• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • mysan31

Alla: 16.00 -16.30 passar bra för mig att fika...
    Bredbar är det bästa stället...

Barett: har du kollat upp hur mycket det kostar att hyra ett
    hotellrum

• Barret

Nej jag har inte kollat det än, det var ingen som svarade på hur mycket tid vi behöver... skulle i och för sig kunna ringa och höra om man överhuvudtaget kan boka "per timma"..

Vilka hotell är egentligen alternativ?

mysan31 skrev 2009-01-19 21:34:14 följande:
    Alla: 16.00 -16.30 passar bra för mig att fika...Bredbar är det bästa stället...Barett: har du kollat upp hur mycket det kostar att hyra etthotellrum
  • miss u

Barret: Grattis till viktnedgången! Bra jobbat. Hur mycket till hade du tänkt gå ner? Jag ska sätta igång ordentligt med träningen igen nu, så får vi se vad det ger för resultat. Får ju inte gå ner för mycket för då passar ju inte klänningen.

Jag tror att vi kommer att behöva hela kvällen för fotograferingen på lördag, kanske från kl 17 eller nåt sånt. För egen del spelar det inte så stor roll vilket hotell vi tar. Gärna nånstans man kan ta sig med buss, för det lär bli det färdsättet för min del.

Är föresten tillbaka på jobbet igen, därav alla prickar över å,ä och ö. Lite segt att komma igång.

Sen kan jag tyvärr inte fika på onsdag. Vi har fortfarande massor att greja med hemma efter resan. Måste ju ta ner alla julgrejer bland annat! Men jag tar gärna del av era idéer inför lördag.

• Elide

Välkommen hem miss u!!! Är ingen höjdare att vara åter i det kalla och ruggiga Sverige igen va? Tycker iallafall inte jag. Jag längtar fortfarande tillbax. Synd att du inte kan komma imorron. Men lär ju bli några fika stunder tills det är dax för oss. Är väldigt nyfiken på klänningen och få höra vad ni har gjort där nere.

Ha en skön dag!!

• miss u

Tackar så mycket! Jag tycker faktiskt att det är lite skönt att vara hemma också. Borta bra, men hemma är ändå bäst på nå vis. Blev väldig kontrast att kliva ut från planet i kjol och se snö. Tycker att jag är blek, men om jag jämnför med mina jobbarkompisar är det inte så illa ändå.

Om du ska vara med på lördag så kan vi ju prata ikapp då. Skulle du föresten fixa nå tjejer som kan sminka oss?

Tessisen skrev 2009-01-20 08:48:32 följande:
    Välkommen hem miss u!!! Är ingen höjdare att vara åter i det kalla och ruggiga Sverige igen va? Tycker iallafall inte jag. Jag längtar fortfarande tillbax. Synd att du inte kan komma imorron. Men lär ju bli några fika stunder tills det är dax för oss. Är väldigt nyfiken på klänningen och få höra vad ni har gjort där nere. Ha en skön dag!!
  • Elide

Vet inte än om jag kan på lördag. Föhoppningsvis så vet jag imorron. Skulle ha kommit nån och hjälpt oss med sminket, men hennes dotter är sjuk så det blir nog inte så.

• miss u

Trist att det inte funkade med sminket. Vi ska inte skjuta på hela fotograferingen, så att vi får sminkningen och vi hinner kolla upp hotellrum? Kanske bara jag som tycker att det känns lite stressigt? Var iofs min idé från början med det här datumet.

Vad säger ni andra?

Tycker ni att det känns okej så kör vi på det som vi sagt. Hoppas att du kan komma Tessisen!

Tessisen skrev 2009-01-20 10:43:05 följande:
    Vet inte än om jag kan på lördag. Föhoppningsvis så vet jag imorron. Skulle ha kommit nån och hjälpt oss med sminket, men hennes dotter är sjuk så det blir nog inte så.
  • Barret

Tack tack. Ja, jag har tänkt att tappa ytterligare ca 5 kilo. Sen känner jag mig nog ganska nöjd. Köpte värdens bästa grej på viktväktarna igår. En liten miniräknare. Den ser inte mycket ut för världen men den är smidigt att ta med och där kan jag skriva in precis vad jag stoppar i mig, hur mycket jag tränar och dessutom räknar den ut hur mycket jag "har kvar" att äta resten av dagen. Toppen toppen. Nog om det.

Jag kollade lite på hotell och det verkar vara mycket som är fullbokat till helgen. Jag föreslår att vi är hemma hos oss i alla fall. Däremot tycker jag vi ska börja lite tidigare. Kan vara fint att få några bilder med lite bättre dagsljus och eftersom mörkret faller redan vid 4 tiden kanske det skulle vara bra att träffas vid 2-3? Är det för tidigt för er? Jag har sparkat ut min sambo. Jag behöver nog lite vin.

miss u skrev 2009-01-20 08:36:02 följande:

Barret: Grattis till viktnedgången! Bra jobbat. Hur mycket till hade du tänkt gå ner? Jag ska sätta igång ordentligt med träningen igen nu, så får vi se vad det ger för resultat. Får ju inte gå ner för mycket för då passar ju inte klänningen. Jag tror att vi kommer att behöva hela kvällen för fotograferingen på lördag, kanske från kl 17 eller nåt sånt. För egen del spelar det inte så stor roll vilket hotell vi tar. Gärna nånstans man kan ta sig med buss, för det lär bli det färdsättet för min del.Är föresten tillbaka på jobbet igen, därav alla prickar över å,ä och ö. Lite segt att komma igång.Sen kan jag tyvärr inte fika på onsdag. Vi har fortfarande massor att greja med hemma efter resan. Måste ju ta ner alla julgrejer bland annat! Men jag tar gärna del av era idéer inför lördag.
  • Barret

Vi kan skjuta upp det om ni vill... Fast då kan vi nog inte vara hos oss, svårt att motivera att han ska åka bort en helg till ju... Men om det inte blir nått så åker jag med honom i helgen så för mig spelar det ingen roll.

• miss u

Barret: Känner du att det funkar att vi är hos er så är det ju lugnt. Min sambo ska iväg på bandy (så det blir ingen grabbkväll hos oss) så jag är "fri" på lördag. Kanske dumt att planera in en annan helg. Du får bestämma om det funkar för dig.

Så du vill att vi ska dricka vin från kl 14? Har du nåt att ljussätta med annars? Kommer ju bli rätt mörkt. Man kanske kan ta en massa stearinljus.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2