• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • flower75

Åh är det nån här som vet NÅN billig catering i Västerås???? Vi ska nämligen ha ett billigt bröllop även om vi blir många.
    Vore tacksam om nån har nått tips.

tack på förhand!!!

• MoonGirl
    Cordula skrev 2009-01-05 23:39:11 följande:
    Hej allihopa!Kan man få hänga lite här även om man inte ska gifta sig i Västerås :). Bor i Västerås men ska gifta mig i västervik under 2009.Är det någon av er som har tips på var det finns kläder att hyra här?
    Ruths i Västerås är jättetrevliga! Där kan man hyra bröllopskläder och köpa bröllopskläder. Jag köpte min brudklänning där
  • mysan31

moongirl:kommer du ihåg vem som gjorde ditt monogram...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-07 12:24:12 följande:
    moongirl:kommer du ihåg vem som gjorde ditt monogram...
    Japp! Jag inboxar hennes nickname. Är du inte nöjd med ditt nuvarande monogram som du hade?
  • MoonGirl

mysan31: Det börjar väl bli dags med en fika snart, eller hur?! Hur går det med bröllopsplaneringen? Ska du gå på bröllopsmässan i feb på stadshotellet??

• MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-06 20:37:24 följande:
    Åh är det nån här som vet NÅN billig catering i Västerås???? Vi ska nämligen ha ett billigt bröllop även om vi blir många. Vore tacksam om nån har nått tips.tack på förhand!!!
    Vi ska anlita arbhages catering i Västerås. Men jag vet inte om de är särskilt billiga, men de är jättetrevliga i alla fall!!
  • flower75

Tack för tipset ska kolla in dem. *L*

MoonGirl skrev 2009-01-08 00:02:07 följande:
    Vi ska anlita arbhages catering i Västerås. Men jag vet inte om de är särskilt billiga, men de är jättetrevliga i alla fall!!
  • mysan31

moongirl: Jag vet inte vad jag villha för monogram,Jag beställde den jag har på sidan,sen skrev jag till henne och frågade om hon kunde fixa några andra till mig,men det var inga som jag tyckte om...
    Jag var ochså inne på ett hjärta i bakgrunden som du har
    med våra namn...
    Japp,det är dax för en fika snart tycker jag med,det var ett tag sen nu,när julen har varit...
    Vissta var bröllopsmässan iden 8 feb..
    Jag tänkte att jag ska gå på den,måste man boka biljetter eller kan man köpa det där...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-09 19:57:23 följande:
    moongirl: Jag vet inte vad jag villha för monogram,Jag beställde den jag har på sidan,sen skrev jag till henne och frågade om hon kunde fixa några andra till mig,men det var inga som jag tyckte om...Jag var ochså inne på ett hjärta i bakgrunden som du har med våra namn...Japp,det är dax för en fika snart tycker jag med,det var ett tag sen nu,när julen har varit...Vissta var bröllopsmässan iden 8 feb..Jag tänkte att jag ska gå på den,måste man boka biljetter eller kan man köpa det där...
    Det är svårt att veta vad för slags monogram man vill ha faktiskt, men nu ska vi ha det här monogrammet med ett grönt hjärta i bakgrunden (som en tjej från bt har gjort oss). Vi är väldigt nöjda med monogrammet! Tjejen som har gjort monogrammet till oss ska själv ha ett sådant monogram, fast med ett lila hjärta i bakgrunden och med andra namn i hjärtat förstås!

Ja, det är bröllopsmässa den 8/2. Jag/vi hade tänkt gå dit, jag vet inte om man måste boka biljetter eller om man kan köpa biljetter på plats. Detta får vi ta reda på!!
  • MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-08 08:00:04 följande:
    Tack för tipset ska kolla in dem. *L*
    Ja, gör det! Här har du internetsidan till cateringfirman!

www.arbhage.d.se/default.asp
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2