• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Cordula

Hej allihopa!

Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.

Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?

• miss u

Hej brudar!

Har kommer varma halsningar fran Thailand. Vet ni, jag har bestallt klanning nu som jag ska fa uppsydd! Det ska bli riktigt spannande att se hur den ser ut. Var till skraddaren igar och prutade ner till ett bra pris for kosym och klanning. Senare idag ska vi kolla nar forsta provningen blir, aningen pa ons eller tors. Kul med egen design.

Hoppas allt ar bra med er, horde att ni hade det kaaaallt! Burr. Sjalv ska jag ta mig annu ett dopp i poolen.

Tessisen: Har ar det inte alls sa mycket mygg. Har iofs fatt typ tva st, men inte sa farligt. Hoppas flygresan hem gick bra.

• Elide

miss u: Va kul att du beställt din klänning. Visst är det härligt där nere. Önskar jag kunde åka tillbax redan imorron. Myggen kommer, på natten. Den första veckan såg vi heller inte så mycket mygg. Tyckte då att det var konstigt att alla gick runt med en massa stora bett på armar och ben. Sedan andra veckan var det vår tur. Så i förebyggande syfte, köp myggmedel. Flygredan hem var seg. Den var hemsk när man fått reda på hur kallt det var hemma. Har ett tips på nått som ni borde göra. Ta en utflykt till Kho Khai Nok och snorklar. Så härligt. Sedan så måste ni åka till Central Festival och Tesco Lotus och shoppa.
    Ha det så skönt där nere!

• MoonGirl

miss u skrev 2009-01-03 10:28:29 följande:

Ikväll åker även jag till sydliga breddgrader. Verkar som Tessisen tar mitt flyg tillbaka igen, så vi löser av varandra. Lycka till med flytten!!
    Vad härligt att ni är nere i Thailand nu. Förstår att ni har det varmt och skönt där nere! Just nu har vi -0.3 grader här, det är ju inte så superduper kallt. Det kunde ju ha varit värre... häromdagen var det ju -15 grader kallt. Huvvaligen!!!

Ja, här hemma står det flyttkartonger överallt och det är inte så lätt när sonen ska vara med och titta vad som ligger i kartongerna. Han har ju lärt sig att åla/kräla, inte krypa (det kanske kommer, eller inte, han kanske skippar krypningen och börjar lära sig gå i stället, who knows?) han ska dra sig upp mot PRECIS ALLT. He he! Tanken var att vi skulle flytta den 10/1, men flytten blir framflyttad till omkring sista januari. Vi håller på att renovera lite i huset, så vi ska fixa det först, innan vi flyttar in i huset. Man får helt enkelt bli van med att bo i ett kartonghav!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-01-06 09:02:18 följande:

Hej brudar!Har kommer varma halsningar fran Thailand. Vet ni, jag har bestallt klanning nu som jag ska fa uppsydd! Det ska bli riktigt spannande att se hur den ser ut. Var till skraddaren igar och prutade ner till ett bra pris for kosym och klanning. Senare idag ska vi kolla nar forsta provningen blir, aningen pa ons eller tors. Kul med egen design.Hoppas allt ar bra med er, horde att ni hade det kaaaallt! Burr. Sjalv ska jag ta mig annu ett dopp i poolen.Tessisen: Har ar det inte alls sa mycket mygg. Har iofs fatt typ tva st, men inte sa farligt. Hoppas flygresan hem gick bra.
    Åhhh, vad roligt att du har beställt klänning nu!!! Hur ser den ut??
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-06 11:55:16 följande:
    miss u: Va kul att du beställt din klänning. Visst är det härligt där nere. Önskar jag kunde åka tillbax redan imorron. Myggen kommer, på natten. Den första veckan såg vi heller inte så mycket mygg. Tyckte då att det var konstigt att alla gick runt med en massa stora bett på armar och ben. Sedan andra veckan var det vår tur. Så i förebyggande syfte, köp myggmedel. Flygredan hem var seg. Den var hemsk när man fått reda på hur kallt det var hemma. Har ett tips på nått som ni borde göra. Ta en utflykt till Kho Khai Nok och snorklar. Så härligt. Sedan så måste ni åka till Central Festival och Tesco Lotus och shoppa. Ha det så skönt där nere!
    Välkommen hem, Tessisen!

Förstår att du längtar tillbaka. Inte för att jag har varit i Thailand någon gång, men det verkar underbart där nere!!!

När börjar du i skolan, nästa vecka väl? Ska du plugga i Västerås eller i Eskilstuna?
  • flower75

hallå, är en vÄsterås tjej som flyttade till den otroligt stora mestropolen Sura för 3 år sen *L* Kul att det finns en länk för Västerås brudar.

Kram

• MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-06 19:31:51 följande:
    hallå, är en vÄsterås tjej som flyttade till den otroligt stora mestropolen Sura för 3 år sen *L* Kul att det finns en länk för Västerås brudar.Kram
    Välkommen hit!

• flower75

tack tack. Kul att hitta några från v-ås. Hur går det för alla er då??? Ska alla gifta sig detta år som är här eller är det nån/några som redan är gifta??

• flower75

Kan varm rekommendera Ruths fest kläder i västerås, mycket bra service med en otroligt bra och go personal. Lycka till *L*

Cordula skrev 2009-01-05 23:39:11 följande:
    Hej allihopa!Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2