• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

MoonGirl:
    Jo vi har bestämt hur vi ska skriva vägbeskrivningen.. Såhär blev det: "Tag avfart 137 från E18 mot Tortuna. Tag höger vid första rondellen mot Tortuna (precis vid Statoil). Efter bostadsområdet tag vänster mot Badelunda kyrka. Tag vänster vi T-korsning mot Badelunda kyrka."

Du får väl säga till om/när du valt ut storlekarna på monogrammen... om du vill att jag ska optimera pappret lite... Annars funkar det kanske sådär..!?

MoonGirl och miss u:
    Tårtan är uppbyggd av ett lager passionsfruktmousse och ett lager med chokladmousse. Toppen kommer vara garnerad med mörk choklad och vita chokladbitar på sidorna samt vit choklad som långa bitar på toppen.. Mums mums!

• Elide

Nopp ar inge svårt alls. Phuket är ju inte så stort egentligen så de flesta verkar känna till den här nere. Skräddaren hette Her and Him tror jag att det var. De finns här i Kata och även i Phuket stad. Matte blev väldigt nöjd med sin kostym. Kvaliteten var jätte bra och det var otroligt bra sytt. De lägger ner en hel del arbete på sina kläder. Kan rekomendera dom. De var väldigt trevliga och duktiga. Har kollat på lite tyger mest genom fönstrena bara. Står man för länge på ett ställe så tror de att man är intresserade och ska dra med en in i butiken. Alla försäljare är så här. De finns försäljare nästan överallt även på stranden. Blir lite drygt i längden.
    Nej ska ut och shoppa lite till nu. Undrar du över nått mer så fråga bara.
    miss u skrev 2008-12-22 07:02:32 följande:

Vad kul att höra ifrån dig! Jag är också en trogen bloggläsare. Helgmarknaden låter spännande! Var det svårt att hitta dit?Vilken skräddare valde Matte att sy upp sin kostym hos? Vad fick han betala för den? Jag har bestämt mig för att kolla in tygerna på plats innan jag bestämmer mig för om jag ska sy upp där eller inte. Har du kollat nåt på tyger?Låter såå underbart att dagens stora problem är om man ska ligga vid poolen eller bada i havet. Längtar sååå!Idag är förhoppningsvis min sista arbetsdag på 4 veckor! Ska köra järnet så jag slipper komma hit i morgon. En fördel med att jag själv kan planera mitt arbete. Dagen började ju bra med att hänga här..
  • miss u

Vi kommer bo i Karon, som ligger typ 2 km norr om Kata som jag har fattat det som. Lär säkert finnas en hel hög med skräddare där också. Hur lång tid tog det för honom att få kostymen upp sydd och vad kostade den? Kunde han pruta på priset? Vad har du shoppat för nåt hittills?

Såg era bilder på Facebook. Fanta Sea verkar kul. Var det värt att åka dit? Fattade inte riktigt var det låg nånstans?

Vad använder ni för solskydd? Tänkte köra med solfaktor 40 kanske två första dagarna och sen sänka ner till 24, 12 och 8 ju längre tiden går. Vettig idé?

Det var mina frågor så här långt. Ha en bra shoppingdag!

Tessisen skrev 2008-12-22 13:13:25 följande:
    Nopp ar inge svårt alls. Phuket är ju inte så stort egentligen så de flesta verkar känna till den här nere. Skräddaren hette Her and Him tror jag att det var. De finns här i Kata och även i Phuket stad. Matte blev väldigt nöjd med sin kostym. Kvaliteten var jätte bra och det var otroligt bra sytt. De lägger ner en hel del arbete på sina kläder. Kan rekomendera dom. De var väldigt trevliga och duktiga. Har kollat på lite tyger mest genom fönstrena bara. Står man för länge på ett ställe så tror de att man är intresserade och ska dra med en in i butiken. Alla försäljare är så här. De finns försäljare nästan överallt även på stranden. Blir lite drygt i längden.Nej ska ut och shoppa lite till nu. Undrar du över nått mer så fråga bara.miss u skrev 2008-12-22 07:02:32 följande:
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-22 10:31:44 följande:
    MoonGirl:Jo vi har bestämt hur vi ska skriva vägbeskrivningen.. Såhär blev det: "Tag avfart 137 från E18 mot Tortuna. Tag höger vid första rondellen mot Tortuna (precis vid Statoil). Efter bostadsområdet tag vänster mot Badelunda kyrka. Tag vänster vi T-korsning mot Badelunda kyrka."Du får väl säga till om/när du valt ut storlekarna på monogrammen... om du vill att jag ska optimera pappret lite... Annars funkar det kanske sådär..!?MoonGirl och miss u:Tårtan är uppbyggd av ett lager passionsfruktmousse och ett lager med chokladmousse. Toppen kommer vara garnerad med mörk choklad och vita chokladbitar på sidorna samt vit choklad som långa bitar på toppen.. Mums mums!
    Vilken bra vägbeskrivning till Badelunda kyrka! Är det OK om vi också tar denna vägbeskrivning? Hur skulle ni göra, skulle ni ha med denna vägbeskrivning i inbjudningskortet (bifogat papper)?

