• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Det är några som vet om bröllopet så som våra föräldrar, syskon och några vänner här i Västerås. Men alla utanför Västerås samt resten av släkten på min sida vet ingenting (om de inte öppnat kuverten som de fått hem förståss..)
    Oj oj, tårtan, jo jag tog massor med bilder som jag ska lägga upp såklart, måste bara komma ihåg det när jag är hemma och sitter vid rätt dator. Ska försöka komma ihåg det!

miss u skrev 2008-12-16 09:05:36 följande:

Åh, så kul att du har skickat inbjudningskorten! Var det många som visste om bröllopet innan, eller får dom en chock nu? Hade jag fått ett kuvert där det stod att jag inte fick öppna förrän på julafton så vet jag faktiskt inte om jag hade kunnat hålla mig. Såå nyfiken i en strut!Hur går det med korten på tårtan som ni provsmakade häromveckan?
  • miss u

Vi måste ha Hamncafét städat till kl 12 dagen efter. Får nog se till att göra så mycket som möjligt innan man går och lägger sig. Vi kommer ju bo typ 10 m från festlokalen så det går fort att ta sig dit iaf.

Har du fyllt år? Grattis på födelsedagen i efterskott isåfall! Halsbandet låter jättefint. Kul med matchande örhängen till. Jag köpte ett pärlhalsband + armband när vi var i Kroatien i somras. Får se om jag ska ha det eller om det blir nåt annat köpt i Thailand. Jag har inga hål i öronen, så örhängen behöver jag inte beskymra mig om.

Jag har fått en slags bokningsbekräftelse på mailen nu av ägaren till Hamncafét. Men har bett om att hon ska skriva ut det och skriva på det, och att jag ska skriva på och skicka till henne, så det blir ordentligt gjort. Det är ju ändå inte vilken fest som helst som vi hyrt lokalen till.

Håller med om att tiden går jättefort! Idag är det exakt 7 månader tills vi gifter oss! Hoppas tiden fram tills dess går lika fort.

God jul och gott nytt åt till dig med. Jag lär nog hinna gå in här ett antal gånger till innan det är dagen J.

MoonGirl skrev 2008-12-17 10:52:59 följande:
    miss u skrev 2008-12-16 06:54:11 följande:
    Ja, det känns jätteskönt att personalen på Brunnby gård kan fixa städning efter festen. Hur kul är det att komma och städa själv efter en fest? Ja, det känns så himla skönt att vi har bokat fotograf nu. Vi fick också se bilder på olika fotograferings-stilar. Vi ska välja ut 6 st stilar som vi tycker är fina och träna på de hemma, så blir det bra till bröllopsdagen. Det var tydligen något nytt som de hade börjat med hos den där fotofirman. Vi träffade ju två fotografer i måndags och de var riktigt roliga! Jag skrattade hela tiden. Det blir nog hur kul som helst när vi ses sedan! Visst, de är dyra, men tyvärr känner vi inte någon som kan fota oss. Men det får bli så här. Man får väl hålla kostnaden nere på annat i stället.Gällande smycken på bröllopet så ska jag ha ett pärcolliehalsband på mig. Fick det av sambon i födelsedagspresent igår. Vi var ner på stan häromkvällen, så jag fick välja ut ett halsband som jag ville ha. Nu inför julen så brukar de ju ha erbjudanden, till detta halsband så var det så att man fick med ett par örhängen GRATIS. Jag fick alltså med ett par matchande pärlcollieörhängen på köket. Perfekt!! Jag ska köpa ett pärlcolliearmband lite senare.
  • miss u

Är det nån som har hört av sig än eller är det pli på folk?

Vill se kort på tårtan nuu!

