Sara och Mikael och ett hjärta i bakgrunden. Antingen den mörkgröna versionen eller den ljusgröna versionen. Har inte bestämt mig ännu vilken av dem det blir. Det är en tjej här på bt som har gjort monogrammen till mig.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-12 11:05:48 följande:
    MoonGirl:Jag kör med tejp från Biltema! Jag köpte min första rulle förra sommaren och den räcker fortfarande... nu har jag med den rullen kanske gjort 35 inbjudningskort och minst lika många julkort/födelsedagskort etc. Så jag tror du klarar dig på en!Om ni inte får ordning på monogramet så kan jag hjälpa dig. Jag tycker också att photoshop kan spöka lite så jag använder mig av ett annat program för att bestämma storlek och skriva ut. Säg till bara så kan jag skapa PDF:er till er som du bara kan skriva ut!
    Tack för omtanken! Jag vill gärna ha din hjälp! Det har inte ordnat sig med monogrammet .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2