• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

Alla: God fortsättning & GOTT NYTT ÅR!!!!!!

• puma74lady

hej känner att jag skulle behöva ett råd,, har 2 näbbar som ska ha mörklila klänningar jag ska ha en vit brudklänning sen har jag en tärna och vi har vissa problem med att hitta en klänning som går i lila nyanser men har sett en klänninh som går i silver.. låter det som en dum ide att köpa den med tanken på färgerna på brudnäbbarna eller kan man ha det så???? e alldeless villrådig

• Elide

Gott Nytt År på er där hemma! Hoppas ni har det bra. Vi ses 2009!

• miss u

Hej på er brudar!

Hoppas julen har varit bra. Var det nån som önskade sig nån bröllopsgrej i julklapp och som fick det? Jag önskade mig inget sånt, men hade visst varit tillräckligt snäll för att få lite klappar ändå.

Här är det förkylt värre, och på lördag åker vi till Thailand! Blir till att sniffa nässpray och äta apelsiner tills vi lyfter. Borde funka.

Gott nytt år på er alla!

• miss u

Jag tycker helt klart att tärnan kan ha silverfärgad klänning. Tycker det kan vara snyggt att bryta av med en annan färg faktiskt. Det hade väl varit annat om tärnan och ena näbben hade lila och den andra silver, men i ditt fall funkar det. Dom kommer ju inte ens gå bredvid varandra, för visst går väl näbbarna före brudparet och tärnan efter? Om din blivande ska ha marsalk kan ju dennes klädsel gå åt det silvriga hållet så matchar ju dom. Lycka till! Tänk inte för mycket.

puma74lady skrev 2008-12-30 09:25:08 följande:
    hej känner att jag skulle behöva ett råd,, har 2 näbbar som ska ha mörklila klänningar jag ska ha en vit brudklänning sen har jag en tärna och vi har vissa problem med att hitta en klänning som går i lila nyanser men har sett en klänninh som går i silver.. låter det som en dum ide att köpa den med tanken på färgerna på brudnäbbarna eller kan man ha det så???? e alldeless villrådig
  • Lissdaniels

MoonGirl skrev 2008-12-29 22:58:25 följande:
    Vad kul!! Kan man betala när man kommer in till stadshotellet eller är det endast förköpsbiljetter som gäller? Vet du?

Jag tror att man kan köpa dem där, de kommer snart börja annonsera om det men jag tror att det är så :)

• puma74lady

miss u skrev 2008-12-30 16:44:09 följande:

Jag tycker helt klart att tärnan kan ha silverfärgad klänning. Tycker det kan vara snyggt att bryta av med en annan färg faktiskt. Det hade väl varit annat om tärnan och ena näbben hade lila och den andra silver, men i ditt fall funkar det. Dom kommer ju inte ens gå bredvid varandra, för visst går väl näbbarna före brudparet och tärnan efter? Om din blivande ska ha marsalk kan ju dennes klädsel gå åt det silvriga hållet så matchar ju dom. Lycka till! Tänk inte för mycket.
    tack för rådet,, kommer att köra på det tärnan ska ha silverfärgad klänning :)
  • This Is Me Now

hej alla västeråsbrudar. Snälla ni hjälp mig!
    I fönstret på Eggeborns foto hänger en reklam för en bröllopsmässa i februari. På stadshotellet tror jag. Det står "Brud och bröllopsmässa" men ingenstans finns det info att hitta om denna mässa!! Har snart finkammat hela Internet

Däremot hittar jag info om en gratis mässa på Hakon Hotell i januari, och det var ju bra... men är det någon som känner till den här andra mässan? Eller andra bröllopsmässor i närheten?
    Please?

• This Is Me Now
    Lissdaniels skrev 2008-12-23 14:10:15 följande:
    8 februari är det bröllopsmässa i stadshotellet!
    men TITTA! Precis vad jag menade!
    Var 17 har du hittat infon?
  • miss u

Ikväll åker även jag till sydliga breddgrader. Verkar som Tessisen tar mitt flyg tillbaka igen, så vi löser av varandra.

Lycka till med flytten!!

MoonGirl skrev 2008-12-29 22:53:35 följande:
    Tack, vad snällt!Japp, jag ska maila och berätta vilken storlek på monogrammen. Hoppas ni får det riktigt skoj när ni är utomlands! Avis! Vill också åka iväg till varmare breddgrader!! Själv håller jag på att packa... flyttlasset går 10/1!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2