• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!

Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!

Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!

Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-12-19 23:00:58 följande:
    Hej tjejerJag finns till fortfarande Moon girl Grattis i efterskott ( jag fyllde också år i tisdags ) Mina syskon kommer på söndag och firar mig. Byggjobbarna blev klara med källaren idag, JIIIIIIPPPPPPIIIII. Det är så himla fint men nu behövs det bara ny inredning också. Idag har jag skurat 2 gånger men det är fortfarande byggdamm kvar, måste vara borta till på sön får man hoppas. Kommer vara ledig hela jul o nyår så nu kanske man kommer och få tid att planera ett bröllop. Skulle behöva någon som kan grilla till ca 90 st. År det någon som har något bra tips?God natt med er alla och ha en underbar jul
    Hejsan! Tack för grattishälsningen! Grattis i efterskott till dig också! Vad kul att du också fyller år den 16/12!! Då är vi några st som fyller år det datumet. Mina bröder fyller ju också år det datumet . Man glömmer inte varandras födelsedagar i alla fall

Vad bra att byggjobbarna är klara med källaren nu!! Var bor ni någonstans förresten?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-20 10:19:20 följande:
    Men oj oj oj...MoonGirl:Grattis i efterskott !!!Rebellen75:Grattis i efterskott till dig också !!!
    Tack för grattishälsningen! OCH TACK för pdf-filen!!!! Har du hunnit ut till Badelunda kyrka förresten? Tänkte på om du har skrivit någon vägbeskrivning till kyrkan ännu?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-20 16:40:31 följande:
    NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!Trevlig helg.
    Vilken smaskig tårta, den såg JÄTTEGOD UT!!! Mumma kardemumma! Nu blev jag sugen på tårta . Vad var det för fyllning i nu igen??
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-12-21 15:04:04 följande:
    Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!
    Hejsan heej! Hoppas ni har det riktigt bra där i Thailand! Tack för grattishälsningen! Hoppas ni har bra väder där borta. Vi har regn här i Västerås idag. Jag har ingen julstämning ännu! Jag vill att det ska komma snö, så att julstämningen kan infinna sig!!

Ha det riktigt bra! God Jul & Gott nytt år till ER också. Ja, 2009 är vårat ÅR, absolut!!!! har ni besökt någon skräddare än då?? Eller köper du någon klänning här i Sverige?!

Kram Kram!
  • MoonGirl

Tessisen: Jag följer din blogg! Kul med 35 graders värme, hääärligt! Solar och badar ni mycket? Du kommer att bli brun som en pepparkaka! och du... det lät inget vidare med rostade larver på lösvikt. Jag hade nog också tappat matlusten, huvvaligen!

Kram!

• Elide

MoonGirl: Vi solar och badar varje dag. Antingen vid poolen eller vid havet. Sambon har redan varit till en skräddare och sytt uppe en jätte fin kostym. Kommer inte att sy upp någon bröllopsklänning men kanske en vanlig fin klänning.
    Hoppas allt e bra med familjen och att ni får en någorlunda vit jul.

• miss u

Vad var det för fotograferingsstilar ni fick kolla på? Kan inte jag få kika lite på dom? Vi kommer förmodligen att anlita en amatör så det vore bra med lite idéer om hur vi ska stå och så.

MoonGirl skrev 2008-12-17 10:52:59 följande:
    miss u skrev 2008-12-16 06:54:11 följande:
    Ja, det känns jätteskönt att personalen på Brunnby gård kan fixa städning efter festen. Hur kul är det att komma och städa själv efter en fest? Ja, det känns så himla skönt att vi har bokat fotograf nu. Vi fick också se bilder på olika fotograferings-stilar. Vi ska välja ut 6 st stilar som vi tycker är fina och träna på de hemma, så blir det bra till bröllopsdagen. Det var tydligen något nytt som de hade börjat med hos den där fotofirman. Vi träffade ju två fotografer i måndags och de var riktigt roliga! Jag skrattade hela tiden. Det blir nog hur kul som helst när vi ses sedan! Visst, de är dyra, men tyvärr känner vi inte någon som kan fota oss. Men det får bli så här. Man får väl hålla kostnaden nere på annat i stället.Gällande smycken på bröllopet så ska jag ha ett pärcolliehalsband på mig. Fick det av sambon i födelsedagspresent igår. Vi var ner på stan häromkvällen, så jag fick välja ut ett halsband som jag ville ha. Nu inför julen så brukar de ju ha erbjudanden, till detta halsband så var det så att man fick med ett par örhängen GRATIS. Jag fick alltså med ett par matchande pärlcollieörhängen på köket. Perfekt!! Jag ska köpa ett pärlcolliearmband lite senare.
  • miss u

Tårtan ser jättegod ut! Vad var det för smak? Har ni bestämt er för vilken ni ska ha?

Barret skrev 2008-12-20 16:40:31 följande:
    NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!Trevlig helg.
  • miss u

Vad kul att höra ifrån dig! Jag är också en trogen bloggläsare. Helgmarknaden låter spännande! Var det svårt att hitta dit?

Vilken skräddare valde Matte att sy upp sin kostym hos? Vad fick han betala för den? Jag har bestämt mig för att kolla in tygerna på plats innan jag bestämmer mig för om jag ska sy upp där eller inte. Har du kollat nåt på tyger?

Låter såå underbart att dagens stora problem är om man ska ligga vid poolen eller bada i havet. Längtar sååå!

Idag är förhoppningsvis min sista arbetsdag på 4 veckor! Ska köra järnet så jag slipper komma hit i morgon. En fördel med att jag själv kan planera mitt arbete. Dagen började ju bra med att hänga här..

Tessisen skrev 2008-12-21 15:04:04 följande:
    Grattis i efterskott Rebellen och MoonGirl!!Skickar några soliga och varma hälsningar från ett härligt Thailand!!Miss u: När ni är här så måste ni bara åka och besöka en helgmarknad som de har lite untanför Phuket stad. Vi har varit där idag. Många fynd blev det. Massa kläder, skor...m.m. Till väldigt bra priser. Ett måste alltså!Ha det så gott alla och ha en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År Alla! 2009 blir vårat år!?!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2