Barret skrev 2008-12-17 16:17:05 följande:
    Det är några som vet om bröllopet så som våra föräldrar, syskon och några vänner här i Västerås. Men alla utanför Västerås samt resten av släkten på min sida vet ingenting (om de inte öppnat kuverten som de fått hem förståss..) Oj oj, tårtan, jo jag tog massor med bilder som jag ska lägga upp såklart, måste bara komma ihåg det när jag är hemma och sitter vid rätt dator. Ska försöka komma ihåg det!miss u skrev 2008-12-16 09:05:36 följande:
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-18 06:57:29 följande:

Vi måste ha Hamncafét städat till kl 12 dagen efter. Får nog se till att göra så mycket som möjligt innan man går och lägger sig. Vi kommer ju bo typ 10 m från festlokalen så det går fort att ta sig dit iaf. Har du fyllt år? Grattis på födelsedagen i efterskott isåfall! Halsbandet låter jättefint. Kul med matchande örhängen till. Jag köpte ett pärlhalsband + armband när vi var i Kroatien i somras. Får se om jag ska ha det eller om det blir nåt annat köpt i Thailand. Jag har inga hål i öronen, så örhängen behöver jag inte beskymra mig om.Jag har fått en slags bokningsbekräftelse på mailen nu av ägaren till Hamncafét. Men har bett om att hon ska skriva ut det och skriva på det, och att jag ska skriva på och skicka till henne, så det blir ordentligt gjort. Det är ju ändå inte vilken fest som helst som vi hyrt lokalen till.Håller med om att tiden går jättefort! Idag är det exakt 7 månader tills vi gifter oss! Hoppas tiden fram tills dess går lika fort.God jul och gott nytt åt till dig med. Jag lär nog hinna gå in här ett antal gånger till innan det är dagen J.
    OK, så det måste vara städat senast kl 12 dagen efter festen hos er också. Var kommer ni att tillbringa er bröllopsnatt någonstans? Vad kostar det att hyra hamncafét?

Ja, jag fyllde år den 16/12, så nu är man ett år åldre . Känns inte så stor skillnad, he he.

Vad kul att du också har ett pärlhalsband! Det är ju så himla fint! Jag kom på att jag har fått ett pärlarmband av min farmor för jättelänge sedan, måste kolla i mitt gamla smyckeskrin som ligger i Fagersta av alla ställen . Jag vet att jag la undan det för många år sedan, för då var det för stort. Men nu kanske det passar. Jag ska se om det matchar mitt halsband och örhängen. Det vore ju jättebra om det gjorde det, för då har jag allt komplett när det gäller smycken inför bröllopet.

Det är ju jättebra om ägaren till hamncafét vill skriva under bokningsbekräftelsen. Det gjorde de på Brunnby gård på vår bokningsbekräftelse också.

Har du handlat klart alla julklappar ännu då?
  • miss u

Kl 12 känns lite tidigt med tanke på att jag och sambon kom upp runt kl 14 (!!) efter sambons lillebrors sambo. Har nog aldrig sovit så länge förut, eller iofs var det sambon som sov och jag väntade på att han skulle vakna.

Vi kommer sova i Hamncafés sjöstuga, en liten stuga som ligger i vattnet utanför. Det kommer bli jättemysigt. Vet inte hur det ska gå med klänningen när jag ska hoppa i båten, men det får bli ett senare problem.

Hoppas att du hittar armbandet. Är ju skönt om man använder sånt som annars bara ligger.

Jag har två julklappar kvar att köpa. Vet vad jag ska köpa så det är rätt lugnt. Blir att trängas på stan på lördag bland alla andra. Är ju en viss charm med det också. Är du klar?

MoonGirl skrev 2008-12-18 08:53:14 följande:
    miss u skrev 2008-12-18 06:57:29 följande:
    OK, så det måste vara städat senast kl 12 dagen efter festen hos er också. Var kommer ni att tillbringa er bröllopsnatt någonstans? Vad kostar det att hyra hamncafét? Ja, jag fyllde år den 16/12, så nu är man ett år åldre . Känns inte så stor skillnad, he he. Vad kul att du också har ett pärlhalsband! Det är ju så himla fint! Jag kom på att jag har fått ett pärlarmband av min farmor för jättelänge sedan, måste kolla i mitt gamla smyckeskrin som ligger i Fagersta av alla ställen . Jag vet att jag la undan det för många år sedan, för då var det för stort. Men nu kanske det passar. Jag ska se om det matchar mitt halsband och örhängen. Det vore ju jättebra om det gjorde det, för då har jag allt komplett när det gäller smycken inför bröllopet. Det är ju jättebra om ägaren till hamncafét vill skriva under bokningsbekräftelsen. Det gjorde de på Brunnby gård på vår bokningsbekräftelse också. Har du handlat klart alla julklappar ännu då?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-18 09:10:56 följande:

