• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Elide

Barret: Ja absolut nått att berätta för barnbarnen, eller kanske inte... Iallafall nått att ta till ibland när man inte får som man vill där hemma. Där är det bara att ta fram och visa och säga. Om jag gör nått sådant här för dig så kan du allt göra nått för mig...:)

• Elide

Fick ihop 18 bilder och har nu beskurit dom ska bara fixa lite med kontrasterna sedan så är jag klar. Med den delen iallfall..
    Har ni kunnat gjort nått?

• mysan31

tessisen: Jag har inte hunnit och kolla på bilderna nu när jag har kommit..Jag får kolla på onsdag när jag är ledig och rickard jobbar...får se om jag tar med datorn till mina föräldrar så kan jag fixa bilderna där...
    Har du minskat ner bilderna också....
    Vilket program har du använt när du har beskurit bilderna och
    fixat med kontrasterna...

• Cordula

Hej!

Har hittat min drömklänning! Ska försöka lägga ut en bild i galleriet så ni får se, tessisen har redan sett den, vi träffades i på ruths, de var verkligen jättetrevliga där. Var dock lite trångt i lördags, fick klämma in mig i syrummet :).

Låter som ni hade en trevlig kväll igår mysan, tessisen, barret och miss U.

Barret: Tyckte jag kände igen dig också, måste ju va hemifrån. Jag gick samhäll, Sp3a, gick i trean när du gick i ettan. du gick inte i samma klass som Magnus Wirsen?

Lilltitti: Välkommen

• mysan31

cordula: Hörde av tessisen att du hade valt en ungefär samma klänning som jag har...
    Jag har en 2 delad klänning i ivory modell...
    Hur såg din ut...
    ja dom på ruths är jätte trevliga...

• Cordula

Mysan31:
    Min har axelband som sitter lite längre ut på axeln. Överdelen är lite borderad med små blommor och pärlor. Sen går det som veck i som är lite mörkare, typ beiga. Vilket gör att överdeln ser ut som en korstt, den går även ner lite som en v över kjolen. Kjolen har inga broderier men dock ett lång släp, din då?

• catarinaw

Här finns en blivinade brud till i Västerås! Gifter oss och har festen på Schnatrömska herrgården 15/8-09 :)

• catarinaw

Tydligen så kunde jag inte stava, blev nog lite snabbt, hehe! Det ska såklart stå blivande och Schenströmska ;)

• mysan31

Välkommen catarinaw
    Hur långt har du kommit i planeringen...

• Elide

Välkommen catarinaw! Va kul att du ska gifta dig. Hoppas det går bra med planeringen. Är det nått du undrar över så är det bara att fråga. Alltid någon som kan komma med ett bra svar.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2