• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret
    MoonGirl skrev 2009-01-13 10:31:43 följande:
    Välkommen hem!! Har du fått mitt mail?
    Hejsan och tack :o)
    Jag har gått ditt mail, har bara inte hunnit med att fixa det ännu. Hinner nog inte idag och i morgon heller men sen börjar det lugna ner sig lite igen!

Hur är det med dig annars då?
  • Cordula

Hej!

Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :).

Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).

Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?

• Barret

Åh, jag kommer också från Västervik. Är i och för sig inte född där, men jag har bott där under stora delar av min uppväxt! Har inte så många kvar där nu då större delen av min släkt bor i Nyköping, men mamma bor där än.
    Har ni bestämt var i Västervik ni ska gifta er? Hur gammal är du?

Ruths ligga... ja vad ska jag säga... kolla in den här länken, karta och adress från hitta.se :o)
    www.hitta.se/karta/ViewDetailsPink.aspxVkiid=c3yv3au3IzVr8uKTyNCn7g%3d%3d

Citatet får du in genom att klicka på den lilla vita knappen med citattecken till höger vid det inlägget du vill citera...

Cordula skrev 2009-01-13 11:42:50 följande:
    Hej!Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :). Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?
  • flower75

hej, har du hittat till Ruths än?? Annars vet du vart biblioteket ligger??? Om du vet det så ligger ruths mittemot. Lycka till

Cordula skrev 2009-01-13 11:42:50 följande:
    Hej!Tackar, tackar. Barret, kan tyvärr inte infoga ditt citat sådär snyggt, har inte lärt mig det än :). Jag är född i västervik och har all släkt där, istället för att frakta iväg dem är det lättare att gifta sig där :).Har inte bott i Västerås så länge så jag måste fråga en sak till, var ligger ruths?
  • Cordula

Hej!

Tack till Barret och Flower75 för all hjälp med att hitta till Ruths, ska ta mig en runda ditt snart och spana lite.

• Cordula
    Barret skrev 2009-01-13 12:25:19 följande:
    Åh, jag kommer också från Västervik. Är i och för sig inte född där, men jag har bott där under stora delar av min uppväxt! Har inte så många kvar där nu då större delen av min släkt bor i Nyköping, men mamma bor där än. Har ni bestämt var i Västervik ni ska gifta er? Hur gammal är du?Ruths ligga... ja vad ska jag säga... kolla in den här länken, karta och adress från hitta.se :o)www.hitta.se/karta/ViewDetailsPink.aspxVkiid=...Citatet får du in genom att klicka på den lilla vita knappen med citattecken till höger vid det inlägget du vill citera...
    Va kul! Vi ska gifta oss i St:a Gertruds kyrka, den stora vita, i september. Jag är född 81, du då? Vi kanske har gått på samma skola eller något vem vet :).
    Ser att det inte är så långt tills din stora dag, i allafall inte med mitt tidsperspektiv, lever man i framtiden så gör man:). funkar det bra med planering å så?
  • Barret

St:a Gertruds är ju jätte fin! Har ni bestämt var ni ska ha festen? Nyfiken i en strut såklart :o).

Jag är 83:a så vi har säkert gått på samma skola i alla fall under ett år på gymnasiet. Och nu har du hamnat i Västerås, hur kommer det sig?

Nej det är inte alls långt till den stora dagen för oss. Känns väldigt spännande. Planeringen flyter på ganska bra, det stora just nu är att få klart alla trycksaker.. Inbjudningarna gick ut innan jul med stämpeln "får ej öppnas förrän 24 december" så nu börjar även anmälningarna trilla in.

Cordula skrev 2009-01-13 17:42:10 följande:
    Va kul! Vi ska gifta oss i St:a Gertruds kyrka, den stora vita, i september. Jag är född 81, du då? Vi kanske har gått på samma skola eller något vem vet :).Ser att det inte är så långt tills din stora dag, i allafall inte med mitt tidsperspektiv, lever man i framtiden så gör man:). funkar det bra med planering å så?
  • Barret

Angående bröllopsmässan så har jag av en kontakt fått följande information:

Den 8 februari är det bröllopsmässa här i västerås på statshotellet kl 13-17. Västerås sömmerskor/skräddare, florister och cateringfirmor träffas på samma ställe. Kl 14 och 16 är det visning. Förra året kostade det typ 70 kronor och det blir något liknande i år. Det är ingen föranmälan eller nått för biljetterna. 27 utställare är anmälda just nu.

• mysan31

Angående bröllopsmässan i västerås så kostar det 80 kr i år
    att gå in på mässan...
    Det är dax för fika snart...Vi får boka in en till nästa vecka...
    Hur blir det med secret boxen har vi bestämt datum när vi ska ha den...
    Skulle vi vara hos dig barett...

• Barret

Vad sägs om fika på onsdag nästa vecka? Den 21:a alltså...

Vi har sagt hos mig tills vidare. Jag bor ju bara i en 3:a på 80 kvm så det finns inte jätte mycket bra ställen att ta korten på.. Hade varit bra om man hade haft en hel vägg eller så.. Man vill ju inte gärna ha en massa möbler och grejer i bakgrunden.. Har inte kommit på någon riktigt bra lösning än.....

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2