Kl 12 känns lite tidigt med tanke på att jag och sambon kom upp runt kl 14 (!!) efter sambons lillebrors sambo. Har nog aldrig sovit så länge förut, eller iofs var det sambon som sov och jag väntade på att han skulle vakna. Vi kommer sova i Hamncafés sjöstuga, en liten stuga som ligger i vattnet utanför. Det kommer bli jättemysigt. Vet inte hur det ska gå med klänningen när jag ska hoppa i båten, men det får bli ett senare problem. Hoppas att du hittar armbandet. Är ju skönt om man använder sånt som annars bara ligger.Jag har två julklappar kvar att köpa. Vet vad jag ska köpa så det är rätt lugnt. Blir att trängas på stan på lördag bland alla andra. Är ju en viss charm med det också. Är du klar?
    Jag har sovit till kl 16.30 en gång i tiden, men då hade jag varit uppe hela natten och jobbat. Jag minns att jag skulle iväg och jobba kl 18 igen och då fick jag liiiite panik! Stressigt värre!

Vad kul att ni ska övernatta i sjöstugan! Vad får ni betala för det? Ingår det i hyrningen av lokalen?

Jag är klar med alla julklappar, känns bra!

Idag fick jag ett recept på lyxiga lussebullar av en kompis. Lussebullar med vit choklad, det lät mumsigt! Tänkte försöka hinna baka imorgon, tänkte nog provsmaka EN i alla fall. Sedan tänkte jag frysa in dem! Är bra att ha lite gott när man får främmande och sedan tänkte jag ta med lite lussebullar till Fagersta så får släkten äta! Är kul att baka och så får andra äta!
  • Barret

Hejsan tjejer,
    Jag är ledsen att jag är så dålig på att skriva, det har varit några turbulenta veckor både på jobbet och mycket att förbereda inför julen där hemma. Bättring bättring!
    Jag har lagt en påminnelse på mobilen nu att lägga upp bilderna på tårtan, så bara jag kommer ihåg att sätta på ljudet när jag lämnar jobbet så ska jag nog komma ihåg att lägga upp bilderna *skrattar lite åt mitt dåliga minne*. Inte konstigt att sambon kallar mig för sin lilla guldfisk.

Allt är bra med mig förutom att jag är vansinnigt trött. Har bestämt mig för att vara ledig måndag och tisdag och det ska verkligen bli underbart med lite sovmorgon. Mamma kommer upp och har med sig badkläderna, så förhoppningsvis blir det lite motion också... Jag har 0,9 kilo kvar ner till min första målvikt.. Den första målvikten är att gå ner 10% av den ursprungliga vikten och ja, det var tänkt att jag skulle lyckas till jul... Håll tummarna.

Stora kramar!

• Rebellen75

Hej tjejer

Jag finns till fortfarande

Moon girl

Grattis i efterskott ( jag fyllde också år i tisdags ) Mina syskon kommer på söndag och firar mig.

Byggjobbarna blev klara med källaren idag, JIIIIIIPPPPPPIIIII. Det är så himla fint men nu behövs det bara ny inredning också. Idag har jag skurat 2 gånger men det är fortfarande byggdamm kvar, måste vara borta till på sön får man hoppas.

Kommer vara ledig hela jul o nyår så nu kanske man kommer och få tid att planera ett bröllop. Skulle behöva någon som kan grilla till ca 90 st. År det någon som har något bra tips?

God natt med er alla och ha en underbar jul

• Barret

Men oj oj oj...

MoonGirl:
    Grattis i efterskott !!!

Rebellen75:
    Grattis i efterskott till dig också !!!

• Barret

NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!

Trevlig helg.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2