• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

F r o m lördag den 24/1 så kommer jag inte att ha internet på ca 2-4 veckor. Bara så ni vet. Jag kanske kan gå och låna internet, vet inte ännu. Men om jag inte är så aktiv här i forumet så vet ni varför.....

• Elide

De ringde från Ruths idag. De hade fått in nya klänningar och en som skulle passa mig. Så jag ska ner till dom i morron innan fikat. Känner att jag kan behöva komma in i bröllopstänkadet och kännandet igen....

Hoppas du kan komma MoonGirl för mig är det oki om Erik e med. Hur känns det att flytta nu då?

• Cordula

Hej!

Fika på bredbar runt fyra låter kalas. Ska leta efter dig Barret, nu har jag ju en beskrivning. Ser ni någon med glasögon, kort hår med blond lugg och mörkt därbak som ser allmänt förvirrad ut så är det jag :).

• mysan31

Barett: Var var det du bodde nånstans,så vet jag när vi ses på lördag för secret boxen...vad kul...
    Ska jag ta med mig nå vita lakan eller har du några...

Fika imorgon blir bra kl 16.00,jaag kommer till bredbar...
    Jag har med mig min son Liam...

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-20 17:08:57 följande:
    De ringde från Ruths idag. De hade fått in nya klänningar och en som skulle passa mig. Så jag ska ner till dom i morron innan fikat. Känner att jag kan behöva komma in i bröllopstänkadet och kännandet igen....Hoppas du kan komma MoonGirl för mig är det oki om Erik e med. Hur känns det att flytta nu då?
    Åhh vad kul att de från Ruths ringde till dig och meddelade att de hade en klänning som skulle passa dig! Spännande!

Jag och Erik kommer till fikat imorgon, Bredbar kl 16? Mikael ska greja i huset efter jobbet, så då måste jag ta med mig Erik. Antar att han kommer att hålla låda... ha ha! Han pratar högt jag vet inte om han kommer att vara still, men men... (han vill gärna stå och/eller kräla/åla). Jag får väl jaga efter honom på bredbar, haha det ska bli kul att se er allihopa!!!!

Jag och Erik följer gärna med till Ruths innan, om vi får? Vilken tid ska du ner till stan?

Hoppas det går bra med kursen förresten!! Vad har ni för böcker?
  • Elide

Du får så gärna så följa med till Ruths funderade på att åka ner på stan till runt två. Ska köpa present till en vän som fick barn i december. Du kan la skicka ett sms när du e på väg ner..?

• Barret

Hastigt inne för att lämna en länk. Kan vara bra att få lite inspiration till fotograferingen.

www.secrets4u.se

• miss u

Nu har jag "förvarnat" sambon att jag tänkt åka till syster på lördag och dricka lite vin. Måste bara kolla med syster så att det funkar. Skulle hon inte vara hemma på lördag så får jag skippa gitarren helt enkelt och åka till dig direkt. Tror inte att sambon kommer att sakna nå gitarrbilder ändå.

Barret skrev 2009-01-20 15:43:01 följande:
    miss u:Ja men det skulle nog kunna funka. Man får ju tänka på att han säkert inte har en tanke på att du ska ta kort i helgen i bara underkläder *skrattar*
  • miss u

Tack för välkomnandet! Vi hade det jätteskönt i Thailand, men samtidigt skönt att vara hemma igen.

Jag tänkte gå förbi Bredbar och hälsa på när jag går från jobbet idag. Jag jobbar ju alldeles intill. Har med mig kameran så du kan få se klänningen på den. Har dessvärre inte möjlighet att stanna länge på Bredbar.

MoonGirl skrev 2009-01-20 17:01:07 följande:
    Oj oj vad ni skriver!! Kul att läsa!Barret: Vad kul att du gillade ringen! Det blir nog den ringen om Mikael godkänner den. Ska ner på stan någon dag, så får han följa med och titta på den. Sedan tänkte jag beställa den över nätet, för det var billigast att beställa den över nätet. Det är en Schalins-ring. Vad kul att höra att du har gått ner så mycket i vikt! Grattis, vad kul! Själv så kämpar jag på också och det går riktigt bra. -5,5 kilo! Idag har jag och sonen promenixat till Hälla och shoppat sedan gick vi hem. Det blev en promenad på 4 timmar! Om två timmar ska jag iväg och simma!!! miss u: Välkommen hem!!!! Hoppas ni har haft det underbart i Thailand! Vill se din klänning!Jag vet inte ännu om jag kan komma på fikat imorgon, onsdag. Men om jag kommer så blir det nog att jag tar med mig Erik, om det är OK för er? Mikael måste nog vara i huset och greja det sista innan vi flyttar in på lördag och då kan han inte passa Erik. Det vore väldigt kul att se er, det var så länge sedan sist! Bredbar blir jättebra och där har de barnstolar också .Barret: Har du hunnit fixa pdf-filen åt mig?
  • miss u

Moongirl: Vet du om att dom ska sluta sälja Schalins-ringar på nätet from 1 feb? Du får skynda dig om du ska beställa därifrån!

Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att åka till Bronsil och göra en egen ring. Nån som vet om det är billigt att göra det?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2