• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Hej och välkommen,
    Det är bara att känna sig som hemma här i tråden och försöka hänga med :o).
    Hur kommer det sig att ni ska gifta er i Västervik? *nyfiken*

Jag får också rekomendera Ruths här i Västerås, jag har köpt min brudklänning där och dessutom hyrt en klänning till min tärna där! Dom är jätte snälla.

• Barret

Åh, suck... citatet försvann... sista inlägget #201 var i alla fall till Cordula!

Cordula skrev 2009-01-05 23:39:11 följande:
    Hej allihopa!Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
  • flower75

Snacka om otur *L* JA då är det väl bara att åka till Hallsta och hämta dem då *L* Har kollat Arbhages dem hade mycket gott. Bröllopsplanerna går bra, vi ska börja göra klart inbjudningskorten, skriva ut dem och fixa med kuverten. Helgen som kommer ska vi ner på stan och kolla ringar igen och så ska vi till duka + Cervera och lämna önske lista.
    Vi kommer inte att ha med barn, dem ända är våran dotter & min systerdotter. Skulle alla barn vara medbjudna så skulle vi bli över 100 pers. Det är 80 bjudna nu så *L* Vi ska ha en buffè hade vi tänkt. Pratade lite med svärmor i går om det. Så just nu lutar det åt 4 sorters olika pastasallader, och sen snittar av nått slag. Till pastasalladerna ska det finnas soltorkade tomater, fetaost mm som gästerna kan plocka a själva. vad ska ni ha då??? Sen så kommer vi ha vin och öl till maten, sen blir det bar till självkostnadspris.

MoonGirl skrev 2009-01-10 22:24:03 följande:
    Jo, det går bra! skulle greja med inbjudningskorten ikväll, då jag upptäckte att de ligger nerpackade i en kartong och kartongen ligger i huset i Hallsta. Ha ha! Har försökt komma på vilken storlek jag ska ha på monogrammen på våra trycksaker.... har du kollat in Arbhages hemsida? Ang catering?! Hur går det annars med bröllopsplanerna? Ska ni bjuda med barn till bröllopet? Ska ni ha buffé eller trerätters-middag?
  • Elide

Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...
    Vi måster absolut ta en fika snart..
    Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...

• Rebellen75

Vi ligger inte bra till alls. Måste nog gå och köpa inbjudningskort snart. . Fixa maten? Vem? Har ingen aning om något känns det som men nu känns allt så trist när man ej ens inte vet om det blir brölopp i vår eller ej.

har planerat detta datum i över ett år - Har man gått ner i vikt som man tängt- NEJ inte ens ett kilo. Gud vad jag låter tråkig.

Är ganska trött just nu har jobbat i 12 timmar nu så huvudet börjar tröttna. Väntar just nu på skjuss hem.

• Barret

Tessisen skrev 2009-01-12 15:48:39 följande:

Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...Vi måster absolut ta en fika snart..Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...
    Vad är det som krånglar? Är det något jag/vi kan hjälpa till med? Men ja, jag hade också gärna stannat på andra sidan jorden, i värmen där själen fått ro.

Vad sägs om en fika nästa vecka?
  • This Is Me Now

hej! Hur vet ni vilka bröllopsmässaor som är på gång i Västerås? Har hört om en gratis mässa den 24:e på Hakon Hotell men hittar ingen info, sen något på stadshotellet den 8:e. vet ni var man kan hitta mer info??

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-11 11:04:57 följande:
    Hej alla!!!Nu är även jag tillbaka i verkligheten och i kylan. Våra två veckor på Bali var verkligen underbara! Vi bodde i en ganska liten by och det kändes som att vi fick uppleva det riktiga Bali utan stora svärmar med turister vilket var super kul. Och ja, även om jag gärna skulle åka iväg igen så är det också ganska skönt att vara hemma. MoonGirl:Jag tycker också vi borde ta en fika snart! Det är ju så spännande att få se allas inbjudningskort och prata lite. Sen har vi ju lite att diskutera om helgen som börjar närma sig... Kanske är bra att planera lite innan så vi inte står där som frågetecken och kameran i handen *skrattar lite för mig själv*Du undrade om vi skulle ha kuvertavgift och det ska vi. Vi bestämde oss tillslut för 300 kronor per person. Vi har inte nämnt namnet på vår toastmaster i ibjudningskorten, han tyckte inte det behövdes själv heller.. miss u:Vad roligt att du har beställt en klänning, hurra!!! Glöm inte att ta massor med bilder på den för vi vill ju se sen! Får man fråga vad du fått betala?
    Välkommen hem!! Har du fått mitt mail?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-12 15:48:39 följande:
    Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...Vi måster absolut ta en fika snart..Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...
    Vad är det som är krångligt? Kan jag hjälpa till på något sätt? Har du beställt någon klänning ännu?
  • Barret

This Is Me Now skrev 2009-01-12 20:29:55 följande:

hej! Hur vet ni vilka bröllopsmässaor som är på gång i Västerås? Har hört om en gratis mässa den 24:e på Hakon Hotell men hittar ingen info, sen något på stadshotellet den 8:e. vet ni var man kan hitta mer info??
    Jag har en kompis som har någon kontakt... och detta är vad jag hittills fått fram om mässan. Jag ska höra med henne om det kostar något och hur man i sånna fall köper biljetter....

Den 8 februari är det bröllopsmässa här i västerås på statshotellet kl 13-17. Västerås sömmerskor/skräddare, florister och cateringfirmor träffas på samma ställe. Kl 14 och 16 är det visning.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2