• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • mysan31

moongirl: Har ni bestämt vad ni ska ha för mat hos arbhagen...
    Ni skulle väl ha 3 rätters..

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-09 23:22:07 följande:
    moongirl: Har ni bestämt vad ni ska ha för mat hos arbhagen...Ni skulle väl ha 3 rätters..
    Vi ska förrätt, huvudrätt och sedan bröllopstårta som efterrätt. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för mat ännu, det är så svårt att välja, det finns så mycket gott! Vad ska ni ha för mat? Buffé eller trerätters?
  • flower75

Hej hopp!!! Jag är här!!! Hur går bröllopsplanerna då för dig/er??

• MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-10 21:40:34 följande:
    Hej hopp!!! Jag är här!!! Hur går bröllopsplanerna då för dig/er??
    Jo, det går bra! skulle greja med inbjudningskorten ikväll, då jag upptäckte att de ligger nerpackade i en kartong och kartongen ligger i huset i Hallsta. Ha ha! Har försökt komma på vilken storlek jag ska ha på monogrammen på våra trycksaker.... har du kollat in Arbhages hemsida? Ang catering?! Hur går det annars med bröllopsplanerna? Ska ni bjuda med barn till bröllopet? Ska ni ha buffé eller trerätters-middag?
  • Rebellen75

Hej Tjejer

Har fått brev från Portättstudion för att bekräfta tid och dag innan allt blir uppbokat på Bröllopsmässan den 8/2. Vi har bokat kl 14 men måste bet bokningsavg för att det ska bli bekräfftat. Den 22 ska vi träffa dem. MEN nu börjar vi fundera ( mest gubben) om vi ska skjuta upp bröllopet till Sep. För vi är fattiga som kyrkråttor just nu efter renoveringen och det känns som vi aldrig kommer hinna. Känns ganska hopplöst just nu. Måste kolla igenom vår budget och räkna mer exakt på allt. Så nu har vi till den 22 och försöka fixa det för då måste vi ha bestämt hur vi ska göra.

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-01-10 22:33:20 följande:
    Hej TjejerHar fått brev från Portättstudion för att bekräfta tid och dag innan allt blir uppbokat på Bröllopsmässan den 8/2. Vi har bokat kl 14 men måste bet bokningsavg för att det ska bli bekräfftat. Den 22 ska vi träffa dem. MEN nu börjar vi fundera ( mest gubben) om vi ska skjuta upp bröllopet till Sep. För vi är fattiga som kyrkråttor just nu efter renoveringen och det känns som vi aldrig kommer hinna. Känns ganska hopplöst just nu. Måste kolla igenom vår budget och räkna mer exakt på allt. Så nu har vi till den 22 och försöka fixa det för då måste vi ha bestämt hur vi ska göra.
    Hej! Det var länge sedan! Hoppas allt är bra!!

Ja, just ja, det är ju bröllopsmässa snart. Antar att det mesta blir uppbokat då (fotograferingstider). Ska du/ni gå på bröllopsmässan?

Det är ju jättetråkigt om ni måste skjuta upp bröllopet till september har ni betalat bokningsavgiften för Brunnby gård? Ja, ni får kolla igenom er budget ordentligt. Vi ska själva renovera lite i vårat hus och det är inte billigt....

Hoppas det löser sig för er och att erat bröllop blir av i maj! Håller tummarna för er!
  • Rebellen75

Det är det enda vi har betalat 1000kr till Brunnby så det får man väll anse att man kastat i sjön om vi skjuter på det.

I sep fyller m2b 40år så vi funderar på och slå ihop festerna till en.

Kan rekomdera Bergströms plattsättning de är riktigt bra men lite dyrare. Men de gör allt och höll tiden de sagt.

Har inte pratat om det men var för ett par år sedan tyckte då inte det var något men då var vi inte så här nära ett bröllopsdatum. Vi får se.

Är det någon fika på gång? Skulle vara kul och se er igen.

• Rebellen75
    Rebellen75 skrev 2009-01-10 23:28:40 följande:
    Har inte pratat om det men var för ett par år sedan tyckte då inte det var något men då var vi inte så här nära ett bröllopsdatum. Vi får se.
    Detta är svaret till om vi skulle gå på mässan, man är lite snabb ibland
  • Barret

Hej alla!!!
    Nu är även jag tillbaka i verkligheten och i kylan. Våra två veckor på Bali var verkligen underbara! Vi bodde i en ganska liten by och det kändes som att vi fick uppleva det riktiga Bali utan stora svärmar med turister vilket var super kul.

Och ja, även om jag gärna skulle åka iväg igen så är det också ganska skönt att vara hemma.

MoonGirl:
    Jag tycker också vi borde ta en fika snart! Det är ju så spännande att få se allas inbjudningskort och prata lite. Sen har vi ju lite att diskutera om helgen som börjar närma sig... Kanske är bra att planera lite innan så vi inte står där som frågetecken och kameran i handen *skrattar lite för mig själv*
    Du undrade om vi skulle ha kuvertavgift och det ska vi. Vi bestämde oss tillslut för 300 kronor per person. Vi har inte nämnt namnet på vår toastmaster i ibjudningskorten, han tyckte inte det behövdes själv heller..

miss u:
    Vad roligt att du har beställt en klänning, hurra!!! Glöm inte att ta massor med bilder på den för vi vill ju se sen! Får man fråga vad du fått betala?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2