• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Jag har en fundering till secret boxarna... man kanske ska ta bilderna på ett hotellrum? Jag menar, om man delar på kostnaden så blir det ju inte många kronor var. Läste om andra som hade gjort det och kanske är det lättare att få till lite fina bilder där än i hemmamiljön? Vad tror ni?

• miss u

Hej pa er dar hemma!

Nast sista dagen har i Thailand. Kanns bade bra och daligt. Lite skont ska det allt bli att fa komma hem.

Igar hamtade vi ut vara klader!! Dom blev jattefina! Tror vi varit hos skraddaren runt 7-10 ganger och provat eller bara druckit ol. Klanningen blev inte riktigt som jag hade tankt mig, men jattefin anda. Far se till att lagga ut nan bild sen nar jag kommer hem.

For mig skulle det funka med fika pa onsdag nasta vecka, iallafall som jag vet nu. Skulle vara kul att traffa alla igen.

Barret: Bra ide med hotellrum. Kanns ju lite lyxigare. Kan du inte kolla hur mycket det kostar? Kanns dock lite porrigt att hyra hotellrum per timme eller vad det blir, men vad gor det.

Dags att pressa lite i solen. Ha det gott!

• Barret

Frågan är hur många timmar vi behöver... Man kanske inte kan boka ett rum per timma? *funderar* Hur många är det som ska vara med och ta korten?

miss u:
    ja du måste absolut lägga upp kort när du kommer hem, jag är jätte nyfiken! Hoppas ni får en trevlig resa hem.

• Elide

Usch här tryter verkligen motivationen och lusten att ta tag i bröllopsplaneringen. Måste verkligen ha en fika på onsdag. Vet inte om jag kan på lördag. Vet på onsdag förhoppningsvis.

• mysan31

Jag kan ta en fika på onsdag...

Barett: Jag ska vara med och ta secret boxen...

• Barret

Då får vi ta och peppa dig lite extra på onsdag!!!

Tessisen skrev 2009-01-16 13:32:26 följande:
    Usch här tryter verkligen motivationen och lusten att ta tag i bröllopsplaneringen. Måste verkligen ha en fika på onsdag. Vet inte om jag kan på lördag. Vet på onsdag förhoppningsvis.
    [/citat]

Vi får prata mer on boxen på onsdag då och se hur vi ska göra! Det är ju ingen panik med att bestämma något. Bara man själv har klart för sig vad man vill så att man har med sig rätt grejer och så.
    mysan31 skrev 2009-01-16 17:28:59 följande:
    [citat]
    Jag kan ta en fika på onsdag...Barett: Jag ska vara med och ta secret boxen...
  • Barret

Hum.. vad konstigt inlägget blev... Tessisen hade ju bara skrivit det första... Sen försökte jag svara mysan31... Aja, ni fattar väl hur det var tänkt :o).

• MoonGirl

Hej brudar!

Idag har jag varit på stan i ett par timmar och tittat på vigselringar! Jag har fastnat för Schalingsringarna! De är superfina!

Den ring som jag har fastnat för finns i mitt bildgalleri. Funderar starkt på att välja den. Min blivande man måste naturligtvis följa med och titta på ringen också och godkänna mitt val .

Vad tycker ni om ringen?

Nu till min fundering... vår förlovningsring är i en "kupad" modell och jag funderar på att ha en ring som också är kupad och samma bredd & höjd som förlovningsringen för att den ska matcha ihop bra. Denna bid på ringen som finns i mitt bildgalleri har samma bredd och höjd som min förlovningsring och i kupad-modell. Det borde väl se bra ut att ha det så? Jag provade också ringar som hade större bredd och höjd och mer i rakare modell och det såg bara så konstigt ut att ha det så tillsammans med förlovningsringen....

• MoonGirl

Jag menar förstås Schalins ringar.... skrev lite fel

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-13 11:28:00 följande:
    Hejsan och tack :o)Jag har gått ditt mail, har bara inte hunnit med att fixa det ännu. Hinner nog inte idag och i morgon heller men sen börjar det lugna ner sig lite igen! Hur är det med dig annars då?
    Ingen fara, fixa det när du har tid! Jag kommer inte att kunna greja med monogrammen förräns i slutet på januari, för jag har packat ner alla bröllopsgrejer i en kartong och kartongen ligger just nu i huset .

Allt är bara bra här! Har varit nere på stan idag och kollat på vigselringar Kul, kul!

Bröllopsplaneringen går sakta framåt här, känner att jag måste flytta innan jag kan ta tag i planeringen ordentligt. Idag ringde min frisör som ska fixa min bruduppsättning och hon frågade när vi skulle fotograferas (hade glömt att tala om det för henne). Vi kom överens om att jag skulle komma till frissan kl 8.30 på vår bröllopsdag. Sedan har jag bokat en tid för konsultation, ca två veckor innan bröllopet, så nu är det fixat i alla fall.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2