Jag säger till när vi har valt ut storlekarna på monogrammen! Jag mailar dig då. Tusen tack för hjälpen!

Vilken mumsig fyllning i tårtan!! Mumma!!

Vi har bakat lussekatter i mängder idag som vi ska ta med oss till Fagersta när vi träffar släkten. Vi tar även med oss en massa choklad som vi har fått idag. Jag mår illa av all choklad, folk måste hjälpa till att äta upp det! sedan tar vi med oss en massa julklappar och ett glatt humör!
  • Barret

MoonGirl:
    Ni får jätte gärna använda er av vår vägbeskrivning, jag kan inte garantera helt att den är korrekt, men gästerna får väl kämpa lite för att hitta rätt i sånna fall eller vad tycker du? ;o).
    Om några timmar lämnar jag Västerås för att fira jul i Örebro, sen är jag hemma en liten sväng på torsdag kväll och fredag morgon sen lämnar vi Sverige på ett tag. Men maila om monogramen så får jag fixa det när jag kommer hem...
    Tårtan är jätte god, jag kan intyga, åt nästan halva själv *slurp*

Choklad är gott till en viss gräns, vi har en hel hög choklad här hemma också... Man får väl offra sig till kvällen :o).

Ha en underbar jul nu tjejer och ett fantastiskt mysigt nyår så ses vi efter 10 januari, bruna och fina ;o) Förhoppsningsvis.

• Barret

MoonGirl:
    Vi har faktiskt satt fast en liten lapp på våra inbjudningskort med lite "Bra att veta"-information. Där står vägbeskrivningen, att dom behöver ha lite pengar med sig om de vill köpa något efter middagen i baren samt boendeförslag. Tänkte att det kanske är lätt att tappa bort en löst liggande lapp så det fick bli så.. Blev ganska fint ändå!

• Lissdaniels

8 februari är det bröllopsmässa i stadshotellet! {#lang_emotions_smile}

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-23 13:09:38 följande:
    MoonGirl:Ni får jätte gärna använda er av vår vägbeskrivning, jag kan inte garantera helt att den är korrekt, men gästerna får väl kämpa lite för att hitta rätt i sånna fall eller vad tycker du? ;o).Om några timmar lämnar jag Västerås för att fira jul i Örebro, sen är jag hemma en liten sväng på torsdag kväll och fredag morgon sen lämnar vi Sverige på ett tag. Men maila om monogramen så får jag fixa det när jag kommer hem... Tårtan är jätte god, jag kan intyga, åt nästan halva själv *slurp*Choklad är gott till en viss gräns, vi har en hel hög choklad här hemma också... Man får väl offra sig till kvällen :o).Ha en underbar jul nu tjejer och ett fantastiskt mysigt nyår så ses vi efter 10 januari, bruna och fina ;o) Förhoppsningsvis.
    Tack, vad snällt!

Japp, jag ska maila och berätta vilken storlek på monogrammen.

Hoppas ni får det riktigt skoj när ni är utomlands! Avis! Vill också åka iväg till varmare breddgrader!!

Själv håller jag på att packa... flyttlasset går 10/1!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-23 13:14:21 följande:
    MoonGirl:Vi har faktiskt satt fast en liten lapp på våra inbjudningskort med lite "Bra att veta"-information. Där står vägbeskrivningen, att dom behöver ha lite pengar med sig om de vill köpa något efter middagen i baren samt boendeförslag. Tänkte att det kanske är lätt att tappa bort en löst liggande lapp så det fick bli så.. Blev ganska fint ändå!
    Ja, men vad smart! Vill gärna se ditt inbjudningskort över en fika framöver! Vi får väl se till att ta en fika efter den 10/1!

Visst skulle ni också ha kuvertavgift? Skulle ni ta en kuvertavgift på 350 :- eller 250 :- per person?

Ska ni ha en toastmadam eller toastmaster? Om ni ska ha det, har ni skrivit dit namnet på personen/personerna på inbjudningskortet? Jag kanske har frågat det förut, men jag har minne som en guldfisk
  • MoonGirl
    Lissdaniels skrev 2008-12-23 14:10:15 följande:
    8 februari är det bröllopsmässa i stadshotellet!
    Vad kul!! Kan man betala när man kommer in till stadshotellet eller är det endast förköpsbiljetter som gäller? Vet du?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2