• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-01-16 05:07:57 följande:

Hej pa er dar hemma!Nast sista dagen har i Thailand. Kanns bade bra och daligt. Lite skont ska det allt bli att fa komma hem.Igar hamtade vi ut vara klader!! Dom blev jattefina! Tror vi varit hos skraddaren runt 7-10 ganger och provat eller bara druckit ol. Klanningen blev inte riktigt som jag hade tankt mig, men jattefin anda. Far se till att lagga ut nan bild sen nar jag kommer hem.For mig skulle det funka med fika pa onsdag nasta vecka, iallafall som jag vet nu. Skulle vara kul att traffa alla igen.Barret: Bra ide med hotellrum. Kanns ju lite lyxigare. Kan du inte kolla hur mycket det kostar? Kanns dock lite porrigt att hyra hotellrum per timme eller vad det blir, men vad gor det. Dags att pressa lite i solen. Ha det gott!
    Hej!!

Hoppas ni har haft det bra i Thailand!!

Jag är jättenyfiken på din klänning! Du får ta kort på klänningen när du kommer hem sedan!!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-16 13:32:26 följande:
    Usch här tryter verkligen motivationen och lusten att ta tag i bröllopsplaneringen. Måste verkligen ha en fika på onsdag. Vet inte om jag kan på lördag. Vet på onsdag förhoppningsvis.
    Nej, vad jobbigt att inte motivationen infinner sig riktigt....

Säg till om du har tid/lust med en promenad snart!!

Går det bra att läsa psykologiböckerna? Säg till om du behöver någon hjälp. Jag har ju läst den där kursen förut...
  • MoonGirl

Om vi inte ska till huset och greja eller packa ner allt i kartonger inför flytten den 24/1, så följer jag gärna med och fikar! Det skulle vara så kul att träffa er igen! Jag kan lämna besked i början på nästa vecka!

• MoonGirl

Igår var jag och köpte ett träningskort, blir Nautilus-träning!!!

• mysan31

moongirl: Vad fick du betala för natulius kortet,är det för ett år...
    Känner att jag ochså måste ta och börja träna...

Även jag har lagt bröllopsplanerna åt hyllan ett tag
    över julen och känner att jag måste komma in i det nu...
    Jag måste börja med mina inbjudningskort och skicka dom snart
    känner jag...Vi har satt den 10 april på o.s.a datum...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-16 23:18:29 följande:
    moongirl: Vad fick du betala för natulius kortet,är det för ett år...Känner att jag ochså måste ta och börja träna...Även jag har lagt bröllopsplanerna åt hyllan ett tagöver julen och känner att jag måste komma in i det nu...Jag måste börja med mina inbjudningskort och skicka dom snartkänner jag...Vi har satt den 10 april på o.s.a datum...
    Jag fick betala 2200 kr för mitt träningskort och det är ett årskort och då ingår gymning, spinning & simning. Jag köpte kortet i Hallsta och ska träna där
  • flower75

Hej ville bara kolla om nån av er som är här har en sida på weddingannoucer???
    För jag har nämligen problem på den. Helt plötsligt så kan jag inte skriva åäö, har gått hur bra som helst innan. Nå här som har samma problem.

Tack

• Cordula
    Barret skrev 2009-01-14 07:29:50 följande:
    St:a Gertruds är ju jätte fin! Har ni bestämt var ni ska ha festen? Nyfiken i en strut såklart :o).Jag är 83:a så vi har säkert gått på samma skola i alla fall under ett år på gymnasiet. Och nu har du hamnat i Västerås, hur kommer det sig? Nej det är inte alls långt till den stora dagen för oss. Känns väldigt spännande. Planeringen flyter på ganska bra, det stora just nu är att få klart alla trycksaker.. Inbjudningarna gick ut innan jul med stämpeln "får ej öppnas förrän 24 december" så nu börjar även anmälningarna trilla in.
    Hej!

Här verkar det råda full aktivitet, har varit borta hela helgen, där av min frånvaro :).
    vi ska ha festen på kanotklubben, rätt litet men billigt och bra, Blir nog fint om man dekorera å så. Min sambo fick ett jobb i köping och då hamnade vi här, bodde i Uppsala innan. Du då? har du bott här länge?

Trycksaker verkar som ett stort projekt, har börjat tänka kring våra..verkar som att det kommer bli myvket att fixa, förstår om du har mycket att göra just nu.

Eftersom jag är nyfiken i en strut, vad är secretbox?
  • Elide

Hittat en klänning. Första bilden i mitt galleri. Vad tycker ni? Det är snörning bak så jag tänkte man kunde få in det röda där genom att byta till ett rött band i snörningen. Vad säger ni? Behöver råd?

• mysan31

Alla: Blir det nån fika på onsdag...
    Jag hänger med i allafall och fikar och får lite mer inspitation
    på vad ni har gjort....
    Vi får även prata om när vi ska boka in secret boxen,men det kan vi ta på onsdag...
    Jag tar med mig mina nya bröllopstidningar som jag har köpt,
    får se om jag hinner göra klart mitt inbjudningskort så får ni se hur det blev...
    Nu ska jag snart till jobbet...
    Ha det bra alla...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2