• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Det låter romantiskt med ett utomhusbröllop. Jag ska hålla tummarna för vädret!

Vi ska ha blått som färgtema så jag ska ha blommor i den färgen + vita blommor och massor med grönt i... Tror det kan bli riktigt fint! Ska iväg en sväng till floristen imorgon och kika lite.

lillatitti skrev 2009-01-30 20:30:32 följande:
    Å, det har jag med funderat på... vita blommor och ivoryklänning...? Går det? fast jag vill ha vita och rosa blommor. Färgtemat kommer att vara rosa. Vad har ni andra för färgteman?Kyrkan... den blev ju avbokad så nu har vi slängt om planerna totalt! Nu ska det bli utomhusbröllop, vid svartån i Skultuna. Antingen vid dansbanan i trakten neråt mässingsbruket eller vid en gammal ruin nere vid ån. Har inte bestämt riktigt. Dessutom blir det en borgerlig vigsel, men dock med 40-50 gäster, marschlåtar, diktläsning och solosång, "riktig" bröllopsutstyrsel, tärna och brudnäbb. Därefter fortsätter bröllopsfesten i scoutstugan på gångavstånd. Detta kan nog bli bra. Jag är faktiskt glad att kyrkan blev avbokad, nu gäller det bara att ha tur med vädret. Ska snickra på en backup-plan...
  • mysan31

lilla titti: vi har ochså rosa o vitt som färgtema...

• catarinaw

miss u: Vi har precis kommit hem från Bröllopsmässan i Sthlm och där fanns det gott om rabatter. Ex. om man beställde ring innan 31 mars fick man 10-15% osv. Vet dock inte vilka utställare det blir i Västerås, därför åkte vi till Sthlm :)

• miss u

Var det en bra mässa i Stockholm? Fick man rabatt även om man inte var på mässan?

Vi har bestämt oss för att inte gå på mässan på söndag. Dels känns det som vi har allt (förutom tårta och ring) under full kontroll, och sen tror jag att det lätt blir "hysteriskt" på såna tillställningar.

Dessutom gjorde vi ett kamadrag igår. Aros Catering hade öppet hus på Real. Det var vi och ett par till där. Vi fick smaka snittar, efterrätter osv. Dessutom kunde vi i lugn och ro boka allt poslin, så nu är det klart! Så himla skönt att hinna före alla andra. Killen som vi pratade med var tvungen att kolla mailen för han hade för sig att han hade en bokning på samma datum som vi... det var bara det att det var mitt mail som han tänkte på! Tydligen är det inget bröllopsår (jag har fått uppfattningen att det är det, kanske för att man hänger här) så dom hade inte så mycket inbokat än. Kan vara bra för er andra som funderar på catering.

catarinaw skrev 2009-02-01 13:21:49 följande:
    miss u: Vi har precis kommit hem från Bröllopsmässan i Sthlm och där fanns det gott om rabatter. Ex. om man beställde ring innan 31 mars fick man 10-15% osv. Vet dock inte vilka utställare det blir i Västerås, därför åkte vi till Sthlm :)
  • miss u

Kom på att det börjar väl bli dags att göra en ny tråd?

Alla ni nya brudar som inte står med på listan med datum kan väl inboxa mig namn, kyrka, festlokal, datum så fort som möjligt så ser jag till att ni är med (om ni vill förstås, helt frivilligt).

• catarinaw

miss u: De som fick erbjudande att få köpa ex ring och få 10% fick en liten lapp som man sedan ska visa upp när man beställer den. Tyvärr är ju allt sånt redan fixat för oss, så det blir inge rabatt :) Calligraphen hade ex en kod om man skulle beställa trycksaker osv med 10%.
    En fråga, hur mailar man? :)

• miss u

Man kanske kan köra en rövare och be nån här som ska till mässan att ta en rabattkupong om Bronsil eller Håkans bageri i Hallsta har nåt sånt. Får man göra så?

Du mailar eller inboxar heter det här från din medlemssida. I menyn till höger står det inbox. Hängde du med?

• mysan31

Om det är nån som ska på bröllopsmässan i västerås...
    Är det någon som vill vara snäll och ta en massa informations papper till mig om fotograf,tårtor,brudbuketter, m.m.

• mysan31

miss u: Hade du telefon nummret till olivers hemsida,jag
    hittar inget telefonnummer på hemsidan...

tessisen: Du kanske har nummret,du som har bokat in oliver som fotograf...

• Rebellen75

Funderar på att "kompa" från jobbet imorgon och åka ner en vända på stan och prova klänning. Jag känner att jag borde sätta mig in i det nu. Iallafall kolla vad man passar i. Gubben jobbar kväll denna vecka så då skulle vi kunna åka tillsammans. Men han vet inget om mina planer än, så vi får väll se vad han tycker om iden. Han börjar som sagt intressera sig mer och mer.

Han syster ska gifta sig i Juli och nu igår ringde hon och berättade att deras kusin också ska gifta sig i år. Det ända hon visste var att det skulle bli på sensommaren. Så nu blir det 3st bröllop tätt inpå varandra. Så nu funderar vi på att skicka ut våra inbjudningar tidigare. Hade tänkt i maj (bröllop 19 sep för den som inte sätt att vi bytt datum) Eller ska man bara strunta i det och hoppas att det inte blir samma datum. Men sensommaren borde väll betyda augusti? Så mycket fest blir det JULI, Aug, Sep

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2