• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

Jag har också Schalinring som förlovningsring. Tänkte ha samma utseende på vigselringen, fast något smalare och stenar så brett som mitt finger.

Hur många stenar har du och hur stora är dom? Diamater?

Barret skrev 2009-01-21 09:25:15 följande:
    MoonGirl:Jag har en Schalin ring som förlovningsring och vigselringen ska se ut på samma sätt fast med stenar. Stenarna ska sitta lite "utspridda" i vad jag tror dom kallar för stjärnfall. Jag får betala 7000 för den tror jag. Förlovningsringen utan stenar kostade 2000 har jag för mig. Allt på Bronsil.Jag ska "mitt namn" *hjärta* "min sambos namn" och sen datum i min vigselring.
  • Barret

Vilka bra frågor du ställer och vilken tur att jag har koll... eller inte... nej ärligt talat har jag ingen aning. Det skulle vara äkta stenar i ringen så jag tror väl att det är diamanter, men jag vet inte.... Minns inte heller hur många stenar det handlade om. Usch vad jag känner mig oseriös *skrattar lite*

miss u skrev 2009-01-21 09:33:49 följande:

Jag har också Schalinring som förlovningsring. Tänkte ha samma utseende på vigselringen, fast något smalare och stenar så brett som mitt finger.Hur många stenar har du och hur stora är dom? Diamater?
  • MoonGirl

Alla: Tack för en trevlig fika idag, tjejer! Jag kunde inte hänga med på allt som sades idag, blir så när jag har med mig Erik, men det var kul att träffa er alla!! Det var kul att träffa Barret och Cordula också! (Jag hade ju inte träffar er förut).

mysan31: Jättefina trycksaker du har gjort!! Vad hette den där tidningen som du hade hittat ideér ifrån? Festen?

Tessisen: Jättefin klänning du provade idag på Ruths! Du var jättevacker i klänningen. Det var verkligen DIN klänning! Hoppas du väljer denna klänning!!! Jag skickar bilderna till din mail lite senare ikväll

miss u: Kul att du kom förbi en stund efter ditt jobb! Kul att få se din klänning också!! Den var jättefin!!

Ni får ha det så trevligt på secretboxen på lördag! Själv ska jag flytta....

• MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-21 09:25:15 följande:
    MoonGirl:Jag har en Schalin ring som förlovningsring och vigselringen ska se ut på samma sätt fast med stenar. Stenarna ska sitta lite "utspridda" i vad jag tror dom kallar för stjärnfall. Jag får betala 7000 för den tror jag. Förlovningsringen utan stenar kostade 2000 har jag för mig. Allt på Bronsil.Jag ska "mitt namn" *hjärta* "min sambos namn" och sen datum i min vigselring.
    Det låter som en jättefin ring! Jag och tessisen var förbi en guldsmedsaffär före fikat och då kikade jag en gång till på den här schalinsringen som jag tror att jag kommer att köpa. hade med mig kameran för att fota ringen på mitt finger, för att visa mannen här hemma.
  • Rebellen75

jag ska till porträttstudion imorgon och bekräfta min bokning. MEN det blir inte bröllop i maj Vi funderar nu till hösten när gubben fyller 40 och slår ihop festerna. Måste ringa runt och kolla vad som är ledigt. Jag som har varit ute i så god tid med mina bokningar och nu måste man börja om, inte roligt. Kan inte riktigt släppa taget om "mitt" datum 090509.

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-01-21 20:12:23 följande:
    jag ska till porträttstudion imorgon och bekräfta min bokning. MEN det blir inte bröllop i maj Vi funderar nu till hösten när gubben fyller 40 och slår ihop festerna. Måste ringa runt och kolla vad som är ledigt. Jag som har varit ute i så god tid med mina bokningar och nu måste man börja om, inte roligt. Kan inte riktigt släppa taget om "mitt" datum 090509.
    Hej!

Nej, vad tråkigt att höra att bröllopet inte blir av den 9/5 .

När fyller din blivande man år då?

Ja, du/ni hade väl bokat Brunnby gård, bokat frisör och fotografering väl? Jag förstår att det inte är roligt att börja om....

När tror du/ni att bröllopet blir av?
  • miss u

Hej på er!

Blev det nåt vettigt sagt igår på fikat? Det var kul att träffa alla igen, även om det bara blev en liten stund.

Barret: Jag har sagt till sambon att jag ska iväg till "syster" kl 14 på lördag, så antingen åker jag direkt till dig då eller cyklar förbi syrran och hämtar gitarren. Ska ringa syrran ikväll och kolla om hon är hemma. Var så trött när jag kom hem igår! Dessutom hann sambon komma hem före mig så jag har inte hunnit packa nåt heller. Typiskt!

Moongirl: Kul att du gillade klänningen! Den ser ännu bättre ut i verkligheten.

Rebellen: Trist att bröllopet blir förskjutet. Konstigt att ställa om när man bokat in datumet och så där. Huvudsaken är ju att ni blir gifta till slut... och dessutom har ni väl fått jättefint i huset?

En fråga till alla: Nån som varit till Albrekts guld och kollat ringar? Tydligen ska dom ha 25-70% rabatt på allt. Jag har kollat lite på hemsidan och då var ringutbudet inte så jättestort. Kanske är annat i butiken. Guldfynd har ju också rea nu. Nån som varit där?

• Elide

Tack för fikastunden igår, Brudar! Fick vi nått vettigt sagt igår förutom att vi bestämde tid för lördag. Massa prat blev det iallafall. Lägger ut bild på klänningen jag provade igår på Ruths i mitt galleri. Ni kan la gå in och kolla vad ni tycker..

• Barret

miss u:
    Det låter som en bra plan. Mitt jobb blir att städa :o)

miss u, Tessisen och mysan31:
    Jag antar att vi behöver lite vin förresten? Jag har lite hemma men jag tror han blir lite fundersam om vi dricker upp allt... Någon drink och så ska vi ju kunna ordna också. Tessisen, lyckas du få med det mörka lakanet tror du?

• Barret

Men kolla vad fin du är! Jag gillar dekorationerna upptill.

Tessisen skrev 2009-01-22 12:27:51 följande:
    Tack för fikastunden igår, Brudar! Fick vi nått vettigt sagt igår förutom att vi bestämde tid för lördag. Massa prat blev det iallafall. Lägger ut bild på klänningen jag provade igår på Ruths i mitt galleri. Ni kan la gå in och kolla vad ni tycker..